מאמר זה הוא מאמר שכתבתי, אבל הוא מורכב מכמה חלקים נפרדים, שחיברתי (כמו כמה נתונים מאומדיה ועל הערים ה"ערביות" שהן בעצם יהודיות) .
אחד מן הטיעונים השיקריים במתכוון של אויבינו הערבים מפומפם בהצלחה רבה מאד מזה זמן רב. עיקרו מבוסס על הטענה כי הציונות היא תנועה קולוניאליסטית שנישלה את האוכלוסיה ``הילידית``, זו (שלטענתם) ישבה תחת גפנה ותחת תאנתה עד הפלישה הציונית.
הטיעון הזה ``תפור`` בדיוק לטעמם של חוגי שמאל אירופיים, ואת התוצאה של הטיעון הזה אנו חווים עכשיו -ראה חרם המרצים הבריטי.
מאחורי הטיעון הזה מסתתרת כוונה ברורה : הרי אם הציונות וכל מה שמשתמע ממנה, קרי מדינת ישראל, הם תוצר של קולוניאליזם מנשל הרי שלאותו קולוניאליזם ולתוצריו אין זכות קיום ואין כל הצדקה מוסרית ולכן הוא אינו לגטימי.
להזכירך - כבר היינו בסרט שה``בקרוב שלו היה אי לגטימציה של עם שלם ואתה בודאי זוכר מה אירע לאחר מכן.
לכן יש חשיבות עליונה (לדעתי) להדגיש את העובדה כי חלק ניכר של האוכלוסיה הנקראת פלסטינית אינו אלא תוצר של הגירה ולא כפי שנטען על ידי המנגנון המשומן של א``שף ודוברים אחרים.
ובעניין זה אוסיף שתי עדויות שמן הראוי לעיין בהן: האחת היא סיפרו המצויין של מארק טויין ``מסע תענוגות לארץ הקודש`` שנכתב בשנות ה60 של המאה ה19 והשניה היא מפת ארץ ישראל ששורטטה על ידי הקרן לחקירת א``י הבריטית בשנת 1878.
מארק טויין מתאר את שראו עיניו במסעו בארץ: עזובה, שיממון, עוני, פיגור, מרחבים עצומים שוממים וריקים מסימני יישוב כלשהו; כשכבר פגשה השיירה שהי חלק ממנה ביישוב היו אלה על פי רוב כפרים זעירים שבתיהם - ``העלובים והמטים ליפול`` כלשונו - איכלסו מספר עשרות כפריים לכל היותר. לכל אורך הספר מתאר המחבר - שאין לחשוד בו כי היה תועמלן ציוני - מראות של חבל ארץ מוזנח ודל אוכלוסין, וגם הערים בהן ביקר עוררו אצלו רושם מדכא ועלוב.
מפת הקרו הבריטית לחקירת א``י משלימה את התיאור הזה: מפה
שיטוט במרחביה מגלה מיד מספר עובדות שהתעמולה הפלסטינית משתדלת בכל כוחה להסתיר: להוציא את ירושלים, רוב ה``ערים`` הפלסטיניות כדוגמת רמלה ולוד אורך ורוחב השטח המבונה שלהן אינו עולה על 400 - 500 מ` וגם ``ערים`` אלה הן מועטות ביותר. בשאר שיטחה של הארץ היו מצויים כפרים זעירים שמידות הגדולים שבהם מגיעים בקושי ל50-100 מ`. לאור הנתונים האלה חישוב ולו שיטחי יתן מספרים נמוכים בהרבה אלה המפומפמים ע``י הרשות הפלסטינית במגמה ליצור מצג שווא של ארץ מאוכלסת בצפיפות שתושביה חיו ברווחה ובאושר עד בוא הציונים.
עדות להגירה מסיבית של אוכלוסיה ערבית מן הארצות השכנות מצויה במפה של איזור יפו: מסביב לשטח המבונה של העיר (ששיטחו קטן מאד כפי שניתן לראות בבירור) מצויים ריכוזי אוכלוסיה הנקראות ``סאכאנות`` פירוש השם הזה הוא איזור של מתיישבים זרים שזה מקרוב הגיעו, ואשר תושביו הועסקו בדרך כלל אצל האפנדים המקומיים בעיקר בחקלאות. במרוצת הזמן הפכו הסאכאנות לשכונות של ממש ורבות הפכו לחלק מן העיר וכך גם בערים נוספות.
הפיתוח הכלכלי היחסי של הארץ מסוף המאה ה19 משך אליה ערבים מכל המדינות השכנות וגם מארצות מוסלמיות נוספות, והפיתוח המואץ בזמן המנדט הבריטי הגביר עוד יותר את ההגירה הערבית אל א``י.
כך שלשקר הפלסטיני אין רגליים, ולא רק זאת: דווקא ההתיישבות הציונית משכה אליה הגירה ערבית החל מראשיתה, משום שסיפקה אפשרויות תעסוקה רבות למהגרי עבודה מן הארצות השכנות.
טוב, אומרים עכשיו חלק מכם, ומה עם האוכלוסיה ``הילידית``? הפלסטינים ``המקוריים``? הרי יש יסוד לטענה כי הם ישבו כאן מימים ימימה ועל כן משהו בטיעון הפלסטיני?
יש לי חדשות רעות אני חושב: גם חלק לא מבוטל מאלה הטוענים לאותנטיות פלסטינים אינם כאלה.
כל חמולת תעמרי למשל, שמקום משכנה באיזור בית לחם וחלק ממדבר יהודה היגרו לאיזור במאה ה17 מערב הסעודית. אולי אפשר לומר שהם סעודים, פלסטינים הם לא.
וכמוהן חמולות ומשפחות רבות -חלקן היגר לארץ ישראל מסוריה, חלקן ממצרים חלקן מסודן (כדוגמת תושבי ג`יסר א זרקא) חלקן מעיראק וחלקן כאמור מערב הסעודית.
