סקר

האם אתם נכשלים בשמירת הברית? עלינו להתמודד עם היצר.

מעולם לא/נקי מעל שנה
בשנה האחרונה
מעל חודש
למרות שמיעת הרצאות והתעלות, אני נכשל שוב ושוב...
יש לך עזרה בשבילי, אני מרגיש אבוד בנושא...

כתב נושא: פגם-הברית ושמירת-העיינים  (נקרא 37209 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק oferst

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1000
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #50 ב- : דצמבר 01, 2008, 12:31:36 »
תלמוד בבלי נידה י"ג-א:
ציטוט
דא''ר יוחנן כל המוציא שכבת זרע לבטלה חייב מיתה שנאמר {בראשית לח-י} וירע בעיני ה' (את) אשר עשה וימת גם אותו רבי יצחק ורבי אמי אמרי כאילו שופך דמים שנאמר {ישעיה נז-ה} הנחמים באלים תחת כל עץ רענן שוחטי הילדים בנחלים תחת סעיפי הסלעים אל תקרי שוחטי אלא סוחטי רב אסי אמר כאילו עובד עבודת כוכבים כתיב הכא תחת כל עץ רענן וכתיב התם {דברים יב-ב} על ההרים הרמים ותחת כל עץ רענן

קיצור שולחן ערוך של רבי שמעון גאנצפריד:
ציטוט
סימן קנא – איסור הוצאת זרע לבטלה ותיקונים למי שנכשל
סעיף א אסור להוציא שכבת זרע לבטלה ועון זה חמור מכל עבירות שבתורה. ואלו שמנאפים ביד ומוציאין זרע לבטלה, לא די להם שאיסור גדול הוא אלא שהעושה זאת הוא בנדוי, ועליהם נאמר ידיכם דמים מלאו וכאלו הורג את הנפש. וראה מה שכתב רש''י בפרשת וישב בער ואונן שמתו בחטא זה. ולפעמים בעונש זה חס ושלום בנים מתים ...

מנותק IRON_MAN

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 12823
  • L.F בשטח הערבים במתח
קשה מאוד לשמור על המחשבה והברית
« להגיב #51 ב- : דצמבר 01, 2008, 17:05:07 »
בס"ד

למה היצר של העריות כל-כח חזק?
ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל.

ערבים לערב,סודנים לסודן,שמאלנים לאירופה!

מנותק אֵיתָן

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
קשה מאוד לשמור על המחשבה והברית
« להגיב #52 ב- : דצמבר 01, 2008, 17:20:37 »
בס"ד

למה היצר של העריות כל-כח חזק?
למה השכר של מצוות תפילין כל כך חזק?
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק 2shpatz

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 460
  • קוה אל ה', חזק ואמץ ליבך וקוה אל ה'
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #53 ב- : דצמבר 02, 2008, 01:20:31 »
תלמוד בבלי נידה י"ג-א:
קיצור שולחן ערוך של רבי שמעון גאנצפריד:

שוב אני אבקשכם לחזור להודעה האחרונה שלי ולענות על שאלותי,כל מה שנכתב כאן לא עונה לי על השאלות הנ"ל, תודה.

ועוד שאלה שכבר שאלתי פעמיים, אבל לא נענתה, עריות זה לא רק בין קרובי משפחה?
ערבי טוב זה ערבי עם עט!!!
"ברוך אתה ה' המעריב ערבים" (;

מנותק oferst

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1000
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #54 ב- : דצמבר 02, 2008, 19:07:50 »
עפ"י ספר התניא - ספר של בינוניים מאת 'בעל התניא':
ציטוט
אך החיות שבטיפות זרע שיצאו ממנו לבטלה, אף שירדה ונכללה בשלוש קליפות הטמאות, הרי זו עולה משם בתשובה נכונה ובכוונה עצומה בקריאת שמע שעל המטה, כנודע מהאר"י ז"ל ומרומז בגמרא, "כל הקורא קריאת שמע על מטתו כאלו אוחז חרב של שתי פיות" כו' להרוג גופות החיצונים שנעשו לבוש לחיות שבטיפות, ועולה החיות מהם, כידוע ליודעי ח"ן. ולכן לא הוזכר עוון זרע לבטלה בתורה בכלל ביאות אסורות, אף שחמור מהן וגדול עוונו בבחינת הגדלות וריבוי הטומאה והקליפות, שמוליד ומרבה במאד מאד בהוצאת זרע לבטלה יותר מביאות אסורות, רק שבביאות אסורות מוסיף כוח וחיות בקליפה טמאה ביותר, עד שאינו יכול להעלות משם החיות בתשובה, [הגה"ה: מפני שנקלטה ביסוד דנוקבא דקליפה המקבלת וקולטת החיות מהקדושה. מה שאין כן בזרע לבטלה, שאין שם בחינת נוקבא דקליפה, רק שכוחותיה וחיילותיה מלבישים לחיות שבטיפות, כידוע ליודעי ח"ן], אלא אם כן יעשה תשובה מאהבה רבה כל כך עד שזדונות נעשו לו כזכויות.
זאת אומרת, הסיבה שהתורה שבכתב לא הזכירה שפיכת זרע לבטלה כעוון החמור מכל הביאות האסורות אף על פי ששפיכת זרע לבטלה אכן יותר חמורה מהן(גילויי עריות) היא בגלל שעל שפיכת זרע לבטלה הרבה יותר קל לעשות תשובה מאשר עשיית תשובה על ביאות אסורות שהיא דבר שמאד קשה.

