יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי
פגם-הברית ושמירת-העיינים
oferst:
תלמוד בבלי נידה י"ג-א:
--- ציטוט ---דא''ר יוחנן כל המוציא שכבת זרע לבטלה חייב מיתה שנאמר {בראשית לח-י} וירע בעיני ה' (את) אשר עשה וימת גם אותו רבי יצחק ורבי אמי אמרי כאילו שופך דמים שנאמר {ישעיה נז-ה} הנחמים באלים תחת כל עץ רענן שוחטי הילדים בנחלים תחת סעיפי הסלעים אל תקרי שוחטי אלא סוחטי רב אסי אמר כאילו עובד עבודת כוכבים כתיב הכא תחת כל עץ רענן וכתיב התם {דברים יב-ב} על ההרים הרמים ותחת כל עץ רענן
--- סוף ציטוט ---
קיצור שולחן ערוך של רבי שמעון גאנצפריד:
--- ציטוט ---סימן קנא – איסור הוצאת זרע לבטלה ותיקונים למי שנכשל
סעיף א אסור להוציא שכבת זרע לבטלה ועון זה חמור מכל עבירות שבתורה. ואלו שמנאפים ביד ומוציאין זרע לבטלה, לא די להם שאיסור גדול הוא אלא שהעושה זאת הוא בנדוי, ועליהם נאמר ידיכם דמים מלאו וכאלו הורג את הנפש. וראה מה שכתב רש''י בפרשת וישב בער ואונן שמתו בחטא זה. ולפעמים בעונש זה חס ושלום בנים מתים ...
--- סוף ציטוט ---
IRON_MAN:
בס"ד
למה היצר של העריות כל-כח חזק?
אֵיתָן:
--- ציטוט של: רן הכהניסט על דצמבר 01, 2008, 17:05:07 ---בס"ד
למה היצר של העריות כל-כח חזק?
--- סוף ציטוט ---
למה השכר של מצוות תפילין כל כך חזק?
2shpatz:
--- ציטוט של: oferst על דצמבר 01, 2008, 12:31:36 ---תלמוד בבלי נידה י"ג-א:
קיצור שולחן ערוך של רבי שמעון גאנצפריד:
--- סוף ציטוט ---
שוב אני אבקשכם לחזור להודעה האחרונה שלי ולענות על שאלותי,כל מה שנכתב כאן לא עונה לי על השאלות הנ"ל, תודה.
ועוד שאלה שכבר שאלתי פעמיים, אבל לא נענתה, עריות זה לא רק בין קרובי משפחה?
oferst:
עפ"י ספר התניא - ספר של בינוניים מאת 'בעל התניא':
--- ציטוט ---אך החיות שבטיפות זרע שיצאו ממנו לבטלה, אף שירדה ונכללה בשלוש קליפות הטמאות, הרי זו עולה משם בתשובה נכונה ובכוונה עצומה בקריאת שמע שעל המטה, כנודע מהאר"י ז"ל ומרומז בגמרא, "כל הקורא קריאת שמע על מטתו כאלו אוחז חרב של שתי פיות" כו' להרוג גופות החיצונים שנעשו לבוש לחיות שבטיפות, ועולה החיות מהם, כידוע ליודעי ח"ן. ולכן לא הוזכר עוון זרע לבטלה בתורה בכלל ביאות אסורות, אף שחמור מהן וגדול עוונו בבחינת הגדלות וריבוי הטומאה והקליפות, שמוליד ומרבה במאד מאד בהוצאת זרע לבטלה יותר מביאות אסורות, רק שבביאות אסורות מוסיף כוח וחיות בקליפה טמאה ביותר, עד שאינו יכול להעלות משם החיות בתשובה, [הגה"ה: מפני שנקלטה ביסוד דנוקבא דקליפה המקבלת וקולטת החיות מהקדושה. מה שאין כן בזרע לבטלה, שאין שם בחינת נוקבא דקליפה, רק שכוחותיה וחיילותיה מלבישים לחיות שבטיפות, כידוע ליודעי ח"ן], אלא אם כן יעשה תשובה מאהבה רבה כל כך עד שזדונות נעשו לו כזכויות.
--- סוף ציטוט ---
זאת אומרת, הסיבה שהתורה שבכתב לא הזכירה שפיכת זרע לבטלה כעוון החמור מכל הביאות האסורות אף על פי ששפיכת זרע לבטלה אכן יותר חמורה מהן(גילויי עריות) היא בגלל שעל שפיכת זרע לבטלה הרבה יותר קל לעשות תשובה מאשר עשיית תשובה על ביאות אסורות שהיא דבר שמאד קשה.
אגב, אתה חייב את התורה שבכתב בשביל להאמין לחכמים שעוון זה חמור?לא מספיק לך מה שרשום בתלמוד או שמא אינך מאמין בתורה שבעל-פה ובדברי חכמים?
תפריט
[0] אינדקס הודעות
[#] עמוד הבא
[*] עמוד הקודם
עבור לתצוגת גירסה מלאה