ה``עם`` הפלסטיני הוא שקר
הקבוצה האתנית``הנ``ל לא שונה מן הקבוצה האתנית השלטת (כלומר, יש לה רוב) בירדן או בערב הסעודית, כלומר העם הערבי וזוהי קבוצתם האתנית, גם התרבות אינה שונה, אין חגים שונים ואין שפה שונה, אה, והניב ``הערבי-פלסטיני`` לא נחשב לשפה, כי גם יידיש זהו ניב, האם יש עם יהודי-אירופאי ?
גם הטענה להסכמה להגדרה העצמית הוא דבר מגוחך, זה שאתה או אינדיבידואל אחר אומר שאתה משהו, לא אומר שאתה באמת כזה, צריך לבחון את פשר הדברים על סמך עובדות והיסטוריה .
לא רק זה, אלא גם שמאוד תמוהה לי שאחד מבכירי אש``ף, האירגון שייצג את ה``עם`` הפלסטיני כבר עשרות שנים, טוען שאין פלסטינים וזוהי רק המצאה טקטית ואסטרטגית בשביל לדרוש זכויות לאומיות, הנה :
ב-31 במרץ 1977, בראיון עם העיתון ההולנדי דאגבלאד דה וארדיפינג טרווב, חבר במועצת ההנהגה של אש``ף בשם זאהיר מוח`סיין אמר:
``לא קיים עם ``פלשטינאים``. היצירה של ``האומה פלשטינאית`` היא אך ורק אמצעי להמשך המאבק נגד מדינת ישראל ולמען השגת אחדות ערבית. למעשה כיום אין שום הבדל בין ירדנים, ``פלשטינאים``, סורים ולבנונים. אך ורק מסיבות פוליטיות וטאקטיות אנחנו מדברים כיום על קיומה של אומה ``פלשטינאית`` מפני שאינטרסים לאומיים ערביים דורשים הצגת קיומו הנפרד של ``עם פלשטינאי`` כדי להתנגד לציונות. מסיבות טאקטיות, ירדן, שהיא מדינה ריבונית בעלת גבולות מוגדרים, אינה יכולה לטעון לבעלות על חיפה ויפו, בעוד שאני כ``פלשטינאי`` כמובן שיכול לדרוש את חיפה, יפו, באר-שבע וירושלים. למרות זאת, ברגע שבו נחזיר לבעלותנו את כל ``פלשטין``, לא נחכה אפילו דקה בשביל לאחד את ``פלשטין`` וירדן.``
עלינו גם לבחון את מהות השם, פלסטינים, מהיכן הוא מגיע.
פלסטינה, משמעה, פלשת, כלומר חבל עזה שבו ישבו הפלישתים מאז פלישת גויי הים לחופי המזרח התיכון .
הפלישתים כמדומני הושמדו, או נטמעו בסביבה במאה ה-7 לפני הספירה בזמן הכיבוש האשורי על א``י.
לאחר כישלון מרד בר כוכבא, שדוכא ע``י הרומאים, שונה שמה של הפרובינציה יודיאה (יהודה בליטינית) לפלשטין/פלסטין, פלשת ביוונית, וזה במטרה לקרוע מהשורש את הקשר היהודי לארץ, מאז, כל כובש קורא לארץ פלסטינה, הערבים, כבשו את הארץ במאה ה-7 לספירה, 1400 שנה אחרי ``העלמות`` הפלישתים, ככה שאין קשר אתני כלשהו לארץ זו .
בתוכנית החלוקה, הציעו לחלק את המדינה למדינה ערבית, אשר כללה יותר מחצי מהשטח של המנדט הבריטי (כולל ירדן, כלומר טרנס ג`ורדן) ומעט מאוד שטח יהודי, שגם כך רובו מדבר, אז, לא היו קיימים פלסטינים, זה נשמע תמוה, הרי גם אז היו ערבים בשטח ישראל, מה גרם להיווצרותו הפיתאומית של העם הזה ב1967 ?
העם הזה לכאורה מייחס לעצמו באופן מגוחך את הורדוס (!)
הם טוענים שלא היה קים בית מקדש בהר הבית (!)
שום דבר שהם אומרים לא אמין, גם קיומם כעם לא אמין .
על-פי מפקד האוכלוסין שנערך על-ידי הבריטים ב-1931, התברר שבמחוז ירושלים בלבד, מקומות הולדתם של התושבים המוסלמים הוא מעשרות ארצות ברחבי תבל, נוסף על ארץ-ישראל (על שתי גדות הירדן): הם נולדו במקומות כגון סוריה, קפריסין ותימן, ועד לספרד, אלבניה ואוסטרליה, ועוד. בליל מגוון זה של מהגרים, יש לזכור – מורכב מבני הדור הראשון במחוז ירושלים בלבד, וזאת מבלי לקחת בחשבון מחוזות אחרים, או את ילידי הארץ שהוריהם או הורי-הוריהם היגרו בעצמם מן החורן, ממצרים, או מכל מקום אחר. מצב דומה מתגלה בבדיקת הלשונות בשימוש רגיל - אלו מגיעות ללמעלה מעשרים: הסתבר שמוסלמים בארץ-ישראל של שנת 1931, היו דוברים ביום-יום מלבד ערבית - גם אלבנית, אפגאנית, צ`רקסית, פרסית, ואף פורטוגזית, תורכית ועוד.10
מצב עניינים זה, מוצא אישור מדעי על-ידי חקירתו של המזרחן ד``ר שלמה אריה בן-אלקנה (ז``ל), שסקר למעלה מ-800 כפרים ערביים ברחבי ארץ-ישראל המערבית, בין השנים 1943-1947 וכן 1949-1963, והעלה בממצאיו שרובם המכריע של התושבים הם ממוצא זר. כדוגמא הביא בן-אלקנה את הכפר הגדול (היום עיר) אום אל-פאחם, שאותו חקר בשנת 1943: מתוך 2,800 התושבים, היו 1,400 ממוצא מצרי; כ-900 מחצי האי ערב, ו-500 מעבר-הירדן המזרחי.11
שנית, הם סירבו לתוכנית החלוקה ומפירים אין סוף הסכמים, הם רצחו 1500 איש בפעולות התאבדות, כמו כן הם אחראים באופן רחב לפשיעה בארץ :
מתוך:
http://www.omedia.co.ilלצד הטרור הערבי נגד מדינת-ישראל ותושביה, מתקיימת לה מערכת מקיפה של ``עבריינות לאומנית`` בתוך מדינת-ישראל במימדים נרחבים. כך למשל, מדו``ח משטרתי שפורסם בתחילת 2006 עולה תמונה קשה על התופעה הנרחבת הזו. להלן נתונים אחדים מהדו``ח על מעורבותם של ערביי-ישראל:
50 אחוזים מסך הגניבות החקלאיות.
