כתב נושא: ספריו של הרב כהנא זצ"ל.- דיון מיוחד.  (נקרא 3691 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
ספריו של הרב כהנא זצ"ל.- דיון מיוחד.
« ב- : אפריל 30, 2007, 19:52:48 »
שלום לכם,

כדי לחזק את דעותינו והבנתנו בנוגע למורשתו של הרב כהנא זצ"ל, אפרסם מדי שבוע פרק מספרו של הרב כהנא "לשיכים בעיניכם" וכך נדון בו ונגיע להבנה גדולה יותר בעניין א"י.

ותהה מורשתו שגורה על לשוננו.

ראשית דבר


לפני שנים אחדות נעצרתי ע"י משטרת ישראל והואשמתי ב"הסתה
למרד". על-סמך מה? על-סמך זה שהגעתי למסקנה שלא נשקף
פתרון של שלום לעימות הערבי-יהודי בארץ-ישראל (גם בשטחי
המדינה עצמה וגם בשטחים ששוחררו בתשכ"ז); שמדינת
היהודים נעה לאורך מסלול המוביל לתנאים הדומים-להפליא
לאלה המוכרים לציבור בשם "צפון-אירלנד"; שהדרך היחידה
למנוע יצירת תנאים כאלה או, לכל הפחות, למתן אותם היא זו
שעיקרה הגירת הערבים; ושעל-כן שיגרתי מכתבים לאי-אלו אלפי
ערבים, מכתבים שהצעתי בהם אפשרות (ז"א, סיוע במימון
ובהשגת אשרות) להגירתם-מרצון. העונדה שמספר רב של ערבים
השיבו על מכתבי בחיוב, ושכפר ערבי חשוב בגליל, גוש חלב, הציע
לעבור על כל תושביו לקנדה בתנאי שיובטח להם כפר משלהם שם,
לא מנע מממשלת ישראל המבוהלת לעצרני ולהעמידני לדין על
 ביצוע עבירה.


כעבור ארבע שנים ארוכות ומלחמה מכרעת אחת פרצה שערוריה בישראל
כשנודע כי פקיד בכיר במשרד הפנים, ישראל קניג, הממונה על
מחוז הצפון, ניסח תזכיר סודי שבו הזהיר מפני הסכנה הגוברת
הטמונה בהתרבות הערבית (שתעניק לגליל רוב ערבי עד שנת
8791) ובעלית הקיצוניות הלאומנית של הערבים. פתרונו המוצע
של קניג כלל נקיטת אמצעים אחדים המכוונים לעודד הגירה
 ערבית.


חבל שחלפו שנים חיוניות מאז השמעתי לראשונה את הצעתי המקורית -
שנים שבוזבזו לריק, שנים שבמהלכן פרצה מלחמת יום הכיפורים
שחוללה שינוי פסיכולוגי כביר ומרחיק-לכת בחשיבה הערבית.
בעקבות מלחמה זו והמפולת המדינית שבאה אחריה, המוני
ערבים אשר 1972-ב חיו בדיכאון משוכנעים עמוקות שאין כל
סיבה שיצליח ערעורם על רבונות ישראל - כיום הנם משוכנעים
לא-פחות שהזמן פועל דווקא לטובתם, שבקרוב תתמוטט המדינה
הציונית, ושהם - הערבים - יהיו שוב השליטים על כל "פלשתין".
מכאן, כמובן, נובע בהכרח שמאות-האלפים ששקלו בכובד-ראש
הגירה-מרצון לפני שמונה שנים, נהפכו בינתיים לאנשים הנחושים
בדעתם להישאר בבתיהם ולהמתין ליום נצחונם הסופי של
 הערבים. חובה עלינו לפנותם.


 [[8]]


מטרת כתיבתו של ספר זה לשכנע את היהודים שאכן חובה היא זאת.
מוכרת לי תגובתם של רוב אזרחי ישראל על דברי אלה, הנשלמים
והולכים בעודני כלוא בכלא רמלה, כתוצאה מהפעלת צו מעצר
מינהלי - צעד ללא תקדים - ללא משפט וללא הרשעה, ללא
כתב-אישום וללא הזדמנות לחקור עדים או אפילו לדעת את
 זהותם.


פשעי האמיתי הוא כמובן תפיסתי בכל הנוגע לסכנה האיומה האורבת
למדינת ישראל מעצם נוכחותם של אזרחיה הערביים ברבבותיהם
ובהתרבותם. הסכנה שאני מהווה לממשלת ישראל הנבוכה
והמבוהלת היא בכך ששותפים שקטים לרעיונותי מאות-אלפים
מיהודי ישראל, המתחילים להביע את תמיכתם בי - מתוך זעם
 ותסכול - ולהעניק לי את הכח להקנות להשקפותי עצמה.


