כתב נושא: שבת-מנקודת מבט חילונית  (נקרא 15232 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק tomsalts

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1052
שבת-מנקודת מבט חילונית
« ב- : יוני 08, 2007, 18:08:10 »
בטח רובכם כבר יודעים שאני חילוני..
ברור ששבת הוא יום קדוש, גם לדתיים וגם לחילונים (לרובם),
יום השבת אצל החילונים גם נחשב קדוש, אבל מבחינה אחרת, למשל אני מאמין שקודש השבת אינו בתפילות או באי הדלקת אש,
אני מאמין שזה מעל לכך, יום השבת חשוב, גם לחילונים וגם לדתיים כי זהו יום למשפחה, למנוחה, מה שהופך אותנו לאנושיים.
מה עמדתכם על יום השבת?

בייקר

  • אורח
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #1 ב- : יוני 09, 2007, 20:48:41 »
תרומה חשובה מאד של היהדות למין האנושי:יום מנוחה,צדק סוציאלי.

מנותק tm1

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 362
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #2 ב- : יוני 09, 2007, 21:24:12 »


נכון .

אוי ואבוי לנו אם לא היה יום מנוחה .
בנצרות ובאיסלאם אפילו הוסיפו מנוחה בשבת בנוסף ליום ראשון וליום שישי בהתאמה .

מנותק שׂריון

  • dhdoron לשעבר
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 744
  • למען ארץ ישראל השלמה!
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #3 ב- : יוני 09, 2007, 22:19:20 »
יום שבת לא מיועד למנוחה בלבד אלא תכליתו היא לקדושה ולעבודת ה'.
אין דבר כזה יום שבת מנקודת מבט חילונית, או שמקפידים על השבת לפי ההלכה או שזו לא שבת בכלל!
את הגישה שלך מייצגת הרפורמיות.
"לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר"  :sign006:


מנותק tomsalts

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1052
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #4 ב- : יוני 10, 2007, 12:34:55 »
יום שבת לא מיועד למנוחה בלבד אלא תכליתו היא לקדושה ולעבודת ה'.
אין דבר כזה יום שבת מנקודת מבט חילונית, או שמקפידים על השבת לפי ההלכה או שזו לא שבת בכלל!
את הגישה שלך מייצגת הרפורמיות.

מה שאמרת זה טעות. ה' מעולם לא ציווה להתפלל בשבת אלא לזכורו לקודשו, מובן מאליו שאלו היו חוקים שנוספו כבר לאחר חורבן הבית.

מנותק T0XiN

  • לשעבר T0XiN
  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 358
  • Eins Zwei Polizei!
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #5 ב- : יוני 11, 2007, 12:09:07 »
על זה נאמר זכור ושמור את יום השבת לקדשו.
כלומר עלינו לזכור שבששת ימים ברא ה' את העולם וביום השביעי אינו ביצע דבר משמע ה' נח ביום זה,עלינו לנח גם ביום זה כאות הזדהות עם ה'.

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #6 ב- : יוני 11, 2007, 12:24:06 »
יום שבת לא מיועד למנוחה בלבד אלא תכליתו היא לקדושה ולעבודת ה'.
אין דבר כזה יום שבת מנקודת מבט חילונית, או שמקפידים על השבת לפי ההלכה או שזו לא שבת בכלל!
את הגישה שלך מייצגת הרפורמיות.

מה שאמרת זה טעות. ה' מעולם לא ציווה להתפלל בשבת אלא לזכורו לקודשו, מובן מאליו שאלו היו חוקים שנוספו כבר לאחר חורבן הבית.

נכנסת לנושא חשוב והוא המחלוקת לגבי  עצם התפילה !!
יש מחלוקת מפורסמת בין הרמב"ם לרמב"ן בנוגע לציווי התפילה.

תחילה אסביר בקצרה מה מקור התפילה,

בתקופת בית המקדש הראשון והשני הוא מקריבים קורבנות והיה קורבן מיוחד לכל מן ביום וזה היה במקום התפילה - חרב המקדש אבדו הקורבנות אז קבעו חכמים כי  תהינה תפילות במקום קורבנות.

אבל אין זה סותר את עצם העובדה שהתפללו גם בתקופת המקדש זוכרים אנו היטב את תפילתה קורעת הלב של חנה ובקשתה כי השם יתן לה בן וכנ"ל את תפילתם של יצחק וריבקה.