30 אחוזים מסך גניבות הרכב.
43 אחוזים מסך תיקי הרצח.
37 אחוזים מסך תיקי החבלות החמורות.
39 אחוזים מסך תיקי השוד בנסיבות החמורות.
40 אחוזים מסך תיקי ההצתות.
55 אחוזים מסך התיקים הנפתחים על סיוע לשוהים בלתי-חוקיים.
60 אחוזים מסך התיקים על שימוש בנשק חם בעבירות פליליות.
מונופול של ערביי-ישראל על סחר בנשק או בהחזקתו.
מונופול של ערביי-ישראל בסחר בסמים.
הנוער הערבי עוסק בתקיפת שוטרים, בהצתות ובאלימות רבה בין התלמידים לבין עצמם במסגרת בתי-הספר. יותר מ-42 אחוזים מערביי-ישראל היו עדים לאירוע פלילי אלים. לשם השוואה רק 25 אחוזים מהישראלים היו עדים לאירוע דומה.
36 אחוזים מערביי-ישראל הצביעו על תופעת סמים במקום מגוריהם. לשם השוואה רק 22 אחוזים מהישראלים היו עדים לאירוע דומה.
33 אחוזים מהערבים היו עדים לשימוש בנשק חם במקום מגוריהם. לשם השוואה רק 12 אחוזים מהישראלים היו עדים לשימוש בנשק חם במקום מגוריהם.
20 אחוזים מהערבים הצהירו כי ייקחו את החוק לידיים. לשם השוואה רק 2 אחוזים מהישראלים הצהירו כי ייקחו את החוק לידיים.
מהדו``ח עולה כי החברה הערבית אלימה פי 3 (שלושה) מהחברה הישראלית. בסיכומו של דבר, ערביי-ישראל - המהווים כ-20 אחוזים מהאוכלוסייה בישראל - אחראים על יותר מ-75 אחוזים מהמעשים הפליליים ומהמעשים האלימים בישראל. מהדו``ח עלה כי קיים ``צידוק דתי ולאומי לפשיעת הרכוש, המשפיע על היקף התופעה``, ובמילים אחרות - מותר לגנוב מיהודים או לפגוע ביהודים.
על התופעות החמורות האלה צריך להוסיף גם את תופעת ``סרבנות תשלום המיסים`` על רקע לאומני ולא רק על רקע של מצוקה אישית (הקיימת אף היא בצורה אמיתית). כך למשל, גביית מיסי הארנונה ברשויות המקומיות הערביות היא חצי ממה שגובות הרשויות המקומיות הישראליות. עומק הגבייה ברשויות מקומיות הישראליות מגיע בדרך כלל לכ-80 אחוזים.
על-פי נתונים לשנת 2003 עולה כי 87 אחוז ממשקי הבית הערביים גרים בדירות שבעלותם, וזאת לעומת 68 אחוזים ממשקי הבית הישראלים. המשמעות היא שההכנסה הפנויה של משק-בית ישראלי פחותה ממשק-בית ערבי. כך למשל, משק-בית ישראלי מוציא 24 אחוז מהכנסתו על דיור, וזאת לעומת 16 אחוזים במשק-בית ערבי.
ע-לפי נתונים של משטרת ישראל לשנת 2007 עולה, כי חלקם של הערבים בתאונות קטלניות גדול פי 2 (שניים) מחלקם היחסי באוכלוסיה. דהיינו, ערביי-ישראל המהווים כ-15 אחוזים מסך-כל הנהגים בישראל, אך הם מעורבים ב-32 אחוזים מהתאונות הקטלניות המתרחשות בישראל.
ובקשר לערים ה``ערביות, הם יהודיות במקור :
שכם :
שכם היא העיר הראשונה בא``י שאליה הגיע אברהם, היא הייתה בשטחי ישראל מאז ימי השופטים והתיישבו בה יהודים, והיא אף הייתה בירת הממלכה הצפונית, ישראל (שומרון), עם הזמן הגיעו לשם ערבים שבגלל המנטליות האגרסיבית ומניעים שונים התמעטו היושבים היהודים שם, אף על פי כן, העיר הינה עיר יהודית כ3000 שנים, והיא שייכת לנו מבחינה היסטורית .
ג`נין :
ג`נין הייתה במקורות עיר כנענית, שעם התנחלות השבטים בא``י יושבה ע``י שבט יששכר וחלק מאנשי שבט לווי, ולכן גם עיר זו היא שייכת לנו מבחינה היסטורית ולא לכובש הערבי .
טול כרם:
טול כרם מוזכרת בתלמוד וידועה מתקופת התלמוד, ויושבה ע``י יהודים, כלומר השייכות ההיסטורית המוצקת שלנו לעיר זו קיימת כבר 2000 שנה, ב1947 היא נכבשה ע``י ירדן ואוכלסה ע``י הערבים ומאז, יש שם רוב ערבי על אף שאנו אלו הם שישבו שם במקור .
עזה:
עזה הייתה בירתם של גויי הים הפלישתים, ששלטו שם עד אשר באו האשורים וכבשו את עזה .
במאה ה-1 לפני הספירה בעת המרד החשמונאי נכבשה עזה ע``י יהודים והפכה להיות יהודית ואף נמצאו שם בתי כנסת עתיקים, שיוכנו לעיר זו הוא כבר בן 2000 שנים, בשביל עוד מידע, קראו כאן :
http://daat.co.il/encyclopedia/value.asp?id1=1692בית לחם:
בית לחם מוכרת בתנ``ך בשם אפרת, בית לחם יושבה ביהודים כנראה מתקופת דוד ושלמה ומאז באופן כמעט רציף עד הכיבוש הערבי, ושוב, אנו שיכים לעיר זו מבחינה היסטורית .
