כתב נושא: "חיים בן פסח רוצה למות" - הסרט היומי של שלום עכשיו  (נקרא 9855 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
"חיים בן פסח רוצה למות" - הסרט היומי של שלום עכשיו
« להגיב #25 ב- : דצמבר 03, 2008, 07:54:33 »
אתה אומר שאני גזענית אבל אתה יודע למה לי זה מותר ולך זה אסור?
אתה יודע למה כשזה אני זה לגיטימי וכשזה מישהו אחר זה לא?
כי אני שומרת ברית!

מעניין אותי הגזע שלי כן אני גזענית מעניין אותי לאן כל אחד שייך בשבט שלו כן אני גזענית
אבל כשאני אהיה עם גוי או אורח בארצנו אני אקיים גם איתו את ואהבת לרעך כמוך

בגלל זה מותר לי להיות גזענית
כי הגזענות שלי היא לא משהו מזיק כמו אצל אחרים.

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
"חיים בן פסח רוצה למות" - הסרט היומי של שלום עכשיו
« להגיב #26 ב- : דצמבר 03, 2008, 08:03:41 »
בס"ד

עדיין לא קיבלתי תשובות לשאלות הפשוטות ששאלתי אותך בקשר לשימוש במעלית ומכונית בשבת, ובמחשב באופן כללי.  וכן לא הסברת לי למה את היהודיה היחידה שמתעניינת באופן אובססיבי בגנטיקה ובאילנות יוחסין ושייכות לשבטי ישראל הקדומים.  וכן לא נגעת בנקודה של ישמעאל: מדוע "והוא יהיה פרא אדם" אינו סימן מספק עבורך?

זה בגלל שאתה לא חושב בעצמך  יכולת להבין לבד אבל אם זה לא ברור אני אומר את הדברים  מפורשות.
בכל מה שקשור בחשמל לאדם פרטי מותר להשתמש בתנאי שהשימוש בחשמל הוא לא למטרת עבודה או מלאכה.
נהיגה במכונית אסורה על מי שעבודתו במהלך השבוע היא בתחום הנהיגה משום שזה נחשב לו לעבודה ומלאכה בשבת.
הדלקת רכב בזמן שזה שבת אסורה. כל מה שמודלק לפני שבת ונשאר דלוק בשבת מותר לשימוש לא לצורך עבודה או מלאכה
כאשר עניין הגדרת מה עבודה סובייקטיבי לכל אחד לפי מה שהסברתי לך ועניין המלאכה של איך לזהות  מעשה שהוא מלאכה כפי שהסברתי לך. וזה לפי התורה והבנה של מה המושג עבודה ומלאכה.

אם אתה עובד במחשבים אז אסור לך להתעסק במחשב בשבת אם זה תחום עבודתך אפילו אם הדלקת את המחשב לפני שבת והוא נשאר דלוק אם אתה שואל לגבי עצמך למשל...

לא ענית לי על השאלה מדוע ההלכה לא בדקה את העניין הזה ומדוע אני רואה נשים שעובדות בניקיון למשל מנקות את השולחן גם בשבת בישביל הבעל...

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
"חיים בן פסח רוצה למות" - הסרט היומי של שלום עכשיו
« להגיב #27 ב- : דצמבר 03, 2008, 08:10:30 »
אתה אומר שאני גזענית אבל אתה יודע למה לי זה מותר ולך זה אסור?
אתה יודע למה כשזה אני זה לגיטימי וכשזה מישהו אחר זה לא?
כי אני שומרת ברית!

מעניין אותי הגזע שלי כן אני גזענית מעניין אותי לאן כל אחד שייך בשבט שלו כן אני גזענית
אבל כשאני אהיה עם גוי או אורח בארצנו אני אקיים גם איתו את ואהבת לרעך כמוך