ויש עוד סיבות והסברים שאותם אסביר יותר מאוחר כי אין לי זמן עכשיו.
« עריכה אחרונה: יוני 11, 2007, 12:24:53 על ידי אור-לי »
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק סבבתיק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1548
  • שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #7 ב- : יוני 11, 2007, 17:16:43 »
שמע אם לפחות תאה לא הול ךאחרי ההלכה לך אחרי התנ"ך  - בתנ"ך כתוב במפורש שלא לעבוד
אני אישית לא עובד ולא אעבוד בשבת,וגם אני משתדל מאוד שלא להדליק אש
אל תירא ישראל אל תירא
כי גור אריה הלא אתה
ואריה אם יישאג,מי לא יירא,מי לא יירא?

מנותק שׂריון

  • dhdoron לשעבר
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 744
  • למען ארץ ישראל השלמה!
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #8 ב- : יוני 11, 2007, 17:21:25 »
בחיי, אתם עושים פה צחוק מהשבת!
מה זה אני לא אדליק אש ואנוח כי כך כתוב בתורה? הפכתם לקראים?
כמו שאתם מאמינים בשבת שכתובה בתורה כך יש לדקדק בכל דיניה המפורטים בגמרא ובהלכה.
התורה הרי סתומה ללא פרשנות, וכל ההלכות הנובעות מהשבת הן הן שמירת שבת כהלכתה.
"לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר"  :sign006:


מנותק tomsalts

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1052
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #9 ב- : יוני 11, 2007, 17:41:54 »
בחיי, אתם עושים פה צחוק מהשבת!
מה זה אני לא אדליק אש ואנוח כי כך כתוב בתורה? הפכתם לקראים?
כמו שאתם מאמינים בשבת שכתובה בתורה כך יש לדקדק בכל דיניה המפורטים בגמרא ובהלכה.
התורה הרי סתומה ללא פרשנות, וכל ההלכות הנובעות מהשבת הן הן שמירת שבת כהלכתה.

מה רע בלהיות קראי? איני מוצא סיבה לתת לאדם להחליט את דתי, מי הם שיקבעו את זה? ההלכות צריכות להינתן ע"י האל ולא ע"י אדם.

מנותק שׂריון

  • dhdoron לשעבר
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 744
  • למען ארץ ישראל השלמה!
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #10 ב- : יוני 11, 2007, 17:48:21 »
בחיי, אתם עושים פה צחוק מהשבת!
מה זה אני לא אדליק אש ואנוח כי כך כתוב בתורה? הפכתם לקראים?
כמו שאתם מאמינים בשבת שכתובה בתורה כך יש לדקדק בכל דיניה המפורטים בגמרא ובהלכה.
התורה הרי סתומה ללא פרשנות, וכל ההלכות הנובעות מהשבת הן הן שמירת שבת כהלכתה.

מה רע בלהיות קראי? איני מוצא סיבה לתת לאדם להחליט את דתי, מי הם שיקבעו את זה? ההלכות צריכות להינתן ע"י האל ולא ע"י אדם.

ומה חשבת, שהמציאו את ההלכות הללו?
משה קיבל שתי תורות מסיני התורה שבכתב והתורה שבע"פ שבאה לתת פירוש.
לכן גם נאמר "ואלו התורות...". אם אתה מאמין בתורה שבכתב מן ההכרח שתאמין בזאת שבע"פ כי כולן נאמרו מפי הגבורה.
"לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר"  :sign006:


מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #11 ב- : יוני 11, 2007, 17:58:19 »
שמע אם לפחות תאה לא הול ךאחרי ההלכה לך אחרי התנ"ך  - בתנ"ך כתוב במפורש שלא לעבוד
אני אישית לא עובד ולא אעבוד בשבת,וגם אני משתדל מאוד שלא להדליק אש
טוב מה שאמרת בנוגע לעבודה הוא לא מדויק כתוב "לא תעשו כל מלאכה " ונשאלת השאלה מה היא מלאכה???

מה היא מלאכה לדעתך?

אסור לעשות מלאכה , לעבוד מותר.
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק סבבתיק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1548
  • שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #12 ב- : יוני 11, 2007, 18:06:05 »
מלאכה זה גם עבודה
אם אני לא טועה איסור הדלקת אש זה מהתורה שבעל פה לא?
שמע,אני לא עובד,לא מתאמץ,אבל נראה לי שמותר נגיד לחתוך נייר טואלט לא? O_O
אל תירא ישראל אל תירא
כי גור אריה הלא אתה
ואריה אם יישאג,מי לא יירא,מי לא יירא?