נצרת:
נצרת, העיר הקדושה לנצרות כיום מיושבת ברובה בערבים מוסלמים על אף היותה עיר יהודית במקורות, כלומר, עיר יהודית מה-2000 שנים האחרונות, אמנם עיר נידחת עם השפעות הליניסטיות חזקות, אך עיר יהודית, ובנוסף היא עיר הקדושה לנצרות .
שפרעם:
שפרעם היא עיר שיושבה בידי יהודים החל מימי המרד החשמונאי ומימי התנאים והאמוראים, ואף מושב הסנהדרין היה ממוקם שם לזמן מה, לאחר פרעות ביהודים ע``י הערבים, עזבו אחרוני היהודים את העיר בימי מלחמת העולם הראשונה .
יפיע:
יפיע הייתה העיר החשובה ביותר באזור נצרת, גם היא יושבה ע``י יהודים בערך מימי החשמונאים, והייתה עיר חשובה בא``י, אך שוב, הערבים עשו פרעות ביהודים והם עזבו את העיר .
לוד:
לוד היא אחת הערים העתיקות בעולם, היא בת 4000 שנים .
גם העיר הזו יושבה ע``י יהודים החל מימיו של מרד החשמונאים ושלטונם .
לאחר חורבן בית שני לאחר הכשלות מרד בר כוכבא הפכה לוד למרכז יהודי גדול מאוד, בעיר הייתה הישיבה של רבי עקיבא שמנתה כ24,000 אנשים, כיום, לאור האוכלוסיה הערבית רמת הפשע שם גבוה, וחיי היהודים נמצאים בסכנה בכל עת .
יפו:
יפו גם היא אחת הערים הערים העתיקות בעולם, הייתה יהודית החל עוד מימי התנ``ך, היא הייתה חלק מנחלת שבט דן ודרכה עברו העצים ששימשו לבניית בית ראשון .
עם הזמן, ובעיקר עם הכיבוש הברברי (הערבי) ירדה חשיבות העיר, ב1926 היו פרעות נוראיות ביהודים מה שגרם לבריחתם וכיום כמעט ואין בה יהודים, אלא רק בעיר תל אביב, השוכנת אליה, אשר אליה ברחו רוב יהודי יפו .
וזוהי רק רשימה חלקית.
אחרי שפירסמתי את המאמר בפורום שמאלני, הגיב לי שמאלן, הנה תגובתו :זאת לא פעם ראשונה שאני רואה ``אינטלקטואלים`` מהימין (כאילו לריאקציה רומנטיסטית המסובבת על תורת גזע יכולים להיות אינטלקטואלים) מבססים תיאוריה שלמה על --- ספר של מרק טוויין ומאמר סובייקטיבי ולא אמפירי שנכתב על ידי פקיד בריטי זה או אחר. לבסוף, ביאושו, פונה הריאקציונר לממצאים מההיסטוריה הרחוקה, שבימים אלה לא רלוונטיים לכלום. עם זאת, יש את הקשקושים ויש את המציאות. לפי נתוני מפקד אוכלוסין, בתקופת העליה הראשונה חיו בפלסטין 400,000 ערבים מוסלמים, ועוד ערבים נוצרים, דרוזים וגם כמה רבבות יהודים. זה לא מספר גדול, אך הם בוודאי שהיו הרוב בארצם. ב-1922 הבריטים עשו את מפקד האוכלוסין הרשמי הראשון והעלו נתונים של 589,177 מוסלמים, לעומת 83,790 יהודים. הם לא ראו את עצמם כפלסטינים, אלא כאזרחים של האימפריה העותמאנית. ההגדרה העצמית כפלסטינים באה בתגובה לקולוניאליזם הציוני. הציונות אמנם נכשלה ביצירת עם יהודי, אך כתוצר לוואי לפשעיה נוצר עם פלסטיני ועם ישראלי שהציונות מתכחשת לשניהם.
לפי נתוני מפקד האוכלוסין הבריטי, בתקופת ההתיישבות הציונית, האוכלוסייה הערבית התרבתה ריבוי טבעי והגירה ערבית לשטחי פלסטין לא היתה משמעותית. למעשה, לא היה לערבים מבחוץ אינטרס להגר לארץ ישראל משתי סיבות. ראשית, האימפריאליסטים הבריטים והצרפתים עשו עבודות פיתוח לא רק בפלסטין, אלא גם באזורים אחרים כמו מצרים, סוריה, ירדן ועוד. הסיבה השניה היא כמובן התגבשות המדינה הציונית שהתבססה על כוח עבודה יהודי בלבד. הציונות עשתה הרבה מאד בכדי למנוע מערבים פרנסה והצליחה בכך. היא גם נישלה מהם קרקעות ורבים מהמנושלים עברו להתגורר בשכונות בערים (יתכן שאלו הם ה``זרים`` שהריאקציונר שאני מגיב לדבריו עכשיו מדבר עליהם).
ערבים אולי לא היגרו לישראל מבחוץ, אבל ישראל קמה מתוך גירוש ורצח של ערבים רבים. כ-700,000 ערבים גורשו מאדמותיהם בזמן מלחמת השחרור. רובם חיים עד היום במחנות פליטים בשטחים הכבושים ובלבנון.
ערביי פלסטין החלו לראות את עצמם כפלסטינים אחרי שקריאותיהם לאחיהם הערבים האחרים לעזרה לא נענו. גם אוכלוסיות ערביות אחרות החלו לפתח זהויות לאומיות פרטיקולריות וזה אילץ את הפלסטינים לעשות את אותו הדבר. שנית, ההגדרה העצמית כפלסטינים שימשה נשק יעיל נגד הכובש הציוני.
