דבר ראשון יש לנו מסורת של תורה שבעל פה שעוברת מדור ודור במשך למעלה מ-3000 שנים ע"י גדולי המוחות של הבריאה האנושית, מיהו אותו חכמולוג שיבוא לחלוק על הרמב"ם הרש"י הרמב"ן הגאון מוילנא וכו' וכו' עד אין ספור...
לגבי איסור הבערת אש בשבת הרי זה פסוק מפורש בתורה בשמות לה,ג': "לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת".
לגבי עיניין התפילה הלא התלמוד מפורש במסכת ברכות דף כו' מלמד אותנו שאת התפילה תיקנו כבר האבות הקדושים: "אברהם תיקן תפילת שחרית שנאמר "וישכם אברהם בבוקר אל המקום אשר עמד שם. ואין עמידה אלא תפילה שנאמר: "ויעמוד יצחק ויפלל". יצחק תיקן תפילת מנחה שנאמר "ויצא יצחק לשוח בשדה לפנות ערב" ואין שיחה אלא תפילה, שנאמר "תפילה לעני כי יעטוף ולפני ה' ישפוך שיחו". יעקב תיקן תפילת ערבית שנאמר: "ויפגע במקום וילן שם" ואין פגיעה אלא תפילה שנאמר: "ואתה אל תתפלל בעד העם ואל תישא בעדם רינה ותפילה, ואל תפגע בי". עיין שם באורך.
אזי את התפילה תיקנו אבותינו הקדושים ועד לתקופת אנשי כנסת הגדולה אדם היה מתפלל כפי רצונו והבנתו, ואז באו אנשי כנסת הגדולה שהיו צדיקים קדושי עליון שמנו כ-120 איש וביניהם הנביאים חגי, זכריה, דניאל, חנניה , מישאל , עזריה, נחמיה וגם מרדכי הצדיק והם תיקנו לנו את מטבע הלשון שמצוי בתפילה שאנו מתפללים כיום.
ואתה שאלתה מנין יש כוח לחכמים לתת דת ודין, הלא דת ודין צריכה להניתן רק ע"י האל?
ובכן הקב"ה בכבודו ובעצמו נתן כוח לחכמים לדון ולפסוק לפי ראות עיניהם מדור דור, כמו שנא' בספר דברים יז' ח'-יג': "כי יפלא ממך דבר למשפט בין דם לדם בין דין לדין ובין נגע לנגע דברי ריבות בשעריך וקמת ועלית אל המקום אשר יבחר ה' אלהיך בו. ובאת אל הכהנים הלוים
ואל השפט אשר יהיה בימים ההם ודרשת והגידו לך את דבר המשפט.
ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך מן המקום ההוא אשר יבחר ה' ושמרת לעשות ככל אשר יורוך. על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך - תעשה. לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל.והאיש אשר יעשה בזדון לבלתי שמע אל הכהן העומד לשרת שם את ה' אלהיך
או אל השופט - ומת האיש ההוא ובערת הרע מישראל. וכל העם ישמעו ויראו ולא יזידון עוד".
ורש"י הקדוש כותב בפירושו לפסוק במקום:"לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" - אפילו אם אמרו לך על ימין שהוא שמאל או על שמאל שהוא ימין".
ועיין במאמר הבא באורך על סמכותו של ביה"ד להורות הוראות לפי שעה, ולפרש את התורה. גם אם פסק ההלכה שלהם נראה מוטעה, שכן על דעתם ניתנה התורה והם המוסמכים לפרש אותה:
http://www.daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=2541נ.ב: הזכרת מקודם את עיניין הקראים, ובכן תשב ללמוד איך צמחה לה כת הקראים, בראשותו של הרשע ענן בן דוד.בשביל ידע כללי: ענן היה גאון יהודי בתקופת הגאונים (לפני יותור מ-1000 שנים) בבל, והוא היה אמור יורשו של "ראש הגולה" (תפקיד חשוב ומכריע בחיי היהודים של אז) אבל הגאונים הטילו ספק באופיו ובאמונותיו של ענן ומינו את אחיו הצעיר תחתיו. ענן הרשע לא הסכים למינוי זה ועשה עצמו לראש הגולה. בעיני המוסלמים נחשב מעשה זה למרידה וענן הושלך לכלא. לאחר שריצה את עונשו היה מלא שינאה לרבנים ולחכמי הדור, ולכן בדה מליבו דת חדשה הכופרת בתורה שבע"פ ומקבלת רק את התורה שבכתב, שמה של הכת היה "קראים" היינו מאמינים רק במקרא. (להרחבה עיין בספר"סדר הדורות הקצר של הגר"ש ביניזרי ע"מ 122).
בקיצור בעיקבות שינאה ורצון למרוד בחמכי הדור וגם בגלל ש"פגעו" לו בכבוד (הוא רצה את הכסא של ראש הגולה) הלך ופקר והחטיא את הרבים, האם אחרי אדם כזה את רוצה ללכת???