מנותק שׂריון

  • dhdoron לשעבר
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 744
  • למען ארץ ישראל השלמה!
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #13 ב- : יוני 11, 2007, 18:10:34 »
מלאכה זה גם עבודה
אם אני לא טועה איסור הדלקת אש זה מהתורה שבעל פה לא?
שמע,אני לא עובד,לא מתאמץ,אבל נראה לי שמותר נגיד לחתוך נייר טואלט לא? O_O

איסור הבערת אש הוא דווקא האיסור הכי מפורש בנוגע לשבת "לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת".
ומלאכה המוזכרת בתורה שבכתב חז"ל תיקנו לגביהן ל"ט אבות מלאכה.
ולא מספיק שלא לעבוד ולא להתאמץ כפי שנאמר "לא ניתנו שבתות וימים טובים לישראל אלא לעסוק בתורה"
חיתוך נייר טואלט אסור.
"לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר"  :sign006:


מנותק סבבתיק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1548
  • שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #14 ב- : יוני 11, 2007, 18:33:05 »
אוקי,אבל בעשרת הדברו תכתוב לנוח
אני לא עובד בשבת ולא אעבוד גם אם יציעו לי שכר יותר גדול
אל תירא ישראל אל תירא
כי גור אריה הלא אתה
ואריה אם יישאג,מי לא יירא,מי לא יירא?

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #15 ב- : יוני 11, 2007, 18:41:12 »
דבר ראשון יש לנו מסורת של תורה שבעל פה שעוברת מדור ודור במשך למעלה מ-3000 שנים ע"י גדולי המוחות של הבריאה האנושית, מיהו אותו חכמולוג שיבוא לחלוק על הרמב"ם הרש"י הרמב"ן הגאון מוילנא וכו' וכו' עד אין ספור...
לגבי איסור הבערת אש בשבת הרי זה פסוק מפורש בתורה בשמות לה,ג': "לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת".
לגבי עיניין התפילה הלא התלמוד מפורש במסכת ברכות דף כו' מלמד אותנו שאת התפילה תיקנו כבר האבות הקדושים: "אברהם תיקן תפילת שחרית שנאמר "וישכם אברהם בבוקר אל המקום אשר עמד שם. ואין עמידה אלא תפילה שנאמר: "ויעמוד יצחק ויפלל". יצחק תיקן תפילת מנחה שנאמר "ויצא יצחק לשוח בשדה לפנות ערב" ואין שיחה אלא תפילה, שנאמר "תפילה לעני כי יעטוף ולפני ה' ישפוך שיחו". יעקב תיקן תפילת ערבית שנאמר: "ויפגע במקום וילן שם" ואין פגיעה אלא תפילה שנאמר: "ואתה אל תתפלל בעד העם ואל תישא בעדם רינה ותפילה, ואל תפגע בי". עיין שם באורך.
אזי את התפילה תיקנו אבותינו הקדושים ועד לתקופת אנשי כנסת הגדולה אדם היה מתפלל כפי רצונו והבנתו, ואז באו אנשי כנסת הגדולה שהיו צדיקים קדושי עליון שמנו כ-120 איש וביניהם הנביאים חגי, זכריה, דניאל, חנניה , מישאל , עזריה, נחמיה וגם מרדכי הצדיק והם תיקנו לנו את מטבע הלשון שמצוי בתפילה שאנו מתפללים כיום.
ואתה שאלתה מנין יש כוח לחכמים לתת דת ודין, הלא דת ודין צריכה להניתן רק ע"י האל?
ובכן הקב"ה בכבודו ובעצמו נתן כוח לחכמים לדון ולפסוק לפי ראות עיניהם מדור דור, כמו שנא' בספר דברים יז' ח'-יג': "כי יפלא ממך דבר למשפט בין דם לדם בין דין לדין ובין נגע לנגע דברי ריבות בשעריך וקמת ועלית אל המקום אשר יבחר ה' אלהיך בו. ובאת אל הכהנים הלוים ואל השפט אשר יהיה בימים ההם ודרשת והגידו לך את דבר המשפט.
ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך מן המקום ההוא אשר יבחר ה' ושמרת לעשות ככל אשר יורוך. על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך - תעשה. לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל.והאיש אשר יעשה בזדון לבלתי שמע אל הכהן העומד לשרת שם את ה' אלהיך או אל השופט - ומת האיש ההוא ובערת הרע מישראל. וכל העם ישמעו ויראו ולא יזידון עוד".

