שונות > מה שבראש
להתעמת עם הקראים!
דוקא_כך:
כעת לנקודה הבאה: נניח שאתה נתקל במקרה של נזיקין שאינו מתואר בתורה, שאינו מערב שור, חמור, עגלה או תנור, אלא מצלמה נסתרת, מכונית, מיקרוגל או מנוי לאינטרנט. כיצד עליך לנהוג? הרי ציטטת "לא תוסיפו". האם אתה רומז שהקב"ה בנתנו לנו את התורה עודד אותנו להתקדם בחיי הרוח אך לא בחיי המעשה, ולהישאר פרימיטיביים ומפגרים כמו הישמעאלים יש"ו?! אני ורוב האנשים הנורמלים לא סבורים כך. ואם אתה מסכים שיש מקרים שבהם יש צורך להרחיב או להוסיף על התורה, נחוץ גוף מחוקק ומפרש רשמי, והוא הסנהדרין.
בכל מקרה, כל אוסף החוקים והמצוות מדרבנן מסומן כנוסף לתורה ולא חלק ממנה, וכל אלו שמצטטים אותם ועושים שימוש בהם נזהרים להזכיר שחוק או מצווה זו או אחרת הן "מדרבנן" ששומעיהם לא יוטעו לחשוב שהן מדאורייתא. כשאנו מקיימים מצוות מדרבנן, אנו מכבדים תלמידי חכמים גדולים ומכירים בחשיבות האידאל של תלמוד תורה, שעל כל אחד מאיתנו לשאוף להשיג.
alonnn:
לדעתי אסור לסנהדרין או לאף גורם אחר להוסיף על התורה או לגרוע ממנה!
ברגע שמוסיפים ו/או גורעים דברים מהתורה זה נחשב לחטא!
נץ וגאה בזה:
--- ציטוט של: alonnn על דצמבר 31, 2007, 22:23:05 ---לדעתי אסור לסנהדרין או לאף גורם אחר להוסיף על התורה או לגרוע ממנה!
ברגע שמוסיפים ו/או גורעים דברים מהתורה זה נחשב לחטא!
--- סוף ציטוט ---
מסכת אבות: "הם אמרו שלושה דברים: הוו מתונים בדין, והעמידו תלמידים הרבה ועשו סייג לתורה" ז"א תורה שבעל פה שירדה לעולם למשה בהר סיני במקביל לתורה שבכתב, הוא העביר אותה הלאה ליהושע ויהושע לזקנים וכן הלאה וכן הלאה, תפקיד עולם ההלכה כולו הוא להגדיר את מצוות דאורייתא הצריכים ביאור לוגי בכדי שיוכלו לקיימן, אין כאן הוספה או גריעה, שכן זה דבר אסור, מה שכן יש כאן זה הסברת גדר המצווה וכל הסעיפים ותתי הסעיפים שנובעים ממנה, עוד עניין שנוסף הוא הגדרים ותקנות שנתנו חכמים שוב, לא כדי להוסיף, שהרי הם הגדירו מראש שמצוות אלו אין להן מעמד של מצוות התורה, לכן אין כאן פונקציה של הוספה כלל, אלא הם מעמד של הגנה על עבירה על מצוות התורה (דאורייתא) ולכן באים מצוות דרבנן (שמעמדם קל יותר) בשביל להגדיר ולהרחיק את היהודי/איש ההלכה מלעבור על מצוות בעלות גדר הרבה יותר חמור ברמה המטא-פיזית.
שוב פעם, רק לנביא יש מעמד של הוספה או ביטול של מצוות דאורייתא וגם זה כהוראת שעה בלבד, שמיוחדת לזמן ומקום.
oferst:
--- ציטוט של: alonnn על דצמבר 31, 2007, 21:58:06 ---"לא תוסיפו על הדבר אשר אנוכי מצווה אתכם ולא תגרעו ממנו" דברים ד':2
מה דעתך על הפסוק הזה?
מכאן נובע שאסור להוסיף או לגרוע מן התורה!
דוד המלך עליו השלום אמר: "תורת ה' תמימה"
--- סוף ציטוט ---
מדוע אתה אומר על דוד המלך ע"ה "עליו השלום"?הרי "עליו השלום" הוא בכלל ביטוי של חז"ל ולא נמצא באף פסוק בתנ"ך.
alonnn:
אז מה אם חז"ל אמרו את זה?
כל עוד זה לא נוגד את התורה זה מותר.
תפריט
[0] אינדקס הודעות
[#] עמוד הבא
[*] עמוד הקודם
עבור לתצוגת גירסה מלאה