גם ניתוח תכנית החלוקה במאמר שקרי לחלוטין. למרות שהיהודים היו מיעוט, ועידת פיל העניקה לציונים הרבה יותר קרקעות מכפי שיעורם באוכלוסייה. תכנית החלוקה של 47 היתה נדיבה הרבה יותר והעניקה לציונים את מרב השטח. הבריטים סייעו לציונים להילחם בהתמרדויות ערביות והחלו להגביל הגירה של יהודים אחרי מאורעות 1929, עם זאת, הבריטים הסכימו בשתיקה לקבל יהודים שהיגרו באופן לא חוקי ובכך חשפו שלמעשה היה להם אינטרס בהגירה יהודית ונסיונות החסימה של הגירה זו היתה מצג שוא בכדי להפיס את המיליטנטיות הערבית.
גם הטיעון כאילו הערבים בפלסטין הם למעשה בליל של מהגרים הוא טיעון שלא רק שהוא שקרי לחלוטין, אלא גם אם הוא היה נכון, הוא לא היה רלוונטי ואף פוסל את הטיעון הציוני עצמו. הרי גם האוכלוסייה היהודית מורכבת מבליל של מהגרים מכל קצוות תבל. הוא לא רלוונטי משום שגם אם מדובר במהגרים שהגיעו הנה, ההגירה שלהם לא היתה קולוניאליסטית כי היא לא התכוונה לגזול קרקעות מאוכלוסיה אחרת ולנצלה באלימות. ההגירה הציונית לעומת זאת, כן שימשה לצרכים קולוניאליסטים של כיבוש, ניצול וגזל. שנית, הטיעון ממילא שקרי כיוון שמחקרים גנטיים הוכיחו חד משמעית שהאוכלוסייה הערבית בפלסטין, ירדן, לבנון וסוריה היא הומוגנית.
ולבסוף עוד שתי הערות: הפלסטינים אכן לא חיו בשלווה ובעושר תחת הכיבוש העותמאני. העותמאנים מנעו פיתוח מקומי וגבו מסים כבדים. אולם העותמאנים לא גירשו ולא רצחו את הפלסטינים באופן שיטתי. העותמאנים לא דחקו פלסטינים למחנות פליטים ולא פוררו את המרקם החברתי שלהם. אבל הציונות כן עשתה את זה וממשיכה לעשות את זה עד היום.
שנית, פתחת את מאמרך המהולל בטענת מחקר מרכזית: שהציונות איננה קולוניאליסטית. אולם בגוף המאמר עצמו לא כתבת אף מילה אחת מדוע אתה חושב שישראל איננה קולוניאליסטית. אנא הסבר לנו במה לדעתך ההבדל בין ההתיישבות הציונית בפלסטין לבין כל התיישבות קולוניאלית אחרת.
תגובתי אליו:לא סובייקטיבי ? בחייך, אתה משתמש עכשיו בהנחות לא מבוססות, המפקד למען האמת מדויק, ספרו של מרק טווין מבוסס על תצפיות בלבד ולכן גם אותו אין לשלול, למען האמת כל הטיעונים שלך לא הפריכו או הטילו בכלל ספק בהוכחות שלי אלא רק הלכה סחור סחור בנסיון עלוב כאילו אינטלקטואלי לעשות להוציא את דברי כשקר .
כמות האוכלוסיה המוסלמית בארץ לא נותנת להם יותר ליגיטמציה על הארץ, אלא רק ההיסטוריה ועובדות, אך מאחר ואנו שייכים לארץ זו מבחינה היסטורית, המפקד שהבאתי בטיעוני כן רלוונטי . וודאי שהערבים לא ראו את עצמם כפלסטינים, כי השקר עדיין לא נוצר, הם הגדירו את עצמם כערבים ומדי פעם כסורים דרומיים והעם הסורי ה``אמיתי`` כמעט נכחד ושרידיו חיים בכפרים בדרום סוריה אשר יושביה הסורים דוברים ארמית .
בטענתך כי ההזדהות כ``פלסטינים`` נוצרה כתגובה לציונות, היא נכונה ומפריכה את העניין כי זהו עם אותנטי, אלא רק מוכיח שהיווצרותו של עם זה הוא חלק מהטקטיקה הערבית להשיג זכויות לאומיות וטקטיקה לנישול זכותם של היהודים על הארץ .
ואני בספק אם קראת את עדותו של אחד מבכירי אש``ף, המיצג הרשמי של ה``פלסטינים`` כידוע, באשר לקיומו של עם פלסטיני:
``ב-31 במרץ 1977, בראיון עם העיתון ההולנדי דאגבלאד דה וארדיפינג טרווב, חבר במועצת ההנהגה של אש``ף בשם זאהיר מוח`סיין אמר:
לא קיים עם ``פלשתינאי``. היצירה של ``האומה הפלשתינאית`` היא אך ורק אמצעי להמשך המאבק נגד מדינת ישראל ולמען השגת אחדות ערבית. למעשה כיום אין שום הבדל בין ירדנים, ``פלשתינאים``, סורים ולבנונים. אך ורק מסיבות פוליטיות וטאקטיות אנחנו מדברים כיום על קיומה של אומה ``פלשתינאית`` מפני שאינטרסים לאומיים ערביים דורשים הצגת קיומו הנפרד של ``עם פלשתינאי`` כדי להתנגד לציונות. מסיבות טאקטיות, ירדן, שהיא מדינה ריבונית בעלת גבולות מוגדרים, אינה יכולה לטעון לבעלות על חיפה ויפו, בעוד שאני כ``פלשתינאי`` כמובן שיכול לדרוש את חיפה, יפו, באר-שבע וירושלים. למרות זאת, ברגע שבו נחזיר לבעלותנו את כל ``פלסטין``, לא נחכה אפילו דקה בשביל לאחד את ``פלסטין`` וירדן.``
זה עצוב שה``פלסטינים`` מודים שהם בדיה, ורק שמאלנים ממשיכים להפיץ את השקר .
הייתה הגירה נרחבת של ערבים לישראל מאחר והציונים פיתחו את הארץ ויצרו המון מקומות עבודה לערבים, והם ראו זאת כהזדמנות, כמו כן התעלמת מהעובדה שרוב החמולות הגדולות בארץ הם מסעודיה, סוריה, מצרים ועבר הירדן .