ורש"י הקדוש כותב בפירושו לפסוק במקום:"לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" - אפילו אם אמרו לך על ימין שהוא שמאל או על שמאל שהוא ימין".

ועיין במאמר הבא באורך על סמכותו של ביה"ד להורות הוראות לפי שעה, ולפרש את התורה. גם אם פסק ההלכה שלהם נראה מוטעה, שכן על דעתם ניתנה התורה והם המוסמכים לפרש אותה:

http://www.daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=2541

נ.ב: הזכרת מקודם את עיניין הקראים, ובכן תשב ללמוד איך צמחה לה כת הקראים, בראשותו של הרשע ענן בן דוד.בשביל ידע כללי: ענן היה גאון יהודי בתקופת הגאונים (לפני יותור מ-1000 שנים) בבל, והוא היה אמור יורשו של "ראש הגולה" (תפקיד חשוב ומכריע בחיי היהודים של אז) אבל הגאונים הטילו ספק באופיו ובאמונותיו של ענן ומינו את אחיו הצעיר תחתיו. ענן הרשע לא הסכים למינוי זה ועשה עצמו לראש הגולה. בעיני המוסלמים נחשב מעשה זה למרידה וענן הושלך לכלא. לאחר שריצה את עונשו היה מלא שינאה לרבנים ולחכמי הדור, ולכן בדה מליבו דת חדשה הכופרת בתורה שבע"פ ומקבלת רק את התורה שבכתב, שמה של הכת היה "קראים" היינו מאמינים רק במקרא. (להרחבה עיין בספר"סדר הדורות הקצר של הגר"ש ביניזרי ע"מ 122).

בקיצור בעיקבות שינאה ורצון למרוד בחמכי הדור וגם בגלל ש"פגעו" לו בכבוד (הוא רצה את הכסא של ראש הגולה) הלך ופקר והחטיא את הרבים, האם אחרי אדם כזה את רוצה ללכת???
 

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #16 ב- : יוני 11, 2007, 18:49:34 »
טוב שיש את ערן , לא ידעתי מאיפה להתחיל להסביר.
« עריכה אחרונה: יוני 12, 2007, 15:24:23 על ידי אור-לי »
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק סבבתיק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1548
  • שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #17 ב- : יוני 11, 2007, 19:30:48 »
טעיתי בקשר לאש,סליחה על הטעות
אל תירא ישראל אל תירא
כי גור אריה הלא אתה
ואריה אם יישאג,מי לא יירא,מי לא יירא?

מנותק אֹהד

  • Dexter לשעבר
  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2363
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #18 ב- : יוני 12, 2007, 23:03:38 »
אני לא מבין מה יש לך להתגאות בכך שהינך חילוני, ניכר בכל הודעותיך שאתה מתנגד נחרצות ליישום קפדני של המצוות, ומבליט ביודעין ובגאווה שאתה חילוני, זוהי התרשמותי.

בכל מקרה, שבת הינו יום מיוחד, יום מנוחה, ויום עם המשפחה וגם יום שמחה, בלי כל הדברים שהזכרתי, יום שבת הוא סתם עוד יום בלי ביה"ס/עבודה .

מנותק tomsalts

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1052
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #19 ב- : יוני 13, 2007, 14:28:04 »
אני לא מבין מה יש לך להתגאות בכך שהינך חילוני, ניכר בכל הודעותיך שאתה מתנגד נחרצות ליישום קפדני של המצוות, ומבליט ביודעין ובגאווה שאתה חילוני, זוהי התרשמותי.

בכל מקרה, שבת הינו יום מיוחד, יום מנוחה, ויום עם המשפחה וגם יום שמחה, בלי כל הדברים שהזכרתי, יום שבת הוא סתם עוד יום בלי ביה"ס/עבודה .

נכון, אני אנטי רדיקליות דתית, אני לא מבין אנשים שרוצים לבזבז את החיים שלהם בלא נודע.

ומה שציינת גם אני ציינתי.

מנותק אֹהד

  • Dexter לשעבר
  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2363
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #20 ב- : יוני 13, 2007, 18:12:16 »
אני לא מבין מה יש לך להתגאות בכך שהינך חילוני, ניכר בכל הודעותיך שאתה מתנגד נחרצות ליישום קפדני של המצוות, ומבליט ביודעין ובגאווה שאתה חילוני, זוהי התרשמותי.