אגב, אתה חייב את התורה שבכתב בשביל להאמין לחכמים שעוון זה חמור?לא מספיק לך מה שרשום בתלמוד או שמא אינך מאמין בתורה שבעל-פה ובדברי חכמים?
« עריכה אחרונה: דצמבר 02, 2008, 19:10:34 על ידי oferst »

מנותק 2shpatz

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 460
  • קוה אל ה', חזק ואמץ ליבך וקוה אל ה'
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #55 ב- : דצמבר 02, 2008, 20:00:08 »
זאת אומרת, הסיבה שהתורה שבכתב לא הזכירה שפיכת זרע לבטלה כעוון החמור מכל הביאות האסורות אף על פי ששפיכת זרע לבטלה אכן יותר חמורה מהן(גילויי עריות) היא בגלל שעל שפיכת זרע לבטלה הרבה יותר קל לעשות תשובה מאשר עשיית תשובה על ביאות אסורות שהיא דבר שמאד קשה.

אגב, אתה חייב את התורה שבכתב בשביל להאמין לחכמים שעוון זה חמור? לא מספיק לך מה שרשום בתלמוד או שמא אינך מאמין בתורה שבעל-פה ובדברי חכמים?

בשפיכת זרע יותר קל לעשות תשובה? זה ממש לא מה שעד עכשיו ראיתי פה...
ומדבריך ניתן להבין שמחטא של שפיכת זרע כל כך קל לעשות תשובה שהיא אפילו לא מוזכר בתורה כחטא
ועברות אחרות שמוזכרות בתורה שאפילו אין עליהם עונשים (לפחות לא חמורים) קשה יותר לעשות תשובה?
אז אם הייתי חי בתקופת דור המדבר ולא לבשתי יום אחד ציצית יהיה לי קשה יותר לעשות תשובה מאשר מצב שביצעתי שפיכת זרע...?
(אולי אתה צודק כי לפי מה שאתה מאמין הייתי מת לפני שהייתי בכלל חושב על לעשות תשובה)
אין איסור בתורה על שפיכת זרע לבטלה, כלום! וגם המקרה של אונן לא נחשב...

ובקשר לתורה שבעל פה אני אומר את זה שוב היום אי אפשר לדעת שכל מה שכתוב במשנה ובמיוחד בגמרא הוא נכון,
החליטו לכתוב את התורה שבעל-פה כי היא התחילה להישכח ודעות מנוגדות החלו לעלות...
ועד שיבוא המשיח לא נדע את נכונות ההלכות בוודאות אנחנו נוכל ללכת לפיהן אך לא לדעת ב100% שאנחנו עושים את הדבר הנכון.

אתה באמת חושב שהקב"ה אמר למשה כשהוא העביר לו את התורה שבעל-פה שצריך להיזהר עם העברה הזאת
כי מי שיחטא בה יבואו עליו אסונות והוא ימות במלחמה והוא בורא מליוני משחיטים נגד עם ישראל ונולדים לו ילדים רוחניים
שייסרו אותו בגלל שהוא לא הביא להם ירושה ומליוני מלאכי חבלה יקיפו אותך ו...
(זה נשמע לי יותר כמו הרב עובדייה יוסף)

ואם הקב"ה כן אמר את כל זה, אני בטוח שהוא ידע שיום יבוא ואנשים יהיו חלוקים בדעותיהם על העניין
אז למה זה לא נכתב בתורה שבכתב? הוא עד כדי כך רוצה שניכשל בחטא הזה שהוא נמנע מלהזכיר אותו בכתב???
ערבי טוב זה ערבי עם עט!!!
"ברוך אתה ה' המעריב ערבים" (;