הקרקעות שהציונים ``נישלו`` מהערבים נקנו ביושר מהערבים, למען האמת, הציונים לא יכלו לנשל אדמות מהערבים מכיוון שהיה שלטון בריטי בארץ ולא ``ציוני``, דווקא הערבים וכנטפיותיהם השליטו טרור וניסו להרוג את היהודים ולנשל מהם את אדמתם הקנויה .
העם היהודי קיים, העם הפלסטיני לא.
ערביי ישראל החלו לראות עצמם כפלסטינים רק אחרי שיחרור אדמותינו ב1967, מאחר והם היו צריכים זהות שתתאים לא``י וכך הם יוכלו לטעון על בעלותה, והם יצרו את היישות הפלסטינית, שהיא אמנם חלק מההגדרתם העצמית, אך לא עם אתני נפרד מן הערבים. ההגדרה העצמית שהזכרתי במאמרי הקודם לא רלוונטית ולא מתקבלת על הדעת מאחר שאם אתה טוען שאתה משהו, אתה לא בהכרח כזה, וייתכן שטענת שאתה כזה בשביל אינטרסים כאלה ואחרים כמו האינטרסים הערביים לצרכים לאומיים .
וועדת פיל הציעה לתת ליהודים פחות מ30% מהשטח ליהודים, אין סוף לשקרים .
כמו כן, השטחים שהוצעו בתוכנית החלוקה לציוניים היו 80% מדבר ושטח קשה מאוד לעיבוד ולפיתוח (בעיקר הנגב) כך שהערבים הם שזכו, אך מאחר והם חמדנים ורצחניים, הם סירבו .
המרדנות הערבית אם אינך יודע, גרמה למותם של מאות יהודים בלינצ`ים שונים, זה לא שהנה יום אחד התעוררו הערבים והתחילו להפגין והבריטים פשוט עצרו אותם, אלא הם התעוררו יום אחד והחלו לרצוח מאות יהודים בדם קר.
אתה נשמע כמו תעמולן חמא``ס .
הטיעון נכון, אם לא נא הפרח אותו, שנית, העם היהודי הוא לא בליל של מהגרים אלא הם בעלי אותו המוצא האתני וזה הוכח במחקרי DNA שונים, היהודים מעולם לא עזבו את הארץ כלל, ביישוב פקיעין יושבת משפחת זינאתי, החיה שם כבר 2000 שנה, האשכנזים והמזרחיים הם אותו העם, האקלים עשו את שלהם וגרמו למראה שונה במקצת .
חבל שאתה מכשיל את עצמך, חשבתי ש``אינטלקטואל`` כמוך ישכיל להשתמש במילותיו טוב יותר, טענת שהאוכלוסיה הערבית בישראל, ירדן לבנון וסוריה הן הומוגניות, הרי זה נכון, הומוגנית משמע אחידות, משמע, אותו עם .
הו, השמאלן הגאון בדור .
העותומאנים לא גבו מיסים כבדים יותר מהערבים בארץ מאשר מהתושבים בשאר חלקי האמפריה, לא רק זה, הם הפלו את היהודים ונתנו הטבות לערבים, אך למזלנו הציונים היהודים ניצחו אותם .
אם אתה טוען שאנחנו גירשנו את הערבים הרי שזו בדיחה שמאלנית טיפוסית, אנחנו לא גירשנו, רוב האוכלוסיה הערבית ברחה ביוזמתה, כמו כן, הירדנים הם אלה שישבו אותם במחנות פליטים, להיות במחנה פליטים זהו בעצם עוד אינטרסט ערבי, כי כך ניתן לטעון שיש פלסטינים. למען האמת, יש אירגון באו``ם שנקרא אונר``א שמגדיר משום מה כל נכד של ``פליט`` כפליט, אפילו אם הוא חי באנגליה באושר ועושר .
קולוניאליזם, הגדרת המילה היא כבישה של אדמה אשר לא שייכת לאף מדינה מערבית, ניצול המשאבים המקומיים ושיעבוד הילידים, הציונות לא כבשה את הארץ ממעצמה מערבית, היא שיחררה את הארץ משלטונה של שום מדינה, אלא פשוט שחררה אותם, לא רק זה, אלא שאנחנו הילידים, כן אנחנו, הציוניים, הרי לא נוכל לשעבד את עצמנו, אם אתה טוען שהערבים הם ילידים הרי זוהי בדיחה, הערבים לא ילידים, אלא בניהם של הכובשים הערבים, ה``קולוניאליסטים`` האמיתיים הם הערבים .
ד``א, אני מציע לך לקרוא את מאמרי ולא לברבר שטויות .
תגובתו של השמאלן :כבר מהפסקה השניה אנו מבינים שאתה מעוניין במיסטיקה ולא בעובדות. אתה מניח שעם הוא תופעה נצחית, על-טבעית. אבל עמים נוצרים ונעלמים כל הזמן. העם היהודי אולי היה פעם, אבל איננו עוד וכיום ישנן קהילות יהודיות בעלות שונות תרבותית, לשונית והיסטורית, כך שהם לא יכולות להוות עם. לעומת זאת העם הישראלי והעם הפלסטיני הן שתי ישויות חדשות מבחינה היסטורית, אבל כל אחת מהן מלוכדת לשונית, גאוגרפית ותרבותית, וכל אחת מהן בעלת הגדרה עצמית של עם. זה מה שהופך אותן לעם, וזה לא משנה בני כמה העמים הללו.
אחר כך אתה שב וחוזר על אותם שקרים. בנתיים, לא סיפקת כל הוכחה להגירה המונית של יהודים לתוך ישראל והתעלמת מכך שהכלכלה הציונית הגבילה מאד העסקה של ערבים.
בנוגע לנישול אדמות, הציונים ניצלו את העובדה שבעלי הקרקעות יושבים מחוץ לשטחי פלסטין והם רכשו את קרקעותיהם. אולם על הקרקעות האלה חיו בני אדם דורות רבים וכך אותם אנשים למעשה נאלצו לעזוב את בתיהם וכל זה לחלוטין לגיטימי לפי חוקי הקניין הפרטי שהבורגנות הציונית מרוויחה מהם עד היום.
