בס"ד
התורה לא נותנת תשובה ישירה לשאלה, "האם מותר להשתמש במעלית או לנסוע במכונית בשבת". התורה לא נותנת תשובה ישירה לשאלה, "האם לפעמים מותר לשקר, ואם כן אז מתי?" מה התשובה שלך, ועל-פי מה את קובעת זאת? האם מותר לך להשתמש במחשב ובאינטרנט? הרי זה לא הותר בתורה במפורש. אולי את חוטאת כשאת כותבת הודעות בפורום! את היהודיה היחידה מבין כל היהודים שנתקלתי בהם שמעניין אותה לאיזה שבט היא שייכת. כל היהודים חוץ ממך מסתפקים בידיעה הפשוטה שהם שייכים לעם היהודי. "אל תהי צדיק הרבה [יותר מבוראך]". יש לנו סימן ברור לזהות צאצא של ישמעאל: "והוא יהיה פרא אדם, ידו בכל ויד כל בו". זה לא סימן גזעני, זה סימן רוחני, התנהגותי. שהרי ערבי כמו וואליד שואבט, שבעבר היה מחבל "פלסטיני", התנצר (בהשפעת אשתו) וכעת אויב בלתי-נלאה של האיסלם, ותומך בהתלהבות ובמסירות נפש במדינת ישראל וביהודים---ערבי כזה כמובן שאינו ישמעאלי אלא חסיד אומות העולם. כנ"ל לגבי בריז'יט גבריאל (ערביה נוצריה מלבנון), זאק ענאני, ואחרים. ישמעאל כולל מוסלמים הודים בפקיסטן, מוסלמים לבנים בקרואטיה ואלבניה, מוסלמים כושים בסומליה, מוסלמים מלוכסני-עיניים בצפון סין (אויגורים) ובאינדונזיה, וכמובן מוסלמים ערבים ברוב העולם הערבי. ברגע שישמעאלי מתגייר ומקבל עול מלכות שמיים, הוא מפסיק להיות ישמעאלי והופך להיות יהודי. מהבחינה הזאת (של השמת דגש על גנטיקה וחקירת אילנות יוחסין) את מאוד גזענית. אפילו הרב מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד זיע"א לא היה כזה גזען!
התורה לא נותנת תשובה? היא כן נותנת תשובה ואפילו ישירה מאוד של מה מותר לעשות בשבת ומה אסור.
אסור לעשות כל דבר שהוא עבודה או מלאכה. יכול להיות שדבר שהוא עבודה בישביל אחד הוא לא יהיה עבודה בישביל אחר
אם בן אדם העבודה שלו היא להיות מנקה או מבשל אז בשבת אסור לו לנקות או לבשל כי הוא עושה זאת כל השבוע
אפילו אם זאת אשה...
מישהו נתן על זה את הדעת בכלל? שיש נשים שעובדות בניקיון וכאילו מנקות את השולחן ומגישות בשבת וזה נחשב להן עבודה?
עבודה מוגדר ככל דבר שאתה עושה ומקבל עליו שכר.
מלאכה מוגדר כפעולה שחוזרת על עצמה הרבה והיא מייצרת משהו שלא היה קיים קודם לכן ורואים אותו במראה... כמו סריגה
פעולה שחוזרת על עצמה ומייצרת מהחוטים משהו חדש. כמו להדליק אש שמייצר משהו שלא היה קיים ורואים אותו בוער
כמו מיון אורז שרואים אותו לא נקי ועם קצת שחורים ואחרי מיון הוא נראה שונה...
כמו ניקיון של חפץ שהוא מלוכלך ועושים פעולת ניקוי שחוזרת על עצמה ואז הוא נראה נקי...
כאילו של יצירת יש מאין זה מלאכה.
לא יודעת הלכה אז אני לא יודעת עד כמה דאגו להבהיר את זה
אחד שכל השבוע עוסק בטיפול בילדים למשל ומתפרנס מזה ומקבל על זה שכר וזו נחשב לו עבודה זה משהו שלו ספציפית אסור לעשות בשבת ולמישהו אחר זה לא יחשב עבודה...
זה סתם דוגמא
כשאתה רואה מישהו עושה משהו בשבת אתה יכול לדעת אם זה נחשב עבודה בישבילו או לא?
כשאתה רואה אש בשבת למשל...
מה אוטומטית תחשוב שמדובר בחילול שבת לסקול את אחיך באבנים?
ואם האש הזאת היא אש שהודלקה לפני שבת?
אתה יודע שאת מזבח התמיד במקדש דאגו להכניס בו עצים כל הזמן
כדי שהאש תבער אפילו בשבת
וזה לא נחשב לחילול שבת
כי זה לא נחשב לעבודה או למלאכה
כי לא בשבת הובערה האש
היא תמיד בוערת במזבח התמיד...