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #56 ב- : דצמבר 02, 2008, 20:10:16 »

לפי התורה מותר להסתכל על אשה אין שום פסול בלהסתכל לאנשים בעיניים או עליהם.
כל מי שהוא יודע על עצמו שזה לא יגרום לו לנאוף או להגיע ל"משכב" בלי להתחתן עם אותה אשה בדין מהר ימהרנה
ואם מדובר באשה שהיא מהמשפחה למשל אמא אבא אשה של דוד אחות וכאלה אסור לראות אותה ערומה וצריך להמנע מזה.
בכל מקרה שזה לא יבוא בצורה יזומה מהצד של מי שרוצה לשמור ברית.
אצל החרדים הוסיפו עוד כל מיני חוקים של לא להסתכל על אשה וזה מקבל פרשנויות מקובעות כאילו כל בני האדם זה אותו דבר.
יש אנשים שדוקא עודף הדרישות האלה גורם להם לעשות ההפך וגורם אצלהם לעודף יצר...
ההלכה לדעתי לא נתנה את הדעת שלא כל האנשים אותו דבר ולא כל דרך מתאימה לכולם בשמירה של חוקי המורשת.
מי שמכיר את עצמו כמתקשה אז נכון שישתמש בכלים האלה של החרדים כדי להמנע מחטא אם באמת הוא רוצה להיות שומר ברית...


מנותק oferst

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1000
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #57 ב- : דצמבר 02, 2008, 20:59:03 »
ובקשר לתורה שבעל פה אני אומר את זה שוב היום אי אפשר לדעת שכל מה שכתוב במשנה ובמיוחד בגמרא הוא נכון,
החליטו לכתוב את התורה שבעל-פה כי היא התחילה להישכח ודעות מנוגדות החלו לעלות...
ועד שיבוא המשיח לא נדע את נכונות ההלכות בוודאות אנחנו נוכל ללכת לפיהן אך לא לדעת ב100% שאנחנו עושים את הדבר הנכון.
את המשנה והתלמוד כל ישראל קיבלו עליהם ואתה לא יכול להיות יוצא דופן, אכן היו דברים שהיו מחלוקות לגבי המשמעות וההלכות אבל בסופו של דבר ברוב המקרים הגיעו לכלל הכרעה בנושא והלכה נפסקה ועל פיה אתה חייב ללכת כי הקב"ה נתן לחכמי ישראל את הכוח לתקן תקנות.
מלבד זאת בנושא זרע לבטלה אין על זה שום מחלוקת במשנה או בגמרא, זה עוון חמור.

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #58 ב- : דצמבר 02, 2008, 21:07:21 »
אין לי בעיה עם זה
אני לא יודעת את הגמרא או התלמוד
אני יודעת רק תורה
אם המתקני תקנות באמת חכמים כמו שאתה אומר לא יכולים להרשות לעצמם להתעלם מהכתובים או מטענות שמועלות כאן
ואפילו ידאגו לתקן תקנות באם יראו שזה אמת.

מנותק oferst

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1000
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #59 ב- : דצמבר 02, 2008, 21:48:51 »
יראו שמה אמת? אני לא הבנתי את תוכן ההודעה שלך.

מנותק 2shpatz

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 460
  • קוה אל ה', חזק ואמץ ליבך וקוה אל ה'
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #60 ב- : דצמבר 02, 2008, 23:49:08 »
את המשנה והתלמוד כל ישראל קיבלו עליהם ואתה לא יכול להיות יוצא דופן, אכן היו דברים שהיו מחלוקות לגבי המשמעות וההלכות אבל בסופו של דבר ברוב המקרים הגיעו לכלל הכרעה בנושא והלכה נפסקה ועל פיה אתה חייב ללכת כי הקב"ה נתן לחכמי ישראל את הכוח לתקן תקנות.
מלבד זאת בנושא זרע לבטלה אין על זה שום מחלוקת במשנה או בגמרא, זה עוון חמור.

אתה לא תגיד לי מה אני יכול להיות... (חחח, משפט חרוש)
אני לא הייתי שם ועם ישראל בתקופה זו היה כל כך שבור הם היו בוחרים כל דבר שאולי ישפר את המצב
מה שבאמת עבד באותה תקופה, וכמובן למי מתאים יותר מהעם שלנו לומר "נעשה ונשמע"

הקב"ה אכן נתן לחכמי ישראל את הכח, אך לדעתי מחורבן המקדש כח זה נשלל מהם.
נכון ייתכן שהם ידעו (התנאים) טוב מאוד את התורה שבעל-פה,
אבל שוב היו מחלוקות ובלי השגחה עליונה אין להם את הכח לתקן תקנות!

