אתם אומרים דברים מושלמים... אחד משלים את דברי חבר.. וזה טוב, אם נמשיך ככה כי יד לוחצת יד..
לרן הכהניסט!
"מינים" זה אלו שפרשו מהיהדות-המקורית כמו הקראים.
כיצד הינך יודע מי פרש ממי? הרי 70 פנים לתורה, מנין לך אם מישהו מהם פרש אחד מהשני?גם אם מישהו פרש מהשני, האם זו סיבה לשנוא אותם או הם אותנו? האם משה רבנו שנא גויים? האם אברהם אבינו שנא גויים? לא ולא, הוא כיבד כל אחד שנכנס לאוהלו, והסב דעתם לקב"ה.. גם אם הקראים דוגלים בפירושים שלהם, אין זה אומר שהם שונאים את הבורא, הם אינם אויבינו ו"צדיק" באמונתו יחיה (חבקוק ב).
מה תועיל לנו השינאה!
אתה בודאי סבור שהתפילה משמונה עשרה שפותחת ב"למינים ולמלשינים אל תהי תקוה, וכל הזדים כרגע יאבדו, וכל אויבך וכל שונאך מהרה יכרתו, ומלכות הרשעה מהרה תעקר ותשבר ותכלם ותכניעם במהרה בימנו.." אינה מדברת על הקראים, פשוט כי חכמינו התירו חיתון איתם, והיו דברים מעולם.. למדתי בבי"ס ויש אפילו כתובות שמעידות על כך!
אז דע לך, ששינאה צריכה להיות רק כלפי הגויים הכופרים בקודשא בריך הוא!
האם שינאה כלפי אוהבי הבורא, מועילה לנו? מדוע לא נסחבם אלינו ונהיה חברים באהבה וביד לוחצת יד נגרום לקידוש שם הקב"ה בעולם ותשרה עלינו ועליהם הברכה...
גם קראי טוב, הוא אהוב הקב"ה, הכיצד נשנאהו? שמעתה בודאי כיצד ציוה משה רבנו באמרו "מי לה' אלי? ונאספו אליו כל בני לוי... והרגו איש את אחיו.. משום שעבדו לע"ז. אבל הקראים לא כך הם, הם מאמינים בקב"ה ואיסור מוחלט הוא לשונאם... ופגע רע הוא בנו.. האמן לי!
והשאלה כעת, כיצד כופרים בקב"ה?
וכיצד כופרים בתורתו?
מהי המערכת ההגנתית שברא הקב"ה כדי להגן על דבריו שלו בעד וירוסים?
ל "גור-אריה"
בודאי שימך הוא יהודה, ואתה כאריה לא כגור, בשבילי, אבל הגבורה בפי חכמינו היא כזאת "איזהו גיבור הכובש את יצרו" ולא הגיבור הוא השונא את אוהבי הקב"ה! וכדי להיות חכמים עלינו לראות את הנולד ולהבין זריעת שינאה.. מביאה לרוע, ורוע לא מביא שלום... וההפסד הינו לכולנו!
הבה נאחוז באהבה ונדבוק בה נהפוך את הקראים לאוהבנו ע"י דיבור איתם, ונביא את השלום ונחיה איתם בשלום ו"איש איש יבוא על מקומו בשלום" אז נתחיל מעכשיו לדבר ולכנותם בכינויים חיוביים ומי כמוך יודע ש"לשון רכה תשבר גרם" אבל זריעת שינאה רק תחזק אותם נגדנו.. בדיוק כמו שהערבים שונאים אותנו ואנחנו אותם וחיר לא יוצא מזה...
שוב, אתה נוקט ב"ועשית ככל אשר יורוך" אבל כיצד לך לדעת מי הם החכמים הקובעים, שלנו או שלהם? ועל פי מה נקבעים נכונות הדברים?
אמרת: "הטוען שהוא מאמין בתורה שבכתב (שהיא מצַווה לשמוע בקול חכמים) אך אינו מאמין בדברי חכמים סותר את עצמו!,
לדעתי בלבד, הקראים לומדים דבריהם כמונו מהיקשים וגזרות שוות וכל המידות שמהן נדרשת התורה.. (נשאל אותם) אז מדוע יש בינינו לבינם אי הזדהות? במה הם סותרים את התורה?
אם אציג לפניך דיעות משלנו שסוברות שהעולם קדמון או נברא מחומר קדמון, כיצד תגיב? התשנא את אותם החכמים? בכנות, נו..
סיכום, עלינו להבין, הקראים הם מזרענו ואנחנו מזרעם, אין אפס, זה בדוק... פשוט היה פילוג שנבע ממחלוקות. אבל כידוע לכולנו: "כל מחלוקת שהיא לשם שמים סופה להתקיים" והיא תתקיים, בינתיים גם הם קיימים וגם אנחנו אז יש פה בעיה..ולכן אני מציע שנדשדש ונמנע מלכנותם בשמות גנאי.. כי יש להם תפקיד בעולם כמו לנו..
מישהו יודע אם הם שונאים אותנו?
באהבה רבה לכולנו
ויישר כויח לחיים בן פסח שמנהל אתר כה איתן!