כתב נושא: להתעמת עם הקראים!  (נקרא 9656 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
להתעמת עם הקראים!
« ב- : דצמבר 27, 2007, 14:28:45 »
כל מי שמעוניין להתעמת עם הקראים מוזמן להיכנס לאתר שלהם!
הכתובת היא: http://www.hayamin.org/forum/
אני כבר מתעמת איתם בפורום.
ביחד נוכיח להם את האמת!

מנותק שלמה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6051
  • ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #1 ב- : דצמבר 27, 2007, 15:48:18 »
תסתכל אני הייתי חבר בפורום הזה לזמן מה.
בגדול הם אנשים בסדר...ואינם מזיקים כול כך.
יש לנו צרות גדולות יותר כמו האויב הערבי או השמאלנים.
יהודים מכול העדות תיתאחדו!
שמאלנות זה אופיום להמונים!

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #2 ב- : דצמבר 27, 2007, 16:12:59 »
כת קיקיונית שאבד עליה הכלח, מספר האנשים שרואים עצמם קראים הם בבחינת קוריוז ותו לא, כך שאינני מבין למה צרילך לבזבז עליהם אנרגיות וזמן.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק eladp12

  • משתמש(ת) חדש(ה)
  • *
  • הודעות: 5
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #3 ב- : דצמבר 29, 2007, 23:43:26 »
כת קיקיונית שאבד עליה הכלח, מספר האנשים שרואים עצמם קראים הם בבחינת קוריוז ותו לא, כך שאינני מבין למה צרילך לבזבז עליהם אנרגיות וזמן.

מאז שנמצא אוסף פירקוביץ', הפסיקו לכנות את הקראים כת.
האנשים שרואים את עצמם קראים אינם בבחינת קוריוז, אלא תנועה עולמית.
כל עוד יש להם בתי כנסת פעילים, אין מה לזלזל בהם.
אגב - קיקיוני אומר שאינו אורך לזמן רב, ולבנתיים הקראים ממשיכים להתקיים.. O0

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #4 ב- : דצמבר 30, 2007, 09:22:37 »
כת קיקיונית שאבד עליה הכלח, מספר האנשים שרואים עצמם קראים הם בבחינת קוריוז ותו לא, כך שאינני מבין למה צרילך לבזבז עליהם אנרגיות וזמן.
הקראים הם כת מסוכנת ליהדות.  יהודים שאינם מוכנים לקבל עליהם מרות של סנהדרין (שמורכב מרבנים גדולי הדור) יתעלמו מההלכה, יפגמו ביסוד החוק והסדר ויתרמו לאנרכיה ואנדרלמוסיה בכך שיתעקשו לפרש את התורה הקדושה כפי ראות עיניהם.  העובדה שהיו ולצערנו ישנם תלמידי חכמים, גדולי הדור, קטני אמונה טועים תועים ומטעים, אינה מפחיתה מחשיבות ומאמיתות ההלכה, וכשהכהניסטים יגיעו לשלטון בב"א הקראים יטופלו בהתאם, לטובת כלל עם ישראל ולמען שימור והגנה על האמת התורנית מפני סילופים.

כמו כן, על כל אחד מאיתנו לשאול את עצמו: האם באמת אני מעדיף את העונשים התורניים החמורים (למשל סקילה כעונש על ניאוף, עין תחת עין, וכו') על פני ההקלות ההלכתיות (רובן קובעות סכום כספי כפיצוי)?  אם הרה"ג מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד, ה"קיצוני" ה"פשיסט", וה"משיחי", דבק בתורה ובהלכה, זה מספיק טוב גם בשבילי.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק eladp12

  • משתמש(ת) חדש(ה)
  • *
  • הודעות: 5
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #5 ב- : דצמבר 30, 2007, 15:57:14 »
שלום,
כעקרון אם העונש חמור יותר, אז הפושעים ימנעו מלפשוע כיוון שיפחדו מהעונש החמור.
הם יעדיפו את ההקלות ההלכתיות מאשר לחטוף "בומבה" כמו להפסיד יד או להסתכן בסקילה.

