יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי
פגם-הברית ושמירת-העיינים
IRON_MAN:
בס"ד
תקראו ותתחזקו בשמירת-הברית..
http://rabenu.co.il/ordavid/qa/kdushat.shtml
2shpatz:
--- ציטוט של: רן הכהניסט על נובמבר 25, 2008, 20:10:55 ---בס"ד
תקראו ותתחזקו בשמירת-הברית..
http://rabenu.co.il/ordavid/qa/kdushat.shtml
--- סוף ציטוט ---
קראתי אבל יש לי שאלה, אם העניין כל כך חמור למה הוא בקושי מוזכר בתורה?
פעם אחת וגם אז בצורה לא מובנת כל כך:
"וידע אונן כי לא לו יהיה הזרע, והיה אם בא אל אשת אחיו ושיחת ארצה, לבלתי נתון זרע לאחיו. וירע בעיני ה' אשר עשה, וימת גם אותו" (בראשית לח, ט-י)
האם החטא היה סירובו של אונן ליבם את אשת אחיו או השחטת הזרע?
ויותר לא מוזכר העניין בתורה למרות שהיו המון הזדמנויות
למה לאחר שניתנה התורה לעם ישראל לא נאמר שום איסור בנושא?
אם העניין היה כל כך חמור שלפי הקטע הנ"ל הוא היחיד בתורה שאדם מת ישר במקום!
(אני ממש לא יודע מאיפה הוא למד את זה, מחבר הקטע, לא כתוב שאונן מת במקום...
אבל אני מכיר מקרה אחר של נדב ואביהוא שנכנסו שיכורים לבית המקדש וכו' גם הם מתו, לא?)
למה הוא לא מוזכר בתורה שוב כאיסור שעל כל עם ישראל להיזהר בו כי עונשו כרת,
שום דבר מה שכן בספר דברים מדברים על הוצאת זרע בצורה כללית ונאמר שם שהאדם שהוציא זרע
צריך לשטוף את בשרו במים והוא יהיה טמא עד הערב...
אני לא אומר שזה לא חטא חס וחלילה, אבל מי יודע, אולי זה פשוט עוד חטא כמו נשך למשל ואולי גם בכלל לא.
מחבר הקטע הנ"ל ניסה בעיקר להפחיד, ואנחנו רואים שהוא הצליח...
אשמח לקבל תשובה
דבר נוסף חקרתי קצת, ומה שמחבר הקטע כתב מלא בטעויות
הוא כתב שער ואונן באו ליבם את אשת אחיהם, זו טעות, ער מת כי הוא עשה את הרע בעיני ה'
ואונן התבקש ע"י יהודה לבוא ולייבם את האלמנה (תמר)
דבר נוסף שמחבר הקטע כתב (מה שהכי מעצבן אותי כרגיל, דיבור בשם ה' ועיווט דיברי התורה) אני מצטט:
" "וימת אותם שם" וימת אותו וימת גם אותו מיד במקום"
לא ארחיב כי אתם בטח מבינים את החומרה של לדבר בשם ה' ולהמציא ציטוטים שבכלל לא כתובים בתורה ולא נאמרו ע"י ה'
אז ברשותכם אומר שהוא לא יודע כל כך על מה הוא מדבר...
אחים באמת:
--- ציטוט של: 2shpatz על נובמבר 26, 2008, 18:16:08 ---קראתי אבל יש לי שאלה, אם העניין כל כך חמור למה הוא בקושי מוזכר בתורה?
פעם אחת וגם אז בצורה לא מובנת כל כך:
"וידע אונן כי לא לו יהיה הזרע, והיה אם בא אל אשת אחיו ושיחת ארצה, לבלתי נתון זרע לאחיו. וירע בעיני ה' אשר עשה, וימת גם אותו" (בראשית לח, ט-י)
האם החטא היה סירובו של אונן ליבם את אשת אחיו או השחטת הזרע?
ויותר לא מוזכר העניין בתורה למרות שהיו המון הזדמנויות
למה לאחר שניתנה התורה לעם ישראל לא נאמר שום איסור בנושא?
אם העניין היה כל כך חמור שלפי הקטע הנ"ל הוא היחיד בתורה שאדם מת ישר במקום!
(אני ממש לא יודע מאיפה הוא למד את זה, מחבר הקטע, לא כתוב שאונן מת במקום...
אבל אני מכיר מקרה אחר של נדב ואביהוא שנכנסו שיכורים לבית המקדש וכו' גם הם מתו, לא?)
למה הוא לא מוזכר בתורה שוב כאיסור שעל כל עם ישראל להיזהר בו כי עונשו כרת,
שום דבר מה שכן בספר דברים מדברים על הוצאת זרע בצורה כללית ונאמר שם שהאדם שהוציא זרע
צריך לשטוף את בשרו במים והוא יהיה טמא עד הערב...
אני לא אומר שזה לא חטא חס וחלילה, אבל מי יודע, אולי זה פשוט עוד חטא כמו נשך למשל ואולי גם בכלל לא.