בגלל זה מותר לי להיות גזענית
כי הגזענות שלי היא לא משהו מזיק כמו אצל אחרים.
בס"ד

אז את גזענית כלפי יהודים, אבל נחמדה כלפי גוים כופרים.  נהדר...  ומה תעשי אם באופן מדעי, גנטי יוכיחו לך מדענים שיש בך ובכל יהודי ברחבי העולם גנים מכל השבטים?  אז בטח תרצי לדעת מה אחוז הגנים בך שהם משבט מסויים, ותתחילי לקטלג יהודים על-פי אחוזי שייכות לשבט?!  "אתה, אדוני, 30% דן, 20% מנשה, 10% זבולון, ו-40% כל השאר, ואילו את, גבירתי, 60% יהודה, 10% ראובן, ו-30% כל השאר"...  מה זה יתן לך, הידע חסר הערך הזה, במיוחד כשלוקחים בחשבון את חוקי הגנטיקה והאפשרות שילד יהודי יכול להיות עם 70% גנים של שבט מסויים, למרות ששני הוריו עם 90% גנים של שבט אחר?  הרי שאז מעקב אחר אילנות יוחסין ושושלות חסר ערך, ויש לעשות לכל יהודי בדיקה גנטית ברגע שהוא נולד.  לא נראה לך הזוי כל הקטע הזה?

כשגוי מבקר בארצנו, את מחוייבת להתנהג עמו בכבוד לא מפני שהוא "רעך"---"רעך" בתורה פירושו רעך היהודי, בן עמך, לא סתם "ידידך" או "חברך"---אלא מפני שאת מחוייבת לקדש שם שמיים ולהימנע מחילול השם, וכשהגוי יחזור לארץ מוצאו, הוא יספר לכל מכריו על הרושם החיובי שיצרה עליו יהודיה אידאליסטית ויראת שמיים שאירחה אותו בביתה, ובכך יתגדל ויתקדש עם ישראל ושמו של הקב"ה בעולמו.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
"חיים בן פסח רוצה למות" - הסרט היומי של שלום עכשיו
« להגיב #28 ב- : דצמבר 03, 2008, 08:26:28 »
זה בגלל שאתה לא חושב בעצמך  יכולת להבין לבד אבל אם זה לא ברור אני אומר את הדברים  מפורשות.
בכל מה שקשור בחשמל לאדם פרטי מותר להשתמש בתנאי שהשימוש בחשמל הוא לא למטרת עבודה או מלאכה.
נהיגה במכונית אסורה על מי שעבודתו במהלך השבוע היא בתחום הנהיגה משום שזה נחשב לו לעבודה ומלאכה בשבת.
הדלקת רכב בזמן שזה שבת אסורה. כל מה שמודלק לפני שבת ונשאר דלוק בשבת מותר לשימוש לא לצורך עבודה או מלאכה
כאשר עניין הגדרת מה עבודה סובייקטיבי לכל אחד לפי מה שהסברתי לך ועניין המלאכה של איך לזהות  מעשה שהוא מלאכה כפי שהסברתי לך. וזה לפי התורה והבנה של מה המושג עבודה ומלאכה.

אם אתה עובד במחשבים אז אסור לך להתעסק במחשב בשבת אם זה תחום עבודתך אפילו אם הדלקת את המחשב לפני שבת והוא נשאר דלוק אם אתה שואל לגבי עצמך למשל...

לא ענית לי על השאלה מדוע ההלכה לא בדקה את העניין הזה ומדוע אני רואה נשים שעובדות בניקיון למשל מנקות את השולחן גם בשבת בישביל הבעל...
בס"ד

בואי לא נגלוש להתקפות אישיות כגון "אתה לא חושב בעצמך", אוקיי?  את הרי לא מכירה אותי, ואת לא יודעת אם אני בכלל שומר שבת או מצוות אחרות כלשהן, ואת היחס שלי לרבנים באופן כללי, ולרבנים מסויימים באופן ספציפי.

הבנתי את הקטע שלך לגבי מלאכה.  אבל מה לגבי איסור הדלקת אש בשבת?  כאשר את מתניעה את מכוניתך ונוסעת, התהליך כרוך במספר רב של פיצוצים והתלקחויות קטנות כל שניה בתוך המנוע.  איך את מיישבת את זה עם איסור הדלקת אש?  האם ניצוץ חשמלי נחשב או לא נחשב בעינייך לאש?  הרי לא נאמר בתורה שאסור להדליק אש לצורך עשיית עבודה, אלא פשוט יש איסור להדליק אש, נקודה.

