נץ, דרכינו ההשקפתיות אינן נפרדות משום שרבים העקרונות המוסכמים בינינו, כפי שהספקתי להכירך עד היום. גם אני אמשיך להיות בפורום זה, יחד איתך, לעמוד על רגליי האחוריות כדי להגן על השכל הישר, על הרציונאליזם, על אהבת ה', על אהבת האמת ועל אהבת התורה והארץ. אין בינינו מחלוקת על כל אלה, אלא שוני בפרשנות וגם היא לשם שמיים- בזאת אני בטוח כי אותך אני הרי מכיר. העובדה שתמיד הסכמתי יותר עם עמדתו של eran ולא עם עמדתך, מעידה שאין זרע המחלוקת בינינו כל עניין חדש, וכי גם אין הוא עומד בינינו לרועץ ולחוצץ, כפי שעד עכשיו לא היה כן.
אני לא "נפלתי קרבן" לשום אתר תועמלן. אני אדם פתוח במחשבה עם שכל ישר בדיוק כמוך, רציונאליסט ושכלתן עקשן עד חורמה. וכזה הוא (סליחה, היה) גם eran. אני חולק על גישת ה"אורתודוכסיה המודרנית" כפי שאני חולק על כל זרם אחר שאין לו הכרה ואסמכתא חתומה מצד כל גדולי התורה ופוסקי ההלכה היושבים יום ולילה באוהלה של תורה, העומדים לעם ישראל בדורנו. להזכירך, אני בא מבית חילוני נטול יהדות. חקרתי ובחנתי באריכות, ברצינות, מקרוב ובעקשנות את כל דרכי הזרמים למיניהם. אתה מוצא את גישת החרדים מתנגשת או סותרת כהניזם? לאו! כשם שהשקפתך אינה סותרת כהניזם ביסודה.
לידיעתך, החרדים היום הם יותר כהניסטים מהרבה פודלים עם כיפה'לה, ואני אומר זאת בצער. והמבין יבין.
אתה סותר את עצמך ואפילו לא שם לב,
1.) אתה לא יכול להיות אדם פתוח במחשבה ולצדד בגישה המסתגרת מהמציאות, מסתגרת מכלל עם ישראל, מסתגרת מהעולם, מנסה לשמר תקופה מעין "אוטופיסטית" שמעולם לא הייתה בתולדות העם היהודי.
2.) ערן ב-די והותר מקרים, הקשר בינו ובין שכל ישר ורציונליזם, כקשר בין כרכור לסינגפור.
3.) ערן ודומיו (שמע ישראל, arabhater ) החליפו את האמצעי במטרה, ואני אמחיש את זה בסיפור קטן- אבא שלי נסע לקבל ברכה להצלחה בנושאים שונים מהרב אלעזר אבוחצירה בבאר שבע, הגיע לשם וחיכה לתורו להכנס אל הרב, בינתיים הדלתות היו סגורות והרב לא קיבל אליו אנשים, בנתיים ארגנו מניין תפילת ערבית (עשרות אנשים), קצת אחרי קריאת שמע, יצא המשמש בקודש של הרב (שלא שם לב שהם באמצע ערבית) וצעק שהדלתות נפתחו והרב מקבל אליו לברכה, מיד ללא כל שהיות, עזבו כ-70% מהמניין את התפילה (תוך כדי קריאת שמע) והלכו אל התור לחכות לברכה לרב.
הם החליפו את הקב"ה ברב, שברכתו מקבלת קדימות לפניה ישירה של היהודי לבורא עולם דרך חובת התפילה.
אלמנט עקום מזה וגובל בע"ז לא קיים כמעט, ערן ודומיו החליפו את הרב עובדיה (הרב נויגרשל, הרב אמנון יצחק וכו') כאחד שלא מסוגל לטעות ושייך בו חס וחלילה- "כי לא מחשבותי מחשבותיכם ולא דרכיכם דרכי נאם יהוה כי גבהו שמים מארץ כן גבהו דרכי מדרכיכם ומחשבתי ממחשבתיכם", התפיסה הזו מקורה בנצרות הקתולית , שהאפיפיור הוא נציג יש"ו עלי אדמות ואיננו בר טעות.
4.) אינני כהניסט בהגדרה, לא הסתרתי את זה ואני לא מסתיר את זה, יש הרבה מאוד דברים שאני רואה עין בעין עם הכהניזם, ומצד שני הרבה מאוד דברים שאינני רואה עם הכהניזם עין בעין.
5.) הגישה החרדית הקלאסית, היא אנטיתטית לכהניזם (בשל האינטרפטציה ההסטורית והבנת נושא ג' שבועות, התפיסה החרדית היא כיפוף הראש, שב ואל תעשה עדיף, ואסור לעצבן את הגוי, אנטיתזה- בן בנו של אנטיתזה של הכהניזם מיסודו).
6.) נכון יש הרבה פודלים עם כיפה'לה, והרבה פודלים חרדים (בהוראה רבנית מלמעלה) ואני לא מזהה את עצמי, לא עם המחנה החרדי, ולא עם המחנה ה-"דתי -לאומי" בשל העובדה שאינני מיחס כל מימד של קדושה למדינה ומוסדותיה, חושב שהתנועה הקיבוצית הייתה אסון לעם היהודי ולמדינה, ואינני סוציאליסט במישור הכלכלי מזן תנועת "תורה ועבודה".
7.) אני לא מכיר זרם השקפתי היום שיש לו הסכמה מצד כל רבני ישראל ואסמכתא חתומה מכל פוסקי ההלכה וגדולי התורה.
כשאני רואה את היחס הפטרנליסטי של החרדים האשכנזים מול הספרדים (היחס לרב עובדיה יוסף מצד הגראי"ל שטיינמן והרב אלישיב בכנס סיום ש"ס בדף היומי בבינייני האומה כשהם לא הסכימו לשבת במחיצתו, אומר הכל, שלא לדבר על שידוכים, שלא לדבר על קבלה של אחינו ממוצא מזרחי למוסדות לימוד אשכנזים מובהקים), כשאני רואה את הדם הרע שעדיין קיים (המחלוקות לא נעלמו מעולם) בין ליטאים לחסידים, בין חסידות אחת לרעותה (תופעה שבמלוא כיעורה עולה בהקשרים פולטיים אל פני השטח מידי עונת בחירות, ומי שראה את שקרה בבחירות לראשות עיריית ירושלים, יודע בדיוק למה אני מתכוון), בין קיצונים לחרדים יותר מודרניים,
ואפילו את המריבות בתוך העולם הליטאי שמגיע לידי תיגרות אלימות והליכה לערכאות (אלמנט שערן לא טרח להתייחס אליו בכלל כשהעליתי את זה כטיעון נגדי) על זהותו של ראש ישיבת פוניבז' העתידי (מחלוקת שעדיין קיימת).
בקיצור מה שאתה כותב, איו חיה כזו, זה עורבא פרח, לא קיים.