בנושא ועדת פיל, ההפך הוא הנכון: האימפריאליסטים הבריטים העניקו לישראל אמנם מיעוט מהקרקעות (על זה אין ויכוח) אבל בניגוד לדבריך, אלה היו הקרקעות הפוריות והחשובות ביותר - קרקעות צפון הארץ ומישור החוף. בנוסף, הועדה הציעה טרנספר של מאתיים אלף ערבים משטחים אלה בשביל לשמור על אחידות דמוגרפית. הציונים קיבלו את ההצעה בהתלהבות בלי להסתיר את הכוונה לכבוש את יתר השטחים אחרי שהבריטים יעזבו. בכל מקרה השטחים שהיהודים קיבלו היו גדולים משיעורם באוכלוסייה.
המרדנות הערבית גרמה למותם של מאות יהודים, אך התגובה אליה, בגיבוי הבריטים הביאה למותם של אלפי ערבים (בין 3000 ל-6000 בני אדם לפי הערכות שונות).
בפסקה הבאה אתה שוב חוזר אל הקשקוש המקושקש שיש דבר כזה עם יהודי. להאמין בעם יהודי זה דבילי יותר מלהאמין בפיות, מאחר ותמיד ניתן לטעון שקיימות פיות, והן רק מתחבאות. אבל במקרה של עם יהודי אתה יכול לראות בברור על פני השטח שאין בכלל דבר כזה. אנשים שהתפזרו לפני 2000 שנה וחולקים וריאציות שונות של אותה דת, הם לא אותו עם בדיוק כשם שנוצרים שעזבו את אחת מארצות אירופה והתיישבו באינדונזיה אינם אותו עם יחד עם ארץ המוצא שלהם.
הבאתי את הראיות על ה-DNA כדי להוכיח לך שלא מדובר בבליל של מהגרים שהגיעו זה מכבר כפי שטענת, אלא באנשים שחיו ביחד מזה זמן רב. נכון שזה לא עושה אותם עם, וגם לא טענתי את זה. טענתי, כזכור, שהפלסטינים ראו את עצמם כעם כתגובה לציונות, ונדמה לי שגם אתה מסכים עם הטענה הזאת.
היהודים הציונים לא ניצחו את העותמאנים. העותמאנים נחלשו בהדרגה במשך מאות שנים ולבסוף במסגרת מלחמת העולם הראשונה אזור פלסטין נכבש מהם בידי הבריטים בהנהגת הגנרל אלנבי. נכון שיהודים סייעו לכוחותיו של אלנבי, אך השפעתם היתה שולית ובכל מקרה הם אומנו וחומשו על ידי הבריטים.
לטעון שרוב האוכלוסיה הערבית ברחה מיוזמתה זאת באמת בדיחה עצובה. הרי הם לא היו בורחים ``מיוזמתם`` אם לא היו מבריחים אותם, הלא כן? טיעון זה סמלי לעעד כמה אתה ויתר ה``אינטלקטואלים`` מהימים הציוני נדחקו לפינה בנסיונם להצדיק רומנטיזם מיסטיקני וספיריטואליסטי של תורות גזע באמצעים אמפיריים מנותקים מהקשר.
אני רואה שעשית העתקה והדבקה של ההגדרה של קולוניאליזם מויקיפדיה או ממקור דומה ומשלב אותה עם אמונתך המיסטיקנית שהיהודים הם ``הבעלים`` של הארץ הזאת. היהודים הם הבעלים של הארץ הזאת בדיוק כמו שחייזרים הם הבעלים של הירח. כדי שנאמין שהחייזרים הם הבעלים של הירח, אנו צריכים הוכחה לקיומם של חייזרים. אבל לצערך הרב, ההוכחות לקיומם של חייזרים מוצקות בהרבה מההוכחות לקיומו של עם יהודי אחד ויחיד. היהודים שבאו לפלסטין, אמנם הצדיקו את מעשיהם בכך שהם חזרו לארץ אבותיהם, אבל הצדקות לחוד ומציאות לחוד. בפועל, בפרקסיס, ציונים הגיעו הנה, לקחו אדמות שהתושבים המקומיים התיישבו עליהן, ניצלו את כוח העבודה של אותם ילידים כרצונם, ודיכאו התקוממות באלימות רבה ובכוח צבאי. בסופו של דבר הם הקימו כאן קולוניה אתנית מטיפוס ``טהור`` כלומר כזה שמתבסס על כוח עבודה של מתיישבים ולא של ילידים. לזה קוראים קולוניאליזם, וזאת לא משנה מהי ההצדקה שלו, במיוחד במקרה הזה, בו ההצדקה דבילית במיוחד.
אם אין לך זמן להגיב לכל מה שכתבתי כאן, אני בכל זאת הייתי רוצה שתסביר לי מדוע אתה חושב שיש דבר כזה עם יהודי.
תגובתי :העם היהודי תמיד שמר על שפתו העברית איתה הוא התפלל בבית הכנסת, תמיד היו לעם היהודי בכל מקום באשר הוא את חגיו שהרי הם תרבותו, ולא דתו, אין דבר כזה דת יהודית, יש עם יהודי, ויש תרבות יהודית .
לא בתורה שבכתב ולא בתורה שבעל פה כתוב שיש דת שנקראת ``יהדות``, המושג ``דת`` הוא הסתכלות של העולם המערבי-נוצרי, המדינה הנוצרית-מערבית התנהלה לפי היחסים בין דת (כנסיה) למדינה, ובכלל אין דבר כזה יהודי דתי, יש יהודי יותר שומר מצוות ופחות שומר מצוות, יש מצוות ששומרים עליהן אם תרצה או לא, בעיקר מצוות של בין אדם לאדם.
אם רוצים לקבוע מיהם היהודים יש ללכת לתקופה בה הם נוצרו, תקופה בה הפכו שלושה שבטים לממלכה ריבונית בטריטוריה אחת והפכו ללאום היהודי, דת הממלכה/הישות המדינית היתה דת משה וישראל.
באותה תקופה הישויות המדיניות היו אחרות מאלה המודרניות, אחת מהצורות היא לאום דת או אפילו הגיורים היו על בסיס לאומי, רות המואביה ביקשה להפוך ליהודיה ואמרה לנעמי היהודיה - עַמֵּךְ עַמִּי, וֵאלֹהַיִךְ אֱלֹהָי.