לגבי נשים שמנקות את השולחן בשביל הבעל...  קודם כל, אני ראיתי לא רק נשים אלא גם הרבה בעלים שניקו את השולחן בשביל כל המשפחה.  בשבילי, "לנקות את השולחן" כרוך בהעברת כל הצלחות והסכו"ם לכיור או זריקת החד-פעמיים לפח, והעברת מטלית רטובה פעם אחת על המפה---לא בדיוק עבודת פרך.  יש מצווה להתענג על השבת, וקשה להתענג כאשר בארוחה הבאה מתיישבים לאכול ליד דיר חזירים מטונף---זו לא דרך לכבד את יום השבת.

יום השבת זה לא יום מנוחה.  זהו יום שמוקדש לעבודת השם, ללימוד תורה.

"הלכות" כמו תלישה של דפי נייר טואלט לקראת השבת ואיסור לחטט באף בשבת הן מגוחכות ומשניאות את היהדות על חילוניים, והרעיונות המקוריים והקיצוניים שלך לא פחות מגוחכים.  זאת דעתי האישית.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
"חיים בן פסח רוצה למות" - הסרט היומי של שלום עכשיו
« להגיב #29 ב- : דצמבר 03, 2008, 10:40:36 »
טוב סליחה אם פגעתי או אמרתי משהו לא נכון בטעות.
אני באמת לא מכירה אותך אבל כך התרשמתי.

לגבי אש בשבת אני אחזור על מה שאמרתי
אם מדליקים מכונית ויש שם פיצוצים ובערות שבאות בעקבות הדלק במנוע שזה לא תוצר ידי אדם אלה תחזוק של מצב ופעולה
כמו אש התמיד במזבח שלא הציתו אותה בשבת אבל תחזקו אותה כדי שתמשיך לבעור כשמידי פעם הכניסו שם עצים
בשני מועדים בבוקר ובערב...
זה לא נחשב למלאכה.

יצירת אש חדשה בשבת בצורה של יש אש מכלום זה מה שאסור בזמן השבת.
אם הדליקו את המכונית לפני שבת והיא דלוקה כל השבת עוד מלפני שבת אז זה מותר ומותר גם להכניס דלק
אסור לשלם למתדלק כי זה נחשב העבדת עבד ואסור לשלם בשבת... דואגים לזה לפני שבת.
מי שבאמת אכפת לו ימצא את הדרך גם בלי ההלכה ולפי העקרונות הכתובים.

בקשר לדוגמא שהבאת כדי שבשבת יהיה נקי לעונג שבת.
זה לא מתיחס לזה שמי שעובדת בניקיון מנקה גם בשבת וזה נחשב לה לעבודה כי היא עובדת בזה כל השבוע
ובמקרה כזה לא מועברת האחריות למישהו שעבורו זה לא נחשב לחטא...
להעביר מטלית זה באמת לא עבודת פרך אבל זה עבודה אמנם כזו שחייבת להיות פרך שאותה אשה למשל יכולה לעבוד בה כל השבוע
ואז זה עושה לה רע גם לעשות את זה בשבת והשבת בישבילה זה לא עונג
ויש כאן עוון שאף אחד לא שם לב אליו בכלל...

הלחינם כתוב זכור את יום השבת לקדשו וממשיך הפסוק מי לא יעשה עבודה ומלאכה?
"לא אתה לא בנך לא אמתך" משהו בסגנון לא אתה לא בנים שלך לא עבדים שלך לא בעלי חיים שלך לא האשה שלך וכל מי שנמצא בשליטתך...


ההלכה נתנה את הדעת למקרים ספציפיים כאלה?
או שעשו לכולם אותם חוקים כאילו כל האנשים שוים כולם אותו הדבר כולם אותו המצב כל האצבעות שוות. שחור על גבי לבן...

לפי התורה כל אחד יכול להבין לבד לגבי עצמו ולהמנע מחטא אם יבחר בכך עם חשיבה חופשית כשהוא יודע מי הוא ומה מצבו
לפי ההלכה לא.

אז נכון שיש חשש למצב של פרשנויות ו"איש הישר בעיניו יעשה" אבל כאן באה הבחירה
והמשפט האישי של איש בחטאו יומת ביחס של בין אדם לאלוהיו
הרי ה בוחן כליות ונפש
מה לא סומכים עליו שהוא לכל אחד יעשה את משפט הצדק שלו?
לא סומכים עליו שהוא ידע למי לכפר?
צריך הלכה לזה?