היתרון בקראות - הם חולקים על דברי קודמיהם ואף משנים את הפסיקות אם נמצאו טעויות.
הקראים אינם מתנגדים לבית דין - אלא מתנגדים לכך שהמילה של בית הדין היא המילה האחרונה,
מבחינת הקראים המילה הקובעת היא מילתו של אלוהים ולכן הוא הסמכות הקובעת היחידה.
דבר נוסף, הטענה כי הקראים מפרשים את התורה "כראות עיניהם" היא טעות יסודית וזאת כיוון שהקראי
חותר לאמת התורנית ולכן פירוש התורה יהיה בהתאם לרצון התורה. אם יהיה זה כראות עיניו אזי נפסל
העקרון הקראי "חפישו דאורייתא שפיר".

יום טוב!
« עריכה אחרונה: דצמבר 30, 2007, 15:58:50 על ידי eladp12 »

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #6 ב- : דצמבר 30, 2007, 16:14:30 »
אלעד, מותק, אל תחמיא לעצמך. הקראות כבר 300 שנה אינה מופיעה במסך המכ"ם של היהדות.
יש לנו בעיות חמורות בהרבה: תנועת ההשכלה, רפורמים, קונסרבטיבים, יהודים משיחיים ועוד עשרות כתות שמקדימות את הקראים בדירוג המסוכנות.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #7 ב- : דצמבר 30, 2007, 16:53:42 »
שלום,
כעקרון אם העונש חמור יותר, אז הפושעים ימנעו מלפשוע כיוון שיפחדו מהעונש החמור.
הם יעדיפו את ההקלות ההלכתיות מאשר לחטוף "בומבה" כמו להפסיד יד או להסתכן בסקילה.

היתרון בקראות - הם חולקים על דברי קודמיהם ואף משנים את הפסיקות אם נמצאו טעויות.
הקראים אינם מתנגדים לבית דין - אלא מתנגדים לכך שהמילה של בית הדין היא המילה האחרונה,
מבחינת הקראים המילה הקובעת היא מילתו של אלוהים ולכן הוא הסמכות הקובעת היחידה.
דבר נוסף, הטענה כי הקראים מפרשים את התורה "כראות עיניהם" היא טעות יסודית וזאת כיוון שהקראי
חותר לאמת התורנית ולכן פירוש התורה יהיה בהתאם לרצון התורה. אם יהיה זה כראות עיניו אזי נפסל
העקרון הקראי "חפישו דאורייתא שפיר".

יום טוב!
מי שלא לומד משנה, גמרא ותלמוד, אינו יכול להבין את התורה, ועלול לטעות ולהאמין לסילופים, כמו המינים שמפרשים את "ואהבת לרעך כמוך" ככלל אוניברסאלי שיש ליישמו לגבי כל בן-אנוש, בעוד שההלכה מבהירה ש"רעך" פרושו הוא אחיך היהודי בלבד!  וכן "בנפל אויבך אל תשמח" תקף אך ורק לגבי אויבך היהודי (שאינו אמור להיות אויבך מלכתחילה), ואילו לגבי הגויים "ישמח צדיק כי חזה נקם" וכן צודקת ונכונה וקיימת ועומדת וטובה וראויה שירת הים שמבטאה את שמחת בני ישראל על אובדנם של רודפיהם המצרים שטבעו בים סוף.  שמח גם שמח על אובדנו של אויבך הגוי, יש"ו.

בתור חוזר בתשובה שעדיין אינו מקיים את רוב המצוות, אך ב"ה לומד תורה ותושב"ע מדי יום, זכיתי למרות עוונותי הרבים שייחשפו בפני חלקים נכבדים מפניני החכמה של ההלכה וכתוצאה מכך רזי התורה הקדושה, ואני בז לכל אותם בורים יהירים שדוחים את התורה שבעל-פה ואת החכמה האדירה והעצומה שטמונה בה ושהועברה במסירות מדור לדור.  אתם הקראים אכן מיעוט לא רלוונטי של משוגעים מורדים, וכך תהיו לעולם, עד שתרכשו את מדת הענווה ותכבדו את זכרם של אבותיכם שלמדו במסירות נפש תורה ותושב"ע ותלכו בדרכם --- הדרך הישרה.  ביעוט במצוות מדרבנן הוא לא פחות מאשר כפירה, וכשנכונן שוב את הסנהדרין בב"א, תטופלו בהתאם, כדי שתופסק ההשפעה ההרסנית שלכם על עמי הארץ תמימים מבני עמנו שנופלים קרבן לסילופים שלכם.