למה הדבר דומה ?
אם תרצה להצטרף למסאים באפריקה, אתה לא יכול פשוט לדפוק להם על הדלת של הבקתה ולהגיד שלום אני רוצה להיות מסאי, מן הסתם את צריך להתחייב אליהם בכל מאודך, לנטוש מאחוריך את כל מה שהיה לך, לעזוב את ארץ המוצא שלך, לנטוש את התרבות שלך, ואת האמונה שלך ולהתחיל הכל מאפס - כִּי אֶל-אֲשֶר תֵּלְכִי אֵלֵךְ.
הצטרפות ללאום הינה בדרך של קבלת התרבות והמורשת של אותו לאום- במשך אלפי שנים הדת היהודית שימשה לכך, ולכן ההצטרפות ללאום היהודי הייתה דרך קבלת הדת היהודית שהיוותה הן את התרבות, הן את המורשת והן את ההיסטוריה של הלאום היהודי.
כמובן שלצד הפן הנרכש יש גם פן מולד, אתני. כמעט ואין קהילות יהודיות אשר בעורקיהן לא זורם דם של היהודים האתנים המקוריים.
[מלבד היהדות, גם הארמנים מגדירים את הנצרות הארמנית כדת נפרדת משאר זרמי הנצרות ומזהים אותה כלאום, בדיוק כפי שהעם היהודי אימץ זהות מורכבת, לאומית-דתית.]
אם לא היתה היהדות לאום עם דת או דת לאומית, הרי שלא הייתה שיבת ציון בימי עזרא ונחמיה, לא הייתה מוקמת הממלכה החשמונאית ולא הייתה תנועה ציונית וכך היהודים שלא שבו לציון נשארו מיעוט לאומי יהודי בבבל, יהודים שהגרו לאלכסנדריה היו מיעוט לאומי יהודי במצרים, יהודים שהוגלו וגלו לרומא היו מיעוט לאומי יהודי ברומא והקיסר קרקלה העניק אזרחות רומית ליהודים כאשר הקריטריון לאזרחות היה לאום עם ארץ משלו בלבד, הוא מנע אזרחות מכאלה שלא עמדו בקריטריונים.
עמוד התווך של קהילת היהודים ברומא,בבל ואלכסנדריה היתה הקהילה כאן בארץ ישראל, קהילה מפוארת וגדולה ששגשגה כאן עד שנת 650, השנה בה השלימו הערבים את כיבוש הארץ מידי הביזנטים וכדרכם סילקו את המקומיים ויישבו במקומם ערבים אחרים.
האשורים, הפיניקים, המצרים הקדמונים כולם נעלמו, היהודים הופצו לכל עבר אבל מעולם לא התבוללו מספיק כדי להעלם כמו הרבה עמים עתיקים, ההיפך, נטמעו לתוכם עמים אחרים והרחיבו את מאגר הגנים שלהם.
בכל 1200 שנות הגלות, בזמן שהם נעו ונדו הם שמרו גם על הדת שלהם וגם על התביעה הלאומית על ארץ ישראל, יתרה מכך, הם גם המשיכו לעלות וליישב את הארץ, וחידשו את היישוב שהערבים השמידו.
נכון, במאסות קטנות, נכון, הם לא הקימו יישובים חדשים, אבל עדיין שנפולאיון ניסה לכבוש את ארץ ישראל, הגיעו אליו יהודים והבטיחו את עזרתם במאמץ נגד העותומאנים בתמורה לאוטונומיה, הוא בעצמו שלח איגרות ליהודי ארץ ישראל וקרא להם להתעורר כי הגיע העת לשחרר את המולדת.
דולבי, חמודיל`ה, שנאתך העצמית בלתי נלאית .
הציוניים רכשו רק שטחים מתוך שטחי המנדט הבריטי, מתוך פלשתינה, והם נקנו מהם כחוק, זה שאתה עכשיו מבלבל את השכל בגיבובים סוציאליסטיים זו בעייתך וזה כלל לא רלוונטי .
בקשר לוועדת פיל, אתה טועה, הוצעו חלקים שגם הוצעו בתוכנית החלוקה, הערבים החמדנים הרצחניים סירבו לחלוק באדמה, על אף שהוצע להם 83% מעבר הירדן המערבי. היהודים סירבו מחשש שהמדינה תושמד, וחששו בצדק ובהיגיון, כמו כן אותה ועדה הגבילה את מספר היהודים שיכולים לעלות לארץ .
המרד הערבי שגרם למותם של מאות יהודים גרם בתחילה להבלגה של הציונות, אך לאחר מכן הם החליטו להגן על הישובים מהכנופיות הערביות, ובצדק, הם לא רצו למות, הם לא היו שמאלנים עד כדי כך .
הבריטים הם שהרגו את אלפי הערבים המופרעים, וגם זה בצדק .
טוב שיש צדק בעולם .
אין דבר כזה דת יהודית, יש תרבות יהודית ועם יהודי, מסורת יהודית ושפה עברית עתיקה, יש מוצא יהודי שהוכח בDNA שאתה בבילבולי השכל הכרוניים שלך מנסה להפריך אבל ללא הצלחה, אי אפשר להפריך עובדות .
לא התכוונתי לכך שהציונים ניצחו את העותומאנים במלחמה אלא, התכוונתי לכך שהם ``ניצחו`` את האפליה וההגבלות הקשות על היישוב היהודי (חומה ומגדל) .
נראה שאתה מעדיף את גרסתם השמאלנית של ה``היסטוריונים החדשים``, הרי הם מתאימים בדיוק לפנטזיה שלך, אך ההיסטוריונים החדשים, מעצם היותם שמאלנים, שקרנים במלוא מובן המילה, רוב ההיסטוריונים למען האמת מחזיקים בדעה כי הערבים ברחו מכאן, היי, הרוב קובע הלא כן, דמוקרטיה .
דולב, אני מציע לך לקרוא את מה שאני כותב, רק אחרי זה אני אגיב לפסקה האחרונה שמציגה את השמאל במלוא טימטומו האינטלקטואלי .