יכול להיות בן אדם שומר הלכה ובליבו פנימה שונא אלוהים הוא...
ויראה כאילו מכות יקבל מי יודע?

מי שיש לו אמונה יש לו אותה
למה צריך גם הלכה להוסיף ולגרוע על דברי תורת משה?

נניח לבאר זה בסדר כדי שהדברים יהיו ברורים
אבל יש גם כל מיני תקנות שלא מהתורה ולא קשורות לשום דבר
ויש דברים מהתורה שבכתב שלא קיימים בהלכה

יוצא שההלכה היא הוספה וגריעה למרות שהיא מכילה חלק מהאמת ורק התורה שבכתב היא שרלבנטית.
למה אין בהלכה חוקים על המעשר כמו שצריך?
לאן הולכים כספי הקודשים? או למי?
הם הולכים לאנשים שאלוהים צוה שהם ילכו? (ברובם לא)

בשחיטה של פרות ותעשיית הבקר יודעים להקפיד על השחיטה...
האם יודעים לבדוק שלא שוחטים פר ובנו באותו יום?
יודעים מי האבא והאמא של העגל?
האם החלב שאתה שותה הוא חלב של פרה שנתנו לה לנוח בשבת?
האם הבן הבכור של הפרה משמש לאכילה? ועל ידי מי? האם בודקים שיש בו מום לפני השחיטה?

כל הדברים האלה שאמרתי לך שצריך להקפיד בהם אין מושג אם מקפידים בהם בכלל
אבל שמעתי מאנשים שהיו עדים שלא מתיחסים לדברים האלה בכלל ולצער בעלי חיים...

הכל מסחרה...

כל הדברים האלה שאמרתי לך שצריך להקפיד בהם מהתורה שבכתב...

איך אתה מצפה ממני לתת אמון בפרשנויות של ההלכה כשאני רואה שככה הדברים?



בס"ד

בואי לא נגלוש להתקפות אישיות כגון "אתה לא חושב בעצמך", אוקיי?  את הרי לא מכירה אותי, ואת לא יודעת אם אני בכלל שומר שבת או מצוות אחרות כלשהן, ואת היחס שלי לרבנים באופן כללי, ולרבנים מסויימים באופן ספציפי.

הבנתי את הקטע שלך לגבי מלאכה.  אבל מה לגבי איסור הדלקת אש בשבת?  כאשר את מתניעה את מכוניתך ונוסעת, התהליך כרוך במספר רב של פיצוצים והתלקחויות קטנות כל שניה בתוך המנוע.  איך את מיישבת את זה עם איסור הדלקת אש?  האם ניצוץ חשמלי נחשב או לא נחשב בעינייך לאש?  הרי לא נאמר בתורה שאסור להדליק אש לצורך עשיית עבודה, אלא פשוט יש איסור להדליק אש, נקודה.

לגבי נשים שמנקות את השולחן בשביל הבעל...  קודם כל, אני ראיתי לא רק נשים אלא גם הרבה בעלים שניקו את השולחן בשביל כל המשפחה.  בשבילי, "לנקות את השולחן" כרוך בהעברת כל הצלחות והסכו"ם לכיור או זריקת החד-פעמיים לפח, והעברת מטלית רטובה פעם אחת על המפה---לא בדיוק עבודת פרך.  יש מצווה להתענג על השבת, וקשה להתענג כאשר בארוחה הבאה מתיישבים לאכול ליד דיר חזירים מטונף---זו לא דרך לכבד את יום השבת.

יום השבת זה לא יום מנוחה.  זהו יום שמוקדש לעבודת השם, ללימוד תורה.

"הלכות" כמו תלישה של דפי נייר טואלט לקראת השבת ואיסור לחטט באף בשבת הן מגוחכות ומשניאות את היהדות על חילוניים, והרעיונות המקוריים והקיצוניים שלך לא פחות מגוחכים.  זאת דעתי האישית.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
"חיים בן פסח רוצה למות" - הסרט היומי של שלום עכשיו
« להגיב #30 ב- : דצמבר 03, 2008, 15:10:20 »
בס"ד