ומה אתה חושב שתהיה מחלוקת על העניין הזה?
חחח, תאר לעצמך תנא נכנס ואומר או אפילו רומז שמותר להוציא זרע לבטלה
היו אוכלים אותו חי... זאת הייתה תקופה שקצת היה קשה לומר את מה שאתה חושב באמת...
ערבי טוב זה ערבי עם עט!!!
"ברוך אתה ה' המעריב ערבים" (;

מנותק oferst

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1000
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #61 ב- : דצמבר 03, 2008, 12:38:15 »
אתה לא תגיד לי מה אני יכול להיות... (חחח, משפט חרוש)
אני לא הייתי שם ועם ישראל בתקופה זו היה כל כך שבור הם היו בוחרים כל דבר שאולי ישפר את המצב
מה שבאמת עבד באותה תקופה, וכמובן למי מתאים יותר מהעם שלנו לומר "נעשה ונשמע"

הקב"ה אכן נתן לחכמי ישראל את הכח, אך לדעתי מחורבן המקדש כח זה נשלל מהם.
נכון ייתכן שהם ידעו (התנאים) טוב מאוד את התורה שבעל-פה,
אבל שוב היו מחלוקות ובלי השגחה עליונה אין להם את הכח לתקן תקנות!

ומה אתה חושב שתהיה מחלוקת על העניין הזה?
חחח, תאר לעצמך תנא נכנס ואומר או אפילו רומז שמותר להוציא זרע לבטלה
היו אוכלים אותו חי... זאת הייתה תקופה שקצת היה קשה לומר את מה שאתה חושב באמת...
זה לא משנה אם היית שם או לא. גם במעמד הר סיני לא היית ובכל זאת אתה מחוייב לתורה ואיתך כרותה הברית.
אין לך סמכות לחלוק על תנאים/אמוראים או כל החכמים שקדמו לך, מה שאבותיך התחייבו כלפיו חל גם עליך.
גם אני חשבתי כמוך שמה שאכפת לי שאבותי התחייבו כלפי זה, שזה לא מחייב אותי אך האמת היא שזה כן מחייב את כולנו.

אם יש לך דעה משלך שהמצאת מאיפשהו, בלי שום מקור אז אתה יכול פשוט להיות קראי.
חכמי ישראל לא זקוקים להשגחה עליונה כדי לתקן תקנות וזה מודגם בסיפור תנורו של עכנאי, כדאי שתקרא את הסיפור הזה.

ובנוגע לעניין האחרון אם תנא היה אומר שמותר להוציא, זה רק אומר שאסור להוציא באופן חמור, וגם אם תטען שזה לא מהתורה ותאמר שזה מנהג ומסורת של עם ישראל, אז אסור לך לבטל ממסורת/מנהג זה.

מנותק 2shpatz

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 460
  • קוה אל ה', חזק ואמץ ליבך וקוה אל ה'
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #62 ב- : דצמבר 03, 2008, 14:44:29 »
טוב זה נראה כמו עוד מחלוקת שלא תיגמר
את שלי אמרתי בנושא...
ואת התשובה האמיתית נדע רק בבוא המשיח...

(אותי זה לא משכנע)
ערבי טוב זה ערבי עם עט!!!
"ברוך אתה ה' המעריב ערבים" (;

מנותק אחים באמת

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2494
  • פתחו לי פתח כחודו של מחט...
    • האתר שלי
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #63 ב- : דצמבר 03, 2008, 23:01:18 »
שמחתי מאוד שרן פתח את האשכול הזה :),
שהוא חובה הזה לכל יהודי, וגם לנשים שישמעו ויבינו על הצד השני :P!
(כן יצאתי היום לבית מוקדם מהבסיס, אז שלום לכולכם ובלה בלה בלה...)

אז ככה, בעקבות כל השתרשרות האשכול
חיפשתי קצת יותר בחכמה ומצאתי מאמר נאה,
דווקא של 'חילונים' (ישראל מלאים מצוות כרימון O0)


מסקנות פרק ב':
בפרק זה בדקנו את יחס המקורות להשחתת זרע.
מתוך בראשית פרק לח הבנו כי א-לוהים אוסר על שפיכת זרע לשווא –
כלומר אוסר על השחתת זרע ולפי המקרא הדין הוא מוות.