אני מניח שבחנוכה האחרון לא הדלקת נרות משום שזו לא מצווה מדאורייתא...?
« עריכה אחרונה: דצמבר 30, 2007, 16:55:37 על ידי דוקא_כך »
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק אֵיתָן

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #8 ב- : דצמבר 30, 2007, 16:56:39 »
מי שלא לומד משנה, גמרא ותלמוד, אינו יכול להבין את התורה, ועלול לטעות ולהאמין לסילופים, כמו המינים שמפרשים את "ואהבת לרעך כמוך" ככלל אוניברסאלי שיש ליישמו לגבי כל בן-אנוש, בעוד שההלכה מבהירה ש"רעך" פרושו הוא אחיך היהודי בלבד!  וכן "בנפל אויבך אל תשמח" תקף אך ורק לגבי אויבך היהודי (שאינו אמור להיות אויבך מלכתחילה), ואילו לגבי הגויים "ישמח צדיק כי חזה נקם" וכן צודקת ונכונה וקיימת ועומדת וטובה וראויה שירת הים שמבטאה את שמחת בני ישראל על אובדנם של רודפיהם המצרים שטבעו בים סוף.  שמח גם שמח על אובדנו של אויבך הגוי, יש"ו.

בתור חוזר בתשובה שעדיין אינו מקיים את רוב המצוות, אך ב"ה לומד תורה ותושב"ע מדי יום, זכיתי למרות עוונותי הרבים שייחשפו בפני חלקים נכבדים מפניני החכמה של ההלכה וכתוצאה מכך רזי התורה הקדושה, ואני בז לכל אותם בורים יהירים שדוחים את התורה שבעל-פה ואת החכמה האדירה והעצומה שטמונה בה ושהועברה במסירות מדור לדור.  אתם הקראים אכן מיעוט לא רלוונטי של משוגעים מורדים, וכך תהיו לעולם, עד שתרכשו את מדת הענווה ותכבדו את זכרם של אבותיכם שלמדו במסירות נפש תורה ותושב"ע ותלכו בדרכם --- הדרך הישרה.  ביעוט במצוות מדרבנן הוא לא פחות מאשר כפירה, וכשנכונן שוב את הסנהדרין בב"א, תטופלו בהתאם, כדי שתופסק ההשפעה ההרסנית שלכם על עמי הארץ תמימים מבני עמנו שנופלים קרבן לסילופים שלכם.

אני מניח שבחנוכה האחרון לא הדלקת נרות משום שזו לא מצווה מדאורייתא...?
כל מילה בסלע דוקא_כך.
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #9 ב- : דצמבר 31, 2007, 17:03:50 »
אלעד, מותק, אל תחמיא לעצמך. הקראות כבר 300 שנה אינה מופיעה במסך המכ"ם של היהדות.
יש לנו בעיות חמורות בהרבה: תנועת ההשכלה, רפורמים, קונסרבטיבים, יהודים משיחיים ועוד עשרות כתות שמקדימות את הקראים בדירוג המסוכנות.
אני מזכיר לכולם שגם הקראים בידלו עצמם באירופה מן היהודים והכריזו עם פרוץ המלחמה שאין הם חלק מהעם היהודי, כך ששוב, אינני מבין למה בכלל הם ראויים ליחס, זה בדיוק כמו שאינני מיחס כל חשיבות רצינית לוודו לעבודת שטן וכו'.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #10 ב- : דצמבר 31, 2007, 20:19:56 »
אני למשל לא הדלקתי נרות חנוכה!
אני לא אברך על משהו שהקב"ה לא ציווה אותנו לעשות

