כתב נושא: עוד הארה  (נקרא 2558 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
עוד הארה
« ב- : ינואר 04, 2007, 23:50:16 »
ביום שלישי 11 בספטמבר 2001 התחוללה רעידת אדמה בינלאומית. הפיגועים במגדלי התאומים ובפנטגון המחישו "לפתע" את סכנות הטרור ואת האיומים שהוא מציב בפני התרבות המערבית. אך התופעה המדהימה, שהטרור הבינלאומי נמצא עִמנו שנים רבות, ורק אסונות גורמים למנהיגים, העסוקים בהכחשת המציאות וברציונליזציה של מחדליהם, לפעול.  צודקת ברברה טוכמן בביקורתה החריפה על מצעד האיוולת של מנהיגים, אותם מאפיינות עיקשות עיוורת, ואטימות-מוחין.

 הטרור הבינלאומי איננו חדש, והטרור האיסלמי  עשה די כדי שייערכו נגדו, ולוּ בתוך ארצות-הברית. לדוגמה:

·        ב- 26 בפברואר 1993 התפוצצה מכונית תופת במרתף החנייה של מגדלי התאומים בניו-יורק, באחריות תנועת אל-ג'האד אַל-אַסלאמי המצרית, ובהרשאת עמר עבד אל-רחמן. נהרגו שישה אנשים ונפצעו כאלף. את הפעולה ביצעו רמזי אחמד יוסף, יליד עיראק, ומחמד סלאמה, פלשתיני.

·        ב- 23 ביוני 1993 נעצרו 9 טרוריסטים ברובע קווינס, ניו-יורק (5 מהם ילידי סודן), אשר תכננו לפוצץ גשרים תת-קרקעיים במנהטן, בחסות אל-פקארא (ארגון איסלמי מחתרתי).

·        ב- 7 באוגוסט 1998 התפוצצו שתי מכוניות תופת ליד בניני שגרירות ארצות-הברית בניירובי ובדאר א-סלאם. נהרגו 225 איש (מהם 12 אמריקנים) ונפצעו 4585. ארגון "החזית העולמית לג'יהאד נגד היהודים והצלבנים" נטל את האחריות לפיגועים.

 היו אלה אירועים קשים דיים כדי לעורר את ארצות-הברית לצורך בשׂידוד מערכות רציני בהיערכות הפנימית שלה. בנוסף, לפי מקורות מודיעין אמריקאיים, תכנן בן-לאדן, לקראת המילניום, שישה פיגועים גדולים. כולם סוכלו. אחד נעצר - אחמד ראסם, יליד אלג'יריה, בוגר מחזור 1998 של אל-קאעדה באפגניסטן, שיועד לנהל את תא הטרור במונטריאול. הוא היה בדרכו לפוצץ את שדה-התעופה של לוס-אנג'לס במכונית נפץ, עם מכתאר הוארי, יליד מרוקו. לאור המידע שהושג עשתה ארצות-הברית הכל ללכוד את בן-לאדן, אך הראייה הכוללת אודות הסכנה המהותית עדיין לא הופנמה. היא המשיכה להתנהל בשאננות חסרת אחריות, והתכוננה לתרחישי אימים של טרור המוני מתוחכם, אך הזניחה לחלוטין פיגועים "פשוטים". המחדל הגדול ביותר היה מודיעיני; לחצי התקשורת הביאו לגילוי מלא של היכולת והמידע המפורטים הקיימים אודות בן-לאדן, וכך אבד מקור מרכזי למעקב ולניטור. המציאות במערב היא כזו שעוצמת התקשורת איננה מאפשרת לקברניטים לטפל באופן דיסקרטי בחומר מודיעיני.       

  אם-כך, מדוע ההתעוררות הדרמטית ב- 11 בספטמבר 2001? מנין ההלם והמבוכה? התשובה לכך היא המיקום והיעדים. מדובר בפגיעה בתוך ארצות-הברית ובסמלים בעלי חשיבות עליונה לאורח החיים האמריקאי:  סמל העוצמה הכלכלית - מגדלי התאומים, וסמל העוצמה הצבאית - הפנטגון. ובדיוק שניים אלה מסמלים את הטראומה כפי שהיא נתפשת על ידי האיסלם: בעבר, השליטה הצבאית והכלכלית האימפריאליסטית, וכיום, החדירה התרבותית-דורסנית של המערב.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.