בכל מקרה, שבת הינו יום מיוחד, יום מנוחה, ויום עם המשפחה וגם יום שמחה, בלי כל הדברים שהזכרתי, יום שבת הוא סתם עוד יום בלי ביה"ס/עבודה .

נכון, אני אנטי רדיקליות דתית, אני לא מבין אנשים שרוצים לבזבז את החיים שלהם בלא נודע.

ומה שציינת גם אני ציינתי.
רידיקליות? מה הקשר ?

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #21 ב- : יוני 13, 2007, 19:14:20 »
אני לא מבין מה יש לך להתגאות בכך שהינך חילוני, ניכר בכל הודעותיך שאתה מתנגד נחרצות ליישום קפדני של המצוות, ומבליט ביודעין ובגאווה שאתה חילוני, זוהי התרשמותי.

בכל מקרה, שבת הינו יום מיוחד, יום מנוחה, ויום עם המשפחה וגם יום שמחה, בלי כל הדברים שהזכרתי, יום שבת הוא סתם עוד יום בלי ביה"ס/עבודה .

נכון, אני אנטי רדיקליות דתית, אני לא מבין אנשים שרוצים לבזבז את החיים שלהם בלא נודע.

ומה שציינת גם אני ציינתי.

חבל שיש "דתיים" כמו ש"ס או מפד"ל שמוציאים שם רע לכל היהודים האמוניים.  אתה לא היחיד שמתנגד ל-"רדיקליות דתית", אני מכיר הרבה אחרים, כולל בני משפחתי, וכולכם עושים אותה טעות, ואפילו לא מודעים לה:  אתם מכלילים את כל ה"דתיים" בקבוצה אחת, ונותנים למרכיב קטן, מושחת וצבוע כמו ש"ס או מפד"ל לאפיין את כל הקבוצה.  אני לא מאשים אתכם, ואני מאמין שחיים דיבר על זה בעבר---ש"ס ודומיהם גורמים לחילול השם ולנזק עצום לעם ישראל ולמדינה.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #22 ב- : יוני 13, 2007, 19:46:42 »
אני לא מבין מה יש לך להתגאות בכך שהינך חילוני, ניכר בכל הודעותיך שאתה מתנגד נחרצות ליישום קפדני של המצוות, ומבליט ביודעין ובגאווה שאתה חילוני, זוהי התרשמותי.

בכל מקרה, שבת הינו יום מיוחד, יום מנוחה, ויום עם המשפחה וגם יום שמחה, בלי כל הדברים שהזכרתי, יום שבת הוא סתם עוד יום בלי ביה"ס/עבודה .

נכון, אני אנטי רדיקליות דתית, אני לא מבין אנשים שרוצים לבזבז את החיים שלהם בלא נודע.

ומה שציינת גם אני ציינתי.

חבל שיש "דתיים" כמו ש"ס או מפד"ל שמוציאים שם רע לכל היהודים האמוניים.  אתה לא היחיד שמתנגד ל-"רדיקליות דתית", אני מכיר הרבה אחרים, כולל בני משפחתי, וכולכם עושים אותה טעות, ואפילו לא מודעים לה:  אתם מכלילים את כל ה"דתיים" בקבוצה אחת, ונותנים למרכיב קטן, מושחת וצבוע כמו ש"ס או מפד"ל לאפיין את כל הקבוצה.  אני לא מאשים אתכם, ואני מאמין שחיים דיבר על זה בעבר---ש"ס ודומיהם גורמים לחילול השם ולנזק עצום לעם ישראל ולמדינה.

חוץ מלשון הרע בכמויות והוצאת דיבה חופשי אתה גם מבלבל את השכל ואני מוחה בך!!!
ש"ס עשתה בשביל היהדות במדינת ישראל יותר ממה שעשתה כל תנועה ומפלגה אחרת, קידוש ה' התבצע בהקמת ת"ת, בישיבות, כוללים, הקמת מקוואות טהרה, והחזקת מוסדת ואירגוני חסד, וגם תנועת "אל המעיין" שנותן חינוך יהודי לעשרות אלפי ילדים בגן ובביה"ס ברחבי הארץ במחיר אפסי.
אתה צריך להבין שחילול ה' לא תמיד מתבטא בכך שאני עושה דברים שיגרמו לשינאה מצד החילונים, אם יש לי פאות ארכות ואני הולך עם הציצית שלי על הבגדים וזה גורם לחילוני שינאה כלפי כיוון שזה מזכיר לו את "היהודי הגלותי", אזי אותו חילוני יכול לקפוץ לי ורק שתדע ההפך הוא הנכון אני עושה קידוש ה'.
אם ש"ס צריכה לסגור עיסקאות כאלה ואחרות עם הקואליציה על מנת להחזיק תורה בישראל (שממילא הייתה אמורת הממשלה החילונית להחזיק) וזה מעצבן את אותם חילונים שלא מבינים את ערכה של תורה אזי הם יכולים רק לקפוץ וההפך הוא הנכון ש"ס עושה קידוש ה' שאין כדוגמתו ועל כך אני ראיתי במו עיני שהעידו כל גדולי התורה דנן!!!!

