האדם אכן נברא בצלם אלקים מכיוון שניחנו ביכולת דיבור וביכולת להבחין ולבחור בין טוב ורע (לאחר שאדם וחוה טעמו מעץ הדעת, לפחות על-פי הפשט). מכיוון שכל בן אנוש נברא בצלם אלקים, ובמיוחד מכיוון שתורתנו הקדושה מציינת זאת במפורש, עצם הימצאותם של רשעים בעולם מהווה חילול השם, ועל כן מצווה היא להכרית את הרשעים, והיא חלק חשוב מ"תיקון עולם"---מושג שהרבה מיפי הנפש, כולל "דתיים" ושונאי ישראל, דוגלים בו, אך מעדיפים לעשות זאת בדרכי "שלום" והידברות.
התורה וההלכה נמסרו למשה, בנוכחותם של שבעים זקני ישראל, על הר סיני, ע"י הקב"ה בכבודו ובעצמו. כל ששים רבוא בני ישראל שהיו למרגלות ההר היו עדים להתגלותו של ה' וקיבלו על עצמם מרצון עול מלכות שמיים כשקראו פה אחד "נעשה ונשמע". התורה היתה קיימת לפני בריאתו של עולם מכיוון שמסירתה למשה ודרכו לעם סגולתו של ה' היא מטרת קיומו של עולמנו.
הדרך הטובה ביותר להשתכנע באמיתות הדברים שכתבתי למעלה היא להתעמק בכתביו של מו"ר הגאון הרב מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד, במיוחד בפרוש המכב"י.
ממה בעצם הסקת את המסקנה שאם יש לאדם את היכולת להבחין בין טוב ורע ואת היכולת לבחור אז נבראנו בצלם אלוקים ?
אני יודע שהתורה ציינת זאת במפורש, ומכך נובעת שאלתי הראשית .
איך אתה יודע שהתורה נכתבה לפני בריאת העולם ? ובתנ"ך לא בדיוק כתובות העדויות של אותם 70 זקנים .
אתה לא יכול להאמין, גם לא אמונה עיוורת, במשהו שאתה בכלל לא מכיר ולא מבין. ראשית עליך "לטעום" את התורה, למלא את כרסך, לקבוע עתים ללימוד תורה "והגית בה יומם ולילה" ולאחר פרק זמן של שקידה על התורה, עד כמה שיתאפשר לך בע"ה, תוכל להגיע למסקנות. אני ממליץ להתחיל מפרוש המכב"י.
לא מבין ? קודם כל, התייחסתי לפן ספיציפי של התנ"ך, ולפי מה שידוע לי, התנ"ך לא יספק את התשובה לשאלתי .
באופן בסיסי, הקושיה שאתה מעלה כאן היא זאת: נניח שיש בורא עולם. מאיפה לנו לדעת שהוא מסר את תורתנו למשה בהר סיני? אולי ח"ו משה עלה להר סיני והמציא את התורה יש מאין בלי שום קשר לקב"ה, ירד מהר סיני ושיקר לנו וטען שהתורה שהביא עמו ניתנה לו באופן אישי ע"י הקב"ה. במלים אחרות, כיצד ניתן להוכיח שתורתנו הקדושה נכתבה בהשראה אלקית? תשובה לשאלה זו מצריכה עיון מעמיק לפחות בפרוש המכב"י, ורצוי בתלמוד.
ראשית, משה רבינו היה אידאליסט, ומסר נפש על עם ישראל. הוא היה שפל רוח וענו, ומעולם לא רדף שררה, ולכן לא היתה לו כל סיבה לשקר לעם ישראל. אז אם אתה עדיין מתעקש שהתורה לא ניתנה ע"י בורא עולם אלא היא פרי מוחו של בן-אנוש, האפשרות היחידה שנותרה היא שבעצם משה היה מטורף ח"ו, והחזיונות שבהם נגלה אליו הקב"ה היו הזיות בלתי-שפויות. אבל אם כך אז גם כל הנביאים היו מטורפים ח"ו, ואברהם, יצחק ויעקב גם כן היו משוגעים ח"ו, שהרי לרובם הקב"ה לא נגלה אלא בשנתם (אל משה הקב"ה נגלה בהקיץ). אז איך אפשר להסביר את כח נבואתם? איך אפשר להכחיש את האמיתות של התורה, כשאנו רואים במו עינינו איך הנסיונות הכושלים של הגוים למצוא תחליף לאמות המוסר של התורה (כל הבדיחה הזאת שנקראת "דמוקרטיה")? איך אפשר להכחיש אמיתות נצחיות, כגון "והוא יהיה פרא אדם"?
ישנן תרבויות עתיקות יותר, כגון הסינים וההודים, אולם האמת ניתנה
לנו בהר סיני. זה לא הופך אותם לנחותים, אלא אותנו למיוחדים. קיבלנו משימה לאומית בהר סיני, להפיץ את האמת האלקית, לא באמצעות כפיה אלא דרך דוגמא אישית, להיות ממלכת כהנים וגוי קדוש. האמונה באמיתות נתינת התורה על הר סיני הועברה מדור לדור, ודע לך שכמעט בכל דור היו כאלו ששאלו קושיות, שהתיוונו, שפסחו על שתי הסעפים, ושכפרו. דבר לא השתנה, "בימים ההם בזמן הזה". תמיד ישנו המחנה של קטני האמונה שמציק לאנשי האמונה ומבקש הוכחות. אני אמרתי לך איפה תוכל למצוא הוכחות---פרוש המכב"י---לא רק לקושיות שאתה העלית, אלא לעוד הרבה שאלות וספקות שמכרסמים לא רק בלבך אלא בלבם של הרבה מאחינו. הקב"ה מספק הוכחות ועושה נסים
כשהוא מחליט, ולא כשאתה או מישהו אחר מבקש הוכחות. כשמשה נשלח לדבר בפני זקני ישראל במצרים, הוא
לא הראה להם אותות ומופתים כהוכחה לכך ששליחותו היא אמיתית ושהוא אינו משיח שקר. הוא פשוט אמר להם שהקב"ה החליט להביא את הגאולה, ושעליהם להאמין בו, והאותות יבואו מאוחר יותר. אתה יכול לדמיין לעצמך את התגובה הטיפוסית: "איפה ה' היה במשך 210 השנים של העבדות הנוראה שסבלנו מיד המצרים? למה הוא הסתיר פניו, ולמה דוקא עכשיו הוא החליט לעזור לנו? למה שנמסור נפש ונאמין בו, ובכך נכעיס את פרעה?"
הייתי רוצה שהתגובה הבאה שלך תתחיל במלים, "קראתי את פרוש המכבי..." במקום להתפלסף אתי לריק.