זה יותר מדי הזוי מכדי שאוכל להגיב.  כל זה מזכיר לי בדיחה רוסית ישנה וטובה.  ישנו עם שנקרא צ'וקצ'ה בצפון-מזרח רוסיה, אנשים מאוד פרימיטיביים שהמציאו עליהם הרבה בדיחות.  אז הנה מגיע צ'וקצ'ה לאוניברסיטת לנינגרד ומשתתף בבחינת-כניסה לאוניברסיטה.  זמן מה לאחר המבחן ניגש אליו המשגיח ומבשר לו את הבשורה הלא-נעימה שהוא נכשל במבחן הקריאה.  הצ'וקצ'ה אומר בתגובה (צ'וקצ'ה בדר"כ מדברים בגוף שלישי ברוסית עילגת), "צ'וקצ'ה לא בא לכאן כדי ללמוד לקרוא, צ'וקצ'ה בא כדי ללמוד לכתוב!"

ככה גם את, למדת טיפה של כתובים, ואת כבר מרגישה שיש לך מספיק ידע וסמכות ללמד אחרים את ה"פרשנויות" שלך. ::)  שואלים חז"ל שאלה רטורית: "דברי הרב ודברי התלמיד, דברי מי שומעים?"  כל יהודי בר-דעת מיד יענה, "בודאי את דברי הרב".  חוץ ממך, את כמובן תעני, "בודאי את דברי התלמיד"...
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
"חיים בן פסח רוצה למות" - הסרט היומי של שלום עכשיו
« להגיב #31 ב- : דצמבר 03, 2008, 18:40:42 »
בס"ד

זה יותר מדי הזוי מכדי שאוכל להגיב.  כל זה מזכיר לי בדיחה רוסית ישנה וטובה.  ישנו עם שנקרא צ'וקצ'ה בצפון-מזרח רוסיה, אנשים מאוד פרימיטיביים שהמציאו עליהם הרבה בדיחות.  אז הנה מגיע צ'וקצ'ה לאוניברסיטת לנינגרד ומשתתף בבחינת-כניסה לאוניברסיטה.  זמן מה לאחר המבחן ניגש אליו המשגיח ומבשר לו את הבשורה הלא-נעימה שהוא נכשל במבחן הקריאה.  הצ'וקצ'ה אומר בתגובה (צ'וקצ'ה בדר"כ מדברים בגוף שלישי ברוסית עילגת), "צ'וקצ'ה לא בא לכאן כדי ללמוד לקרוא, צ'וקצ'ה בא כדי ללמוד לכתוב!"

ככה גם את, למדת טיפה של כתובים, ואת כבר מרגישה שיש לך מספיק ידע וסמכות ללמד אחרים את ה"פרשנויות" שלך. ::)  שואלים חז"ל שאלה רטורית: "דברי הרב ודברי התלמיד, דברי מי שומעים?"  כל יהודי בר-דעת מיד יענה, "בודאי את דברי הרב".  חוץ ממך, את כמובן תעני, "בודאי את דברי התלמיד"...

האמת היא שאתה צודק
אני אשמע את דברי התלמיד וגם את דברי הרב
רק מהסיבה הפשוטה שכולם תלמידים
תלמידים של תורת הברית
וכל דור לומד ולומד מחדש
וגם הרב ממשיך ללמוד
וגם אני לומדת
רק שאין שום דבר שיכול למדוד את הרמה שלי ואם כבר רמה
לא צריכה להיות אחת כזאת
פן ירום לבבי משאר אחיי שזה גם לכשעצמו חטא.

מנותק אחים באמת

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2494
  • פתחו לי פתח כחודו של מחט...
    • האתר שלי
"חיים בן פסח רוצה למות" - הסרט היומי של שלום עכשיו
« להגיב #32 ב- : דצמבר 04, 2008, 01:01:15 »
אינך יכולה להפריד בין ההלכה לתורה,
ההלכה היא פועל יוצא של לימוד התורה
והיא התורה למעשה

לא ניתן לפרשן מהראש, הולכים אחרי חכמים

תנסי להבין את ההגיון שבמצוות וכך ההלכה לא תסתור לך את מה שאת מבינה מהתורה

עוד רציתי לומר לך בפומבי:
אני לא מכיר הרבה כמוך שנכנסות לתורה מבחינה שכלית,
רוב הנשים הולכות עם הרגש והשלמות שהתורה נותנת להן

זה קצת מפחיד המקרה שלך O0