בטקסט מתוך התלמוד הבבלי מסכת יבמות מצאנו
כי ישנו מקרה בו קיום יחסי מין שלא לצורך פריה ורבייה נחשב לגיטימי.
התוספות לעומת זאת דבקו בחוקי התורה ואסרו השחתת זרע.

כמוהם גם הרמב"ם שמתייחס לשכבת הזרע כחלק מאנרגיית הגוף
ובשל כך אינו מתיר תשמיש רב ושפיכת זרע לשווא.


ראשי פרקים:
1.   מבוא.
2.   פרו ורבו.
3.   איסור השחתת זרע.
4.   שימוש באמצעי מניעה בתקופת חז"ל - שלש משמשות במוך.
5.   ספרות שאלות ותשובות ויחסה לשימוש באמצעי מניעה.
6.   סיכום.


ולהלן הקישור:http://www.snunit.k12.il/talmud/upload/.tashsab/haplot.doc
פרק ב' הכי קולע לנו, שווה לראות.

יש עוד מקורות מהתורה עצמה, פשוט זה מה שעלה לי בחיפוש,
אעדכן אתכם בהמשך! ;D

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #64 ב- : דצמבר 04, 2008, 07:58:16 »
שמחתי מאוד שרן פתח את האשכול הזה :),
שהוא חובה הזה לכל יהודי, וגם לנשים שישמעו ויבינו על הצד השני :P!
(כן יצאתי היום לבית מוקדם מהבסיס, אז שלום לכולכם ובלה בלה בלה...)

אז ככה, בעקבות כל השתרשרות האשכול
חיפשתי קצת יותר בחכמה ומצאתי מאמר נאה,
דווקא של 'חילונים' (ישראל מלאים מצוות כרימון O0)


מסקנות פרק ב':
בפרק זה בדקנו את יחס המקורות להשחתת זרע.
מתוך בראשית פרק לח הבנו כי א-לוהים אוסר על שפיכת זרע לשווא –
כלומר אוסר על השחתת זרע ולפי המקרא הדין הוא מוות.

בטקסט מתוך התלמוד הבבלי מסכת יבמות מצאנו
כי ישנו מקרה בו קיום יחסי מין שלא לצורך פריה ורבייה נחשב לגיטימי.
התוספות לעומת זאת דבקו בחוקי התורה ואסרו השחתת זרע.

כמוהם גם הרמב"ם שמתייחס לשכבת הזרע כחלק מאנרגיית הגוף
ובשל כך אינו מתיר תשמיש רב ושפיכת זרע לשווא.


ראשי פרקים:
1.   מבוא.
2.   פרו ורבו.
3.   איסור השחתת זרע.
4.   שימוש באמצעי מניעה בתקופת חז"ל - שלש משמשות במוך.
5.   ספרות שאלות ותשובות ויחסה לשימוש באמצעי מניעה.
6.   סיכום.


ולהלן הקישור:http://www.snunit.k12.il/talmud/upload/.tashsab/haplot.doc
פרק ב' הכי קולע לנו, שווה לראות.

יש עוד מקורות מהתורה עצמה, פשוט זה מה שעלה לי בחיפוש,
אעדכן אתכם בהמשך! ;D

אני חייבת לציין פה משהו מאוד מאוד חשוב כדי שאנשים שאין להם שליטה על זה באמת לא יחשבו שצריכים להרוג אותם בסקילה.
לפי התורה בכתב קודם כל שפיכת זרע לשוא זה אסור.
לפי התורה מכירים בזה שישפך זרע לשוא אבל זה יכול להיות במצבים שהם לא  באים מזדון או משהו
כאילו מצבים שהשופך זרע לשוא לא עשה בזדון
כמו קרי לילה
כמו שהוא נמצא עם אשה שזה לא הוא עשה את זה לעצמו
כמו שזה יוצא לו בלי סיבה אפילו מסיבות פסיכולוגיות משהו...
אם זה משהו בשליטתו אז שימנע מזה
אם זה משהו שלא בשליטתו ועדיין הוא מאוהבי ה' ומשומרי מצוותיו
אז יש לו חסד
החסד הוא שאם זה כבר קרה לו הוא צריך לשמור את חוקי טהרה
הוא נחשב טמא עד שקיעת החמה בכל אותו יום שזה קרה לו
והוא צריך  לרחוץ את בשרו במים ולשבת עד הערב שיטוהר.

כמו שאשה צריכה לטבול אחרי נידה?
אז זה נחשב לגבר לטומאה שלו. כמו שלאשה הנידה נחשבת לטומאה שלה.