מנותק אֵיתָן

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #11 ב- : דצמבר 31, 2007, 20:25:22 »
אני למשל לא הדלקתי נרות חנוכה!
אני לא אברך על משהו שהקב"ה לא ציווה אותנו לעשות
"קדש לי כל בכור" - שמות י"ג פסוקים 10-1. בה נכתב: "קַדֶּשׁ-לִי כָל-בְּכוֹר ... וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָעָם, זָכוֹר אֶת-הַיּוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר יְצָאתֶם מִמִּצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים ... שִׁבְעַת יָמִים, תֹּאכַל מַצֹּת; וּבַיּוֹם, הַשְּׁבִיעִי, חַג, לַה'. ... וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ, בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמֹר: בַּעֲבוּר זֶה, עָשָׂה ה' לִי, בְּצֵאתִי, מִמִּצְרָיִם. וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל-יָדְךָ, וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ, לְמַעַן תִּהְיֶה תּוֹרַת ה', בְּפִיךָ: כִּי בְּיָד חֲזָקָה, הוֹצִאֲךָ ה' מִמִּצְרָיִם. י וְשָׁמַרְתָּ אֶת-הַחֻקָּה הַזֹּאת, לְמוֹעֲדָהּ, מִיָּמִים, יָמִימָה."
"והיה כי יביאך" - שמות י"ג פסוקים 16-11. בה נכתב: "וְהָיָה כִּי-יְבִאֲךָ ה', אֶל-אֶרֶץ הַכְּנַעֲנִי, כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּע לְךָ, וְלַאֲבֹתֶיךָ; וּנְתָנָהּ, לָךְ. וְהַעֲבַרְתָּ כָל-פֶּטֶר-רֶחֶם, לַה'; ... וַיְהִי, כִּי-הִקְשָׁה פַרְעֹה לְשַׁלְּחֵנוּ, וַיַּהֲרֹג ה' כָּל-בְּכוֹר בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם, מִבְּכֹר אָדָם וְעַד-בְּכוֹר בְּהֵמָה; עַל-כֵּן אֲנִי זֹבֵחַ לַה', כָּל-פֶּטֶר רֶחֶם הַזְּכָרִים, וְכָל-בְּכוֹר בָּנַי, אֶפְדֶּה. וְהָיָה לְאוֹת עַל-יָדְכָה, וּלְטוֹטָפֹת בֵּין עֵינֶיךָ: כִּי בְּחֹזֶק יָד, הוֹצִיאָנוּ ה' מִמִּצְרָיִם."
"שמע ישראל" - דברים ו' פסוקים 9-4. בה נכתב: "שְׁמַע, יִשְׂרָאֵל: ה' אֱלֹהֵינוּ, ה' אֶחָד. וְאָהַבְתָּ, אֵת ה' אֱלֹהֶיךָ, בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשְׁךָ, וּבְכָל-מְאֹדֶךָ. וְהָיוּ הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם--עַל-לְבָבֶךָ. וְשִׁנַּנְתָּם לְבָנֶיךָ, וְדִבַּרְתָּ בָּם, בְּשִׁבְתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ, וּבְשָׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ. וּקְשַׁרְתָּם לְאוֹת, עַל-יָדֶךָ; וְהָיוּ לְטֹטָפֹת, בֵּין עֵינֶיךָ. וּכְתַבְתָּם עַל-מְזֻזוֹת בֵּיתֶךָ, וּבִשְׁעָרֶיךָ."
"והיה אם שמוע" - דברים י"א פסוקים 21-13. בה נכתב: "וְהָיָה, אִם-שָׁמֹעַ תִּשְׁמְעוּ אֶל-מִצְו‍ֹתַי, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם ... וְנָתַתִּי מְטַר-אַרְצְכֶם בְּעִתּוֹ ... הִשָּׁמְרוּ לָכֶם, פֶּן יִפְתֶּה לְבַבְכֶם; וְסַרְתֶּם, וַעֲבַדְתֶּם אֱלֹהִים אֲחֵרִים, וְהִשְׁתַּחֲוִיתֶם, לָהֶם. ... וְשַׂמְתֶּם אֶת-דְּבָרַי אֵלֶּה, עַל-לְבַבְכֶם וְעַל-נַפְשְׁכֶם; וּקְשַׁרְתֶּם אֹתָם לְאוֹת עַל-יֶדְכֶם, וְהָיוּ לְטוֹטָפֹת בֵּין עֵינֵיכֶם. וְלִמַּדְתֶּם אֹתָם אֶת-בְּנֵיכֶם, לְדַבֵּר בָּם, בְּשִׁבְתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ, וּבְשָׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ. וּכְתַבְתָּם עַל-מְזוּזוֹת בֵּיתֶךָ, וּבִשְׁעָרֶיךָ. ..."