מנותק אלירן

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2302
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #23 ב- : יוני 13, 2007, 19:59:39 »
אני לא מבין מה יש לך להתגאות בכך שהינך חילוני, ניכר בכל הודעותיך שאתה מתנגד נחרצות ליישום קפדני של המצוות, ומבליט ביודעין ובגאווה שאתה חילוני, זוהי התרשמותי.

בכל מקרה, שבת הינו יום מיוחד, יום מנוחה, ויום עם המשפחה וגם יום שמחה, בלי כל הדברים שהזכרתי, יום שבת הוא סתם עוד יום בלי ביה"ס/עבודה .

נכון, אני אנטי רדיקליות דתית, אני לא מבין אנשים שרוצים לבזבז את החיים שלהם בלא נודע.

ומה שציינת גם אני ציינתי.

חבל שיש "דתיים" כמו ש"ס או מפד"ל שמוציאים שם רע לכל היהודים האמוניים.  אתה לא היחיד שמתנגד ל-"רדיקליות דתית", אני מכיר הרבה אחרים, כולל בני משפחתי, וכולכם עושים אותה טעות, ואפילו לא מודעים לה:  אתם מכלילים את כל ה"דתיים" בקבוצה אחת, ונותנים למרכיב קטן, מושחת וצבוע כמו ש"ס או מפד"ל לאפיין את כל הקבוצה.  אני לא מאשים אתכם, ואני מאמין שחיים דיבר על זה בעבר---ש"ס ודומיהם גורמים לחילול השם ולנזק עצום לעם ישראל ולמדינה.

חוץ מלשון הרע בכמויות והוצאת דיבה חופשי אתה גם מבלבל את השכל ואני מוחה בך!!!
ש"ס עשתה בשביל היהדות במדינת ישראל יותר ממה שעשתה כל תנועה ומפלגה אחרת, קידוש ה' התבצע בהקמת ת"ת, בישיבות, כוללים, הקמת מקוואות טהרה, והחזקת מוסדת ואירגוני חסד, וגם תנועת "אל המעיין" שנותן חינוך יהודי לעשרות אלפי ילדים בגן ובביה"ס ברחבי הארץ במחיר אפסי.
אתה צריך להבין שחילול ה' לא תמיד מתבטא בכך שאני עושה דברים שיגרמו לשינאה מצד החילונים, אם יש לי פאות ארכות ואני הולך עם הציצית שלי על הבגדים וזה גורם לחילוני שינאה כלפי כיוון שזה מזכיר לו את "היהודי הגלותי", אזי אותו חילוני יכול לקפוץ לי ורק שתדע ההפך הוא הנכון אני עושה קידוש ה'.
אם ש"ס צריכה לסגור עיסקאות כאלה ואחרות עם הקואליציה על מנת להחזיק תורה בישראל (שממילא הייתה אמורת הממשלה החילונית להחזיק) וזה מעצבן את אותם חילונים שלא מבינים את ערכה של תורה אזי הם יכולים רק לקפוץ וההפך הוא הנכון ש"ס עושה קידוש ה' שאין כדוגמתו ועל כך אני ראיתי במו עיני שהעידו כל גדולי התורה דנן!!!!
אמת.

מנותק אלירן

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2302
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #24 ב- : יוני 13, 2007, 20:13:08 »
ש"ס היו היחידים שלא יצאו מהכנסת מתי שהרב הגאון כהנא זצ"ל הי"ד נאם..אולי רבע מפעילי כ"ך היו חרדים (שסניקים כאלה )
למה אנשים באים לצייר מין תחרות בין ש"ס לכהניסטים? בשטח זה ממש לא ככה ואפילו הבן של הרב עובדיה יוסף שליטא נאם בכנס שהיה לזיכרו
של כהנא הגאון זצ"ל הי"ד