מחבר הקטע הנ"ל ניסה בעיקר להפחיד, ואנחנו רואים שהוא הצליח...
אשמח לקבל תשובה
דבר נוסף חקרתי קצת, ומה שמחבר הקטע כתב מלא בטעויות
הוא כתב שער ואונן באו ליבם את אשת אחיהם, זו טעות, ער מת כי הוא עשה את הרע בעיני ה'
ואונן התבקש ע"י יהודה לבוא ולייבם את האלמנה (תמר)
דבר נוסף שמחבר הקטע כתב (מה שהכי מעצבן אותי כרגיל, דיבור בשם ה' ועיווט דיברי התורה) אני מצטט:
" "וימת אותם שם" וימת אותו וימת גם אותו מיד במקום"
לא ארחיב כי אתם בטח מבינים את החומרה של לדבר בשם ה' ולהמציא ציטוטים שבכלל לא כתובים בתורה ולא נאמרו ע"י ה'
אז ברשותכם אומר שהוא לא יודע כל כך על מה הוא מדבר...
--- סוף ציטוט ---
את התשובה לשאלתך כתבתי בהודעתי האחרונה כאן לעיל:http://hayamin.org/forum/index.php/topic,16413.msg117888.html#msg117888
בעיקר מתחת לתמונה... O0
--- ציטוט של: רן הכהניסט על נובמבר 24, 2008, 14:56:55 ---בס"ד
שמעתי ולמדתי שפגם-הברית משחית את המידות לחלוטין(ואנו בעוונתינו לא מודעים לחומרת המעשה :'()וגורם לספקות-באמונה רחמנא-ליצלן ולשאר צרות ואסונות וייסורים.
אם כך למה הקב"ה נותן לנו חיים כאלה קשים של עמידה בנסיונות יום-יומיים של עריות-ניאוף? כי כל בן-אדם מועד לפורענות אם-כך לא?
אומרים שאם אדם שנה בחטא אז הוא נעשה לו כהיתר.
אולי צריך להתחתן?
--- סוף ציטוט ---
וזו גם תשובה לרן חברנו על האם יש צורך להתחתן,
כמובן שלא מראשי הריק כתבתי זאת, אלא ציטטות פשוטות של דברי הרמב"ם.
--- ציטוט של: אחים באמת על נובמבר 21, 2008, 01:48:22 ---חס וחלילה שהרמב"ם מתיר משהו כזה!!
אני התכוונתי להגיע לנקודה, אך לא הספקתי
ועכשיו הזכרת לי.
אז ככה, פעם היו מתחתנים בגיל צעיר וגם מוצאים פרנסה באותו זמן.
אנשים היו הרבה יותר משכילים ובגיל 15-16 כבר היו לך ילדים
כך שהיית משביע את יצרך, לא עם היד
אלא עם אשתך הקדושה!!
זהו המצב התקין שכל כל חורה לי שהוא לא קיים היום!!
וחבל שכך, ולכן אנשים נופלים לחטאים גדולים כאלו!
וזהו לשון הרמב"ם, משנה תורה - ספר קדושה - הלכות איסורי ביאה - כא:
כב [כג] ואסור למי שאינו נשוי לשלוח ידו במבושיו, שלא יבוא לידי הרהור; ואפילו מתחת טבורו--לא יכניס אדם ידו, שמא יבוא לידי הרהור. ואם השתין מים--לא יאחוז באמה, שלא יבוא לידי הרהור; ואם היה נשוי, מותר. ובין נשוי ובין שאינו נשוי--לא יושיט ידו לאמה כלל, אלא בשעה שהוא צריך לנקביו.
כג [כד] חסידים הראשונים וגדולי החכמים--התפאר אחד מהם שמעולם לא נסתכל במילה שלו, ומהן מי שהתפאר שלא התבונן מעולם בצורת אשתו: מפני שליבו פונה מדברי הבאי, לדברי האמת שהן אוחזות לבב הקדושים.
כד [כה] מצות חכמים להשיא אדם בניו ובנותיו, סמוך לפרקן--שאם יניחן, יבואו לידי זנות או הרהור; ועל זה נאמר "ופקדת נווך, ולא תחטא" (איוב ה,כד). ואסור להשיא אישה לקטן, שזה כמו זנות היא. [כו] ואין האיש רשאי לישב בלא אישה, ולא יישא עקרה וזקנה שאינה ראויה לוולד; ורשות לאישה שלא תינשא לעולם, או תינשא למי שאינו מוליד או לסריס. ולא יישא בחור זקנה, ולא יישא זקן ילדה--שדבר זה גורם לזנות.
--- סוף ציטוט ---
2shpatz:
מצטער אבל את התשובה שלי לא קיבלתי
משה לוי:
גם אני לא קיבלתי את התשובה לשאלה שלי
תפריט
[0] אינדקס הודעות
[#] עמוד הבא
[*] עמוד הקודם
עבור לתצוגת גירסה מלאה