אם זה קורה לחייל כשהוא במחנה (צה"ל היום הוא לא דוגמא בכלל לצבא שמודע לחוקי הברית כמו שצריך)
למשל באוהל מחנה לחימה יצא קרי לילה יש על זה פרשיה שאני מאמינה שיש כאן אנשים שמכירים אותה...

טוב אבל זה לפי הכתובים... אני לא עדה למקרים שקרו כאלה בצבא ושבאמת היו כאלה שאכפת להם מטהרת המחנה...

מנותק 2shpatz

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 460
  • קוה אל ה', חזק ואמץ ליבך וקוה אל ה'
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #65 ב- : דצמבר 06, 2008, 19:55:44 »
לפי התורה בכתב קודם כל שפיכת זרע לשוא זה אסור.


ואיך את לומדת זאת מהכתוב?
(מצטער על היותי תוכי)
אבל חוץ מהרמז שמובא בבראשית לא מוזכר עוד שום מצוות לא תעשה או מקרה אחר שמדבר על העניין

מה שכן שוב במספר מקומות מדברים על מצוות ייבום
המוזכרת בפסוק לפני...
ערבי טוב זה ערבי עם עט!!!
"ברוך אתה ה' המעריב ערבים" (;

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #66 ב- : דצמבר 08, 2008, 09:51:26 »
ואיך את לומדת זאת מהכתוב?
(מצטער על היותי תוכי)
אבל חוץ מהרמז שמובא בבראשית לא מוזכר עוד שום מצוות לא תעשה או מקרה אחר שמדבר על העניין

מה שכן שוב במספר מקומות מדברים על מצוות ייבום
המוזכרת בפסוק לפני...

לומדים את זה מהכתוב משום שגם בצורת עשיית הדין
עונש מוות בסקילה לא יכול להנתן ללא עדים.
גם אם אדם עד על עצמו ואומר שהוא עשה מעשה נבלה זה לא נחשב לו לעדות אלה למצב שעדים לזה שהוא או
אומר את האמת על מעשה רע שעשה או משקר שגם זה חטא וגם אולי בשוגג.
גם אין מוות בסקילה על מעשה רע חטא שנעשה בשוגג ולא בכוונה.

אדם שהוא מאוהבי ה' ושומר מצוותיו יש לו חסד
ולכן ניתנו גם מצוות שצריך לשמור במקרה שאדם חוטא בסוג מסויים של חטאים.
למשל רוצח שרצח בשוגג יש לו עיר מקלט
אדם ששפך בשוגג יש לו אפשרות להטהר אחרי יממה רק שירצח בשרו במים
אדם שנגע במת לא יכול לטהר את עצמו וצריך שמישהו מבחוץ יטהר אותו במשך שבוע
אדם שנפצע וטמא מהדם שלו הוא לא נטמא בכוונה ירחץ בשרו במים ויטמא עד הערב
בדרך כלל.

לוקח זמן לכפר על דברים מסויימים
הכי הרבה זמן זה על רצח שוגג.

גם שפיכת זרע לבטלה יכולה להעשות בשוגג או ללא שליטה וגם עליה יש צורה שאפשר לכפר

בקשר לאונן
בראשית פרק לח פסוק ח: וַיֹּאמֶר יְהוּדָה לְאוֹנָן, בֹּא אֶל-אֵשֶׁת אָחִיךָ וְיַבֵּם אֹתָהּ; וְהָקֵם זֶרַע, לְאָחִיךָ. 

יש כאן כמה מצוות לפי חוקי הברית שאונן היה אמור לעשות בהיענות שלו לבקשת אביו
א. כיבוד הורים
ב. יבום והקמת זרע לאחיו שמת

ויקרא פרק טו

    * פסוק טז: וְאִישׁ, כִּי-תֵצֵא מִמֶּנּוּ שִׁכְבַת-זָרַע--וְרָחַץ בַּמַּיִם אֶת-כָּל-בְּשָׂרוֹ, וְטָמֵא עַד-הָעָרֶב.
    * פסוק יז: וְכָל-בֶּגֶד וְכָל-עוֹר, אֲשֶׁר-יִהְיֶה עָלָיו שִׁכְבַת-זָרַע--וְכֻבַּס בַּמַּיִם, וְטָמֵא עַד-הָעָרֶב.
    * פסוק יח: וְאִשָּׁה, אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אִישׁ אֹתָהּ שִׁכְבַת-זָרַע--וְרָחֲצוּ בַמַּיִם, וְטָמְאוּ עַד-הָעָרֶב. 