לא די שממשלת ישראל מדכאת השקפות אלה, אלא שהן מסולפות,
מגונות ומושמצות בהתרגשות ובהיסטריה ע"י מוגי לב, שקל להם
הרבה יותר לצרוח "פשיסט!" או "גזען"! מלשקול בשכלם או לדון
בהגיונם. צחוק-הגורל הבלתי-נמנע הוא, כמובן, שיהודים שאין
יהדותם חשובה בעיניהם ושאין להם כל ידיעה ממשית במהותם
של "ערכים יהודיים", הם הצווחים לעברי, "השקפותיך אינן
 יהודיות!".


מי שמתענין באמת בערכים יהודיים ובמהותם לא
יעיין בכתביהם של קארל מרכס, של אדמונד בורק
או של תומס ג'פרסון. ערכים יהודיים מצויים
במקורות יהודיים, הסתומים לרוב לפני מבקרי
 ההיסטריים שגילו פתאום מוסר "יהודי" מהו.


אני אוהב את העם היהודי ואת מדינת היהודים, על-כן דברי אלה. אני
מסור ליהדות ולערכים יהודיים אמיתיים, וכל מלה שבספר זה -
עם כל חוסר-הנעימות שהדבר עלול לגרום לרבים - כל מלה בו היא
יהדות. חולשה אנושית היא להתעלם מקיומה של המציאות
הלא-נוחה ולא להתחשב בה כלל. מעכבים החלטות כאובות
ונמנעים מלהתמודד עם בעיות קשות. מתעלמים מכל דבר שקשה
להודות בקיומו, מתוך התקוה שכך תיעלם הבעיה ותהיה כלא
היתה. אשליה אנושית זו פותחה על- ידינו - על-ידי היהודים -
לדרגת אמנות עילאית בשל התלהבותנו לשלום ולשלוה אחרי
מאות שנות סבל. אך בעית הערבים לא תיעלם כי הרי מדינת
 היהודים בעצם קיומה - היא היא שיוצרת אותה.


בדיוק מפני שהמציאות כה כאובה וכה מאיימת על עצם יסודה של
המדינה היהודית-ציונית, ממהרים היהודים להטעות את עצמם בכל מיני
דרכי הסוואה שטחית ושטותית. הבעיה הערבית-יהודית במדינה
[[9]] מערערת את השקפותיהם ואמונותיהם העמוקות ביותר
(והטפלות ביותר) של היהודים. היא חושפת את הטפשות ואת
חוסר-ההבנה שהם הבסיס לציונות המדינית. וקשה מכל, לגבי
היהודי החילוני-מערבי, בעיה זו מאלצת אותו לבחור בין
 דמוקראטיה מערבית-ליברלית ובין מדינה יהודית.


אני אינני רוצה לאבד את מדינת היהודים לא באמצעות המלחמה, אף לא
 באמצעות השלום.


אינני מעונין לראות במותם של ערבים או של יהודים בארץ-ישראל, אך
אני חושש שעוד ימותו רבים. ואם אמנם יתגשמו חששותי אלה,
יקרה הדבר לא בשל נקיטת הצעדים שאני דורש לנקטם, אלא
דווקא בשל כך שלא ננקטו. מוטב שנימנע הן מהיסטריה, הן
מהשמצות והן מסירובנו העיוור להקשיב לזולת. מוטב שננהג
בסבלנות כשמעיינים בעמודים אלה, וביושר כשאומדים את
 ערכם. והעיקר - על כל יהודי לשאול את עצמו את השאלה הבאה:


אני בן לעם שנדד ללא מולדת משלו במשך קרוב לאלפיים שנה. אני בן
לעם שסבל רדיפות ושואות ללא שיעור, גדולות וקטנות. אני בן
לעם, שבניגוד לעמים אחרים, לא הותר לו להתפתח בגופו וברוחו
בארצו שלו. כיום, בעקבות מותם של ששת המיליונים ובסייעתא
דשמיא, יש לנו מדינה כזאת, הממחישה את ריבונותנו, המתגוננת
באמצעות צבאנו, והשרויה בתרבותנו. האם אני מוכן - בתנאי
שלום ובהתרבות ערבית ההופכת מיעוט לרוב - להרשות, אף
באורח דמוקראטי, את שינוי שם המדינה ל"פלשתין" ע"י רוב
ערבי; לבטל את חוק השבות המקנה לכל יהודי זכות כניסה
ואזרחות אוטומטית (אבן-הפינה של החשיבה הציונית בדבר
שמירת הרוב היהודי); ולשים קץ בשלום ובצורה דמוקראטית
 למדינת היהודים?