איפה רשום בפסוקים הנ"ל שהתפילין אמורות להיראות כמו שהם נראות היום?
אתה אמרת שטות גמורה עכשיו וכרגע אתה ממש כמו הקראים,החכמה שלך לא מגיעה אפילו לציפורנים של חז"ל.

בעצם אתה אומר שלא צריך ללמוד שולחן ערוך ואין צורך בגמרא וכו'...
« עריכה אחרונה: דצמבר 31, 2007, 20:31:17 על ידי אֵיתָן »
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק שלמה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6051
  • ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #12 ב- : דצמבר 31, 2007, 20:44:30 »
זה טעות לחשוב כך אלון.
הרי מה אסור להודות ל-ה אל ניסים?
ז מה שהנס היה מאוחר יותר.
יהודים מכול העדות תיתאחדו!
שמאלנות זה אופיום להמונים!

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #13 ב- : דצמבר 31, 2007, 21:09:08 »
אני למשל לא הדלקתי נרות חנוכה!
אני לא אברך על משהו שהקב"ה לא ציווה אותנו לעשות
באף אחת מן התוכחות של עמוס, ירמיה, חבקוק, יחזקאל, ירמיה ושאר הנביאים, לא תמצא מחאה נגד הסנהדרין או נגד פולחנים או נגד מצוות מדרבנן בטענה שאלו כביכול סילופים ותוספות מיותרות לחומש.  אלא התוכחות של נביאינו הן אך ורק נגד חוסר אמונה וחוסר כוונות בקיומן של מצוות מדאורייתא ומצוות מדרבנן.  כלומר, אותם אלמנטים ביהדות שאתם הקראים מוצאים פסולים, הנביאים לא מצאו אותם פסולים, והם חלק אינטגרלי מאמונת עמנו.  או שאתה מקבל טענה זו, או שאתה מאמין שירמיה, יחזקאל, עמוס, חבקוק, צפניה ושאר הנביאים הם נביאי שקר --- אם אתה לא צבוע או סכיזופרני, אתה מחוייב לבחור אך ורק אחת משתי האפשרויות.  הבחירה בידך.  יהי רצון שהקב"ה ינחה אותך אל האמת.
« עריכה אחרונה: דצמבר 31, 2007, 21:10:49 על ידי דוקא_כך »
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #14 ב- : דצמבר 31, 2007, 21:23:57 »
עדיין לא שכנעתם אותי, מדוע צריכים להדליק נרות חנוכה.
הרי המצווה הזו בכלל לא מוזכרת בתורה!
ידידי! בעניין זה אני חולק עליכם.
לדעתי זה עון ונשיאת שם ה' לשווא לאמר את הברכה הזאת.
צריך כמובן להזכיר את הנס אבל מדוע  לאמר שהקדוש ברוך הוא צוה אותנו להדליק

מנותק שלמה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6051
  • ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #15 ב- : דצמבר 31, 2007, 21:25:50 »
עדיין לא שכנעתם אותי, מדוע צריכים להדליק נרות חנוכה.
הרי המצווה הזו בכלל לא מוזכרת בתורה!
ידידי! בעניין זה אני חולק עליכם.
לדעתי זה עון ונשיאת שם ה' לשווא לאמר את הברכה הזאת.
צריך כמובן להזכיר את הנס אבל מדוע  לאמר שהקדוש ברוך הוא צוה אותנו להדליק

כשאתה מדליק נרות חנוכה אתה משבח את שם ה.
אתה מודה לו אל הנס הגדול.
אתה מפאר אותו!
אתה מוכיח את כוחו ללא מאמינים ולעומות העולם.
לא מספיק?
יהודים מכול העדות תיתאחדו!
שמאלנות זה אופיום להמונים!