בכלל כדאי לקרוא את כל הפרק


מנותק 2shpatz

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 460
  • קוה אל ה', חזק ואמץ ליבך וקוה אל ה'
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #67 ב- : דצמבר 08, 2008, 13:50:44 »
את קראת או הבנת בכלל את מה ששאלתי?

את אומרת ש:

"לפי התורה בכתב קודם כל שפיכת זרע לשוא זה אסור."

אני שאלתי:

איך את לומדת זאת מהכתוב?

והוספתי:

חוץ מהרמז שמובא בבראשית לא מוזכר עוד שום מצוות לא תעשה או מקרה אחר שמדבר על העניין (הוצאת זרע לשוא)

מה שכן שוב במספר מקומות מדברים על מצוות ייבום
המוזכרת בפסוק לפני...

תעני בבקשה על מה ששאלתי ותחסכי לעצמך את כל הכתיבה והבאת הציטוטים הלא קשורים האלה

ודבר נוסף, באיזה סקילה מדובר? מתי נאמר שאת מי שמוציא זרע לשוא צריך לסקול?
נראה לי שאת קוראת תורה אחרת
« עריכה אחרונה: דצמבר 08, 2008, 13:54:22 על ידי 2shpatz »
ערבי טוב זה ערבי עם עט!!!
"ברוך אתה ה' המעריב ערבים" (;

מנותק משה לוי

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1652
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #68 ב- : דצמבר 08, 2008, 21:18:00 »
דרך אגב מישהו יודע איזה מאכלים גורמים להגברת הזרע? שמעתי שבצל ומוצרי חלב גורמים לזה,האם זה נכון? ואם כן,מה אפשר לעשות נגד זה? האם לא לאכול חלבי כל הזמן,אז מה כן,להיות בשרי כל הזמן?
[gif[/img]

מנותק IRON_MAN

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 12823
  • L.F בשטח הערבים במתח
ביום חמישי ושישי בלילה יצא לי קרי לצערי
« להגיב #69 ב- : דצמבר 08, 2008, 22:05:46 »
בס"ד

הייתי במיטה ופתאום השתלטו עלי מחשבות חזקות של עריות ניסיתי להילחם בהם אבל ללא-הצלחה :'( לא אוננתי הזרע פשוט יצא לי לבד בגלל המחשבות.
טבלתי במקווה רק ביום-ראשון בבוקר,האם זה בסדר? מה אמורים לעשות במצב כזה שקופצות עליי מחשבות חזקות של עריות? אומרים שללמוד תורה אבל זה קרה מאוחר בלילה והייתי עייף אז מה אפשר לעשות עוד חוץ מללמוד תורה?

יש לי יצר חזק להסתכל על יופי של נשים מה עושים?
ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל.

ערבים לערב,סודנים לסודן,שמאלנים לאירופה!

מנותק 2shpatz

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 460
  • קוה אל ה', חזק ואמץ ליבך וקוה אל ה'
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #70 ב- : דצמבר 09, 2008, 00:50:11 »
דרך אגב מישהו יודע איזה מאכלים גורמים להגברת הזרע? שמעתי שבצל ומוצרי חלב גורמים לזה,האם זה נכון? ואם כן,מה אפשר לעשות נגד זה? האם לא לאכול חלבי כל הזמן,אז מה כן,להיות בשרי כל הזמן?

תשתה הרבה תרכיזים של מיץ וגם סודה לשתייה (ככה עושים בצבא)

ותלבש תחתונים צמודים, זה גם יעזור...
ערבי טוב זה ערבי עם עט!!!
"ברוך אתה ה' המעריב ערבים" (;

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
ביום חמישי ושישי בלילה יצא לי קרי לצערי
« להגיב #71 ב- : דצמבר 09, 2008, 06:25:00 »
בס"ד

הייתי במיטה ופתאום השתלטו עלי מחשבות חזקות של עריות ניסיתי להילחם בהם אבל ללא-הצלחה :'( לא אוננתי הזרע פשוט יצא לי לבד בגלל המחשבות.
טבלתי במקווה רק ביום-ראשון בבוקר,האם זה בסדר? מה אמורים לעשות במצב כזה שקופצות עליי מחשבות חזקות של עריות? אומרים שללמוד תורה אבל זה קרה מאוחר בלילה והייתי עייף אז מה אפשר לעשות עוד חוץ מללמוד תורה?