הבעיה היא בכך שאין מנהיג יהודי בישראל או בגולה שלו אומץ-הלב
לשאול שאלה זו או ללמדה לבני עם ישראל. בעודנו עוסקים
בגביית תרומות למען המדינה ה"יהודית", בעודנו מתכננים
חופשת שלושה שבועות במדינה "היהודית", בעודנו שרים את
ההימנון הלאומי "התקוה" באירועים חגיגיים - אנו מתעלמים
משאלה זו. הבעיה היא שאין חושבים ברצינות על השאלה הואת.
הבעיה היא שכה מעטים הם החושבים כלל וכלל. יהודי יקר, אנא,
חשוב! אולי תחסוך ע"י חשיבתך מיליוני נפשות, אולי אפילו את
 נפשך שלך.


 מאיר כהנא
 כלא רמלה, ישראל
 כ' בסיון תש"ם (08.6.4)

« עריכה אחרונה: מאי 01, 2007, 14:02:27 על ידי or_ly »
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק אֵיתָן

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
ספריו של הרב כהנא זצ"ל.- דיון מיוחד.
« להגיב #1 ב- : אפריל 30, 2007, 21:08:16 »
קטע מעניין

תודה רבה אור_לי
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
ספריו של הרב כהנא זצ"ל.- דיון מיוחד.
« להגיב #2 ב- : אפריל 30, 2007, 22:55:36 »
כל הכבוד על היוזמה!

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
ספריו של הרב כהנא זצ"ל.- דיון מיוחד.
« להגיב #3 ב- : מאי 01, 2007, 07:19:16 »
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

Aaron

  • אורח
ספריו של הרב כהנא זצ"ל.- דיון מיוחד.
« להגיב #4 ב- : מאי 01, 2007, 12:47:46 »
מרתק! תודה.

מנותק Eternal

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 968
ספריו של הרב כהנא זצ"ל.- דיון מיוחד.
« להגיב #5 ב- : מאי 02, 2007, 09:49:04 »
העתקת את הפרק מהספר? :o
המון עבודה...

והוא רשם "העובדה שמספר רב של ערבים
השיבו על מכתבי בחיוב, ושכפר ערבי חשוב בגליל, גוש חלב, הציע
לעבור על כל תושביו לקנדה בתנאי שיובטח להם כפר משלהם שם,
"

הזוי לא? קנדה תקים כפר ערבי בשטחה?
נראה לי שהם צחקו עליו והרב כהנא חשב שהם רצינים.

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
ספריו של הרב כהנא זצ"ל.- דיון מיוחד.
« להגיב #6 ב- : מאי 02, 2007, 14:42:03 »
העתקת את הפרק מהספר? :o
המון עבודה...

והוא רשם "העובדה שמספר רב של ערבים
השיבו על מכתבי בחיוב, ושכפר ערבי חשוב בגליל, גוש חלב, הציע
לעבור על כל תושביו לקנדה בתנאי שיובטח להם כפר משלהם שם,
"

הזוי לא? קנדה תקים כפר ערבי בשטחה?
נראה לי שהם צחקו עליו והרב כהנא חשב שהם רצינים.

יש מהדורה ממוחשבת!!!
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
ספריו של הרב כהנא זצ"ל.- דיון מיוחד.
« להגיב #7 ב- : מאי 02, 2007, 14:44:08 »
העתקת את הפרק מהספר? :o
המון עבודה...

והוא רשם "העובדה שמספר רב של ערבים
השיבו על מכתבי בחיוב, ושכפר ערבי חשוב בגליל, גוש חלב, הציע
לעבור על כל תושביו לקנדה בתנאי שיובטח להם כפר משלהם שם,
"

הזוי לא? קנדה תקים כפר ערבי בשטחה?
נראה לי שהם צחקו עליו והרב כהנא חשב שהם רצינים.

לא נראה לי,
משום שלעבור לקנדה זה פטוי מאוד גדול.
ואני בטוחה שהם הבינו את ההיזדמנות הכלכלית שלהם שם!!!
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק Eternal

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 968
ספריו של הרב כהנא זצ"ל.- דיון מיוחד.
« להגיב #8 ב- : מאי 03, 2007, 09:20:07 »
את לא הבנת, למה שקנדה תקים כפר ערבי בשטחה?

הערבים צחקו עליו והוא האמין.

בייקר

  • אורח
ספריו של הרב כהנא זצ"ל.- דיון מיוחד.
« להגיב #9 ב- : מאי 03, 2007, 12:59:13 »
ספר מעניין מאד,הרב זצ"ל הקדים את זמנו וחזה את העתיד.