כתב נושא: אחדות לאומית - חובה להישרדותנו  (נקרא 2298 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק tomsalts

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1052
אחדות לאומית - חובה להישרדותנו
« ב- : מאי 16, 2007, 11:02:28 »
בכל תקופתו ניסה בן גוריון להיפטר מן הגלותיות, כלומר, מהתרבויות, מהשפות, ומאי האחדות ששררה כאן.
כמובן שהייתה כפייה תרבותית שלא עבדה להרבה זמן, ויצרה תחושת מתח בין הצברים, האשכנזים, ועדות המזרח.
רוב העולים החדשים  חיו במעברות, חלקם בקיבוצים, הם נלקחו ליישב מקומות, ובעלי המזל קיבלו גם בתים שהערבים נטשו (כדי להאשים אותנו אח"כ ב"נכבה"). הצברים ראו באשכנזים כעוף מוזר, בעלי אופי שונה, והמתח העיקרי היה בין האשכנזים למזרחיים, עד כך שהם כינו אחד את השני בשמות גנאי (אשכנזים נקראו ווזווזים והמזרחים מנדבוצ'קעס), לצערנו גם בעידן שרובנו צברים, עדיין יש מתח בין העדות, עכשיו שאנו בארץ ישראל, אחרי שהסתיימה הגלות, עדיין יש ספרדי ואשכנזי, מה נעשה כשייבנה בית המקדש השלישי? נאלץ להתפלל בשתי סגנונות? עלינו להתאחד,
כנגד אויבינו, ובעדנו. הפילוג בעם רק הולך וגובר, ורובו קורה בגלל הערבים, הרי ברור שהם מנסים ליצור פילוג בינינו, והם עוד באים אלינו בטענות של אפליה גזענית, שעוד יותר מכבידה על המצב.

רק רציתי שתקחו את זה לתשומת לבכם,
Tomsalts

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
אחדות לאומית - חובה להישרדותנו
« להגיב #1 ב- : מאי 16, 2007, 15:38:53 »
אני מסכים אתך בקשר לנוסח התפילות לכשנבנה את בית המקדש, במהרה בימינו אמן.  אני אישית הייתי רוצה שכל הרבנים הראשיים בא"י יפגשו ויחליטו על נוסח אחיד, ואפילו בתור אשכנזי לא אכפת לי אם הנוסח יהיה 90% ספרדי ו-10% אשכנזי.

מצד שני יש הלכה שכל יהודי צריך ללכת בדרך שבה הלכו אבותיו.

אני מיישב סתירה זו (בין הצורך ליצור אחדות בעם בעבודת השם, לבין הלכה זו) בכך שאם ניקח בחשבון את ירידת הדורות ואת ההשפעה ההרסנית של הגלות על הרעיון היהודי, הרי שעלינו לשאוף ללכת לא בדרך שבה הלכו אבותינו המתבוללים (לפחות של רובנו) אלא בדרך שבה הלכו אבות אבותיהם, הגיבורים התנ"כיים של האומה.  במקום לשאוף להיות כמו האבא המתיוון שלי, אני שואף להיות כמו משה רבנו, כמו יהושע בן-נון, כמו דוד המלך.

אבל דע לך, ידרש נס אלוקי כדי לשכנע את רוב החרדים האשכנזיים להפסיק להיות גזענים ולוותר על האידיש שלהם לטובת סלסולים תימניים.  הם מקובעים ביהדות גלותית מסולפת.  לא לחינם אמר הגאון מוילנא שהחסידות היא כת מסוכנת ליהדות, והטיל חרם על הבעש"ט ותלמידיו.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק ליאו

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 855
אחדות לאומית - חובה להישרדותנו
« להגיב #2 ב- : מאי 16, 2007, 16:30:13 »
מה נשאר לומר?
The Jewish Defense League (JDL) is a terrorist Jewish organization whose purported goal is to protect Jewish people and property from anti-Semitism.

--Wikipedia.