יש לי יצר חזק להסתכל על יופי של נשים מה עושים?
ואאאאוו אחי יש לך באמת יצר חזק
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
פגם-הברית ושמירת-העיינים
« להגיב #72 ב- : דצמבר 09, 2008, 09:15:13 »
את קראת או הבנת בכלל את מה ששאלתי?

את אומרת ש:

"לפי התורה בכתב קודם כל שפיכת זרע לשוא זה אסור."

אני שאלתי:

איך את לומדת זאת מהכתוב?

והוספתי:

חוץ מהרמז שמובא בבראשית לא מוזכר עוד שום מצוות לא תעשה או מקרה אחר שמדבר על העניין (הוצאת זרע לשוא)

מה שכן שוב במספר מקומות מדברים על מצוות ייבום
המוזכרת בפסוק לפני...

תעני בבקשה על מה ששאלתי ותחסכי לעצמך את כל הכתיבה והבאת הציטוטים הלא קשורים האלה

ודבר נוסף, באיזה סקילה מדובר? מתי נאמר שאת מי שמוציא זרע לשוא צריך לסקול?
נראה לי שאת קוראת תורה אחרת

יכול להיות שהתבלבלתי לפי התורה שבעל פה זה אסור. לפי התורה שבכתב אמרתי שיש כפרה לזה וזה לא משהו שמחייב סקילה
יעני זה לא משהו שאמור להיות עד כדי כך חמור.
לפי מה שאני מכירה את ההלכה זה כנראה מכוונות טובות כדי שאנשים לא יגיעו למצבים של ניאוף
כאילו לעצור את זה בעודו בעיבו... משהו כזה ברעיון...
הדברים האחרים שבאים בהקשר של זה (ניאוף, שפיכת זרע והעברתו למולך, טומאת אשה שלא שלך)...



מה שכן זה שיש מוות בסקילה אם אתה לוקח את הזרע שלך ונותן אותו למולך ("אל פריון כנעני")...

עוד אפשרות ללמה זה אסור זה עניין הטומאה והרעיון של הימנעות והישתדלות עד כמה שאפשר להמנע מטומאות למיניהן
כדי לשמור על חוקי טהרה

זו גם הסיבה שיש עוד חוקים כמו לא להתקרב לאשה  בנידה ולכבס ולנקות ולרחוץ...

אגב בקשר לטומאה של אשה שלא שלך זה גם מעשה אסור מכיוון שזה מביא את עניין הקנאות.
אפילו נניח שלא שכבת עם אשה
ובאותו יום שפכת זרע ועוד לא שקעה השמש ואתה טמא בטומאתך שלך
ונגעת במישהו בטעות לחצת לה יד וכל זה
אז היא נטמאת בטומאת הזרע שלך
ואם יש לה בעל הוא עלול לקנא לה בלי לדעת למה והיא אפילו לא אשמה בכלום.

מנותק Roma

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 666
ביום חמישי ושישי בלילה יצא לי קרי לצערי
« להגיב #73 ב- : דצמבר 11, 2008, 17:20:14 »
בס"ד

הייתי במיטה ופתאום השתלטו עלי מחשבות חזקות של עריות ניסיתי להילחם בהם אבל ללא-הצלחה :'( לא אוננתי הזרע פשוט יצא לי לבד בגלל המחשבות.
טבלתי במקווה רק ביום-ראשון בבוקר,האם זה בסדר? מה אמורים לעשות במצב כזה שקופצות עליי מחשבות חזקות של עריות? אומרים שללמוד תורה אבל זה קרה מאוחר בלילה והייתי עייף אז מה אפשר לעשות עוד חוץ מללמוד תורה?

יש לי יצר חזק להסתכל על יופי של נשים מה עושים?

במקרה כזה צריך לעשות ביד!

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
ביום חמישי ושישי בלילה יצא לי קרי לצערי
« להגיב #74 ב- : דצמבר 11, 2008, 17:25:28 »
במקרה כזה צריך לעשות ביד!
מאיזה מקור אתה לוקח את זה זה על פי ההלכה?
דרך אגב מישהו יודע איזה מאכלים גורמים להגברת הזרע? שמעתי שבצל ומוצרי חלב גורמים לזה,האם זה נכון? ואם כן,מה אפשר לעשות נגד זה? האם לא לאכול חלבי כל הזמן,אז מה כן,להיות בשרי כל הזמן?
אחי אתה צריך לדעתי לאכול מה שבריא זה דבר אחד והגברת הזרע זה דבר שני אתה צריך להתגבר על תאוותיך בכוחות עצמיך ולא על ידי כך שתענה את עצמך(ושמרתם לנפשותיכם)
בהצלחה אחי!
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!