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #16 ב- : דצמבר 31, 2007, 21:42:52 »
עדיין לא שכנעתם אותי, מדוע צריכים להדליק נרות חנוכה.
הרי המצווה הזו בכלל לא מוזכרת בתורה!
ידידי! בעניין זה אני חולק עליכם.
לדעתי זה עון ונשיאת שם ה' לשווא לאמר את הברכה הזאת.
צריך כמובן להזכיר את הנס אבל מדוע  לאמר שהקדוש ברוך הוא צוה אותנו להדליק
בנוסף לנתינת התורה למשה, הקב"ה ציווה על משה למנות סנהדרין (שופטים, זקני העם), והוא גוף מחוקק שמוטלת עליו מלאכת הקודש של פירוש התורה והעברת חוקים.  התורה היא מושלמת ובה גלום כל הידע האנושי בכל ההיסטוריה, כולל העתיד, אבל הידע גנוז, והחוקים בתורה היו מותאמים לתקופה שבה לא היו קיימים בנקים, מכוניות, משכנתות, אגרות חוב, אינטרנט, טלפונים אלחוטיים ומצלמות.  חלק מחוקי התורה ניתן ליישם בכל דור, וחלק צריך להתאים לתקופה (כיום לא משתמשים בשוורים לעבודת האדמה, אלא במכונות מיוחדות, כך שלמשל אלמנט "צער בעלי חיים" לא רלוונטי יותר לחוקים שקשורים לנזיקין שבהם מעורבים בהמות עבודה).

התורה היא לא מסמך מת!  התורה היא חיה, דברי אלקים חיים!  וזה מתאפשר בזכות גדולי ישראל, חכמי הסנהדרין שמפרשים ומוסיפים (ולעתים גורעים אם יש צורך) חוקים ומצוות מדרבנן, ועם ישראל, כפי שאמרו "נעשה ונשמע" קיבל עליו לא רק את מרות ה' ומרות משה, אלא גם את מרות הסנהדרין.

אגב, עדיין לא הגבת על הודעתי הקודמת, שבה הצבתי בפניך את הבחירה בין קבלת ההלכה כאמת, לבין הרשעת נביאינו כנביאי שקר.
« עריכה אחרונה: דצמבר 31, 2007, 21:44:00 על ידי דוקא_כך »
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #17 ב- : דצמבר 31, 2007, 21:58:06 »
"לא תוסיפו על הדבר אשר אנוכי מצווה אתכם ולא תגרעו ממנו" דברים ד':2
מה דעתך על הפסוק הזה?
מכאן נובע שאסור להוסיף או לגרוע מן התורה!
דוד המלך עליו השלום אמר: "תורת ה' תמימה"

מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #18 ב- : דצמבר 31, 2007, 22:00:21 »
בוודאי שאני מאמין שהנביאים שהזכרת לעיל הם נביאי אמת אבל את השאלה שלך לא הבנתי בדיוק

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #19 ב- : דצמבר 31, 2007, 22:04:38 »
בוודאי שאני מאמין שהנביאים שהזכרת לעיל הם נביאי אמת אבל את השאלה שלך לא הבנתי בדיוק
אוקיי, אני מודה שענית לשאלתי.  נביאי אמת אלו, שזכינו שדבריהם האלמוותיים השתמרו עד לימינו, מעולם לא גינו את גדולי ישראל על הוספת או ביטול דברים מן התורה.  תוכחותיהם היו מופנות אך ורק נגד הגישה הרוחנית של גדולי ישראל וצאן מרעיתם, הצביעות, קטנות האמונה, הדגש שהושם על פולחנים במקום על אמונה ואידאליזם.  מתוך כך אני מסיק שנביאינו לא מצאו את התושב"ע וההלכה פסולים, אלא את האופן שבו הם והתורה יושמו הלכה למעשה.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #20 ב- : דצמבר 31, 2007, 22:13:33 »
כעת לנקודה הבאה:  נניח שאתה נתקל במקרה של נזיקין שאינו מתואר בתורה, שאינו מערב שור, חמור, עגלה או תנור, אלא מצלמה נסתרת, מכונית, מיקרוגל או מנוי לאינטרנט.  כיצד עליך לנהוג?  הרי ציטטת "לא תוסיפו".  האם אתה רומז שהקב"ה בנתנו לנו את התורה עודד אותנו להתקדם בחיי הרוח אך לא בחיי המעשה, ולהישאר פרימיטיביים ומפגרים כמו הישמעאלים יש"ו?!  אני ורוב האנשים הנורמלים לא סבורים כך.  ואם אתה מסכים שיש מקרים שבהם יש צורך להרחיב או להוסיף על התורה, נחוץ גוף מחוקק ומפרש רשמי, והוא הסנהדרין.

בכל מקרה, כל אוסף החוקים והמצוות מדרבנן מסומן כנוסף לתורה ולא חלק ממנה, וכל אלו שמצטטים אותם ועושים שימוש בהם נזהרים להזכיר שחוק או מצווה זו או אחרת הן "מדרבנן" ששומעיהם לא יוטעו לחשוב שהן מדאורייתא.  כשאנו מקיימים מצוות מדרבנן, אנו מכבדים תלמידי חכמים גדולים ומכירים בחשיבות האידאל של תלמוד תורה, שעל כל אחד מאיתנו לשאוף להשיג.
« עריכה אחרונה: דצמבר 31, 2007, 22:16:11 על ידי דוקא_כך »
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #21 ב- : דצמבר 31, 2007, 22:23:05 »
לדעתי אסור לסנהדרין או לאף גורם אחר להוסיף על התורה או לגרוע ממנה!
ברגע שמוסיפים ו/או גורעים דברים מהתורה זה נחשב לחטא!

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #22 ב- : ינואר 01, 2008, 01:11:57 »
לדעתי אסור לסנהדרין או לאף גורם אחר להוסיף על התורה או לגרוע ממנה!
ברגע שמוסיפים ו/או גורעים דברים מהתורה זה נחשב לחטא!
מסכת אבות: "הם אמרו שלושה דברים: הוו מתונים בדין, והעמידו תלמידים הרבה ועשו סייג לתורה" ז"א תורה שבעל פה שירדה לעולם למשה בהר סיני במקביל לתורה שבכתב, הוא העביר אותה הלאה ליהושע ויהושע לזקנים וכן הלאה וכן הלאה, תפקיד עולם ההלכה כולו הוא להגדיר את מצוות דאורייתא הצריכים ביאור לוגי בכדי שיוכלו לקיימן, אין כאן הוספה או גריעה, שכן זה דבר אסור, מה שכן יש כאן זה הסברת גדר המצווה וכל הסעיפים ותתי הסעיפים שנובעים ממנה, עוד עניין שנוסף הוא הגדרים ותקנות שנתנו חכמים שוב, לא כדי להוסיף, שהרי הם הגדירו מראש שמצוות אלו אין להן מעמד של מצוות התורה, לכן אין כאן פונקציה של הוספה כלל, אלא הם מעמד של הגנה על עבירה על מצוות התורה (דאורייתא) ולכן באים מצוות דרבנן (שמעמדם קל יותר) בשביל להגדיר ולהרחיק את היהודי/איש ההלכה מלעבור על מצוות בעלות גדר הרבה יותר חמור ברמה המטא-פיזית.
שוב פעם, רק לנביא יש מעמד של הוספה או ביטול של מצוות דאורייתא וגם זה כהוראת שעה בלבד, שמיוחדת לזמן ומקום.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק oferst

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1000
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #23 ב- : ינואר 01, 2008, 13:32:16 »
"לא תוסיפו על הדבר אשר אנוכי מצווה אתכם ולא תגרעו ממנו" דברים ד':2
מה דעתך על הפסוק הזה?
מכאן נובע שאסור להוסיף או לגרוע מן התורה!
דוד המלך עליו השלום אמר: "תורת ה' תמימה"
מדוע אתה אומר על דוד המלך ע"ה "עליו השלום"?הרי "עליו השלום" הוא בכלל ביטוי של חז"ל ולא נמצא באף פסוק בתנ"ך.

מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
להתעמת עם הקראים!
« להגיב #24 ב- : ינואר 01, 2008, 16:53:37 »
אז מה אם חז"ל אמרו את זה?
כל עוד זה לא נוגד את התורה זה מותר.