כתב נושא: מדאיג: 70% מיהודי אירופה נמנעים מלחשוף את יהדותם  (נקרא 7957 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
בנוסף, רק כ-15% מיהודי אירופה יביאו את ילדיהם לבית כנסת כלשהו בראש השנה. הרב מנחם מרגולין: "זו בעיה אסטרטגית המחייבת הירתמות מערכתית גם של מדינת ישראל"
חנן גרינווד, כיפה
כ"ד אלול תשע"ה, 08/09/2015 10:28


בדיקה שערך מרכז רבני אירופה בקרב מדגם מייצג של 179 קהילות במערב אירופה ובמזרחה, העלה כי 70% מיהודי אירופה נמנעים כיום מלחשוף את יהדותם. וכ-% 85 מהם אף לא יביאו את ילדיהם לבית הכנסת כדי לשמוע את תקיעת השופר בראש השנה.

מדובר בנתונים מטרידים ביותר המגיעים ערב ראש השנה, על רקע עליה באירועים האנטישמיים ברחבי אירופה, בין היתר בשל כניסתם של מאות אלפי מוסלמים בשנים האחרונות לערים הגדולות באירופה.

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין מסר, כי רבנים וראשי קהילות מדווחים כי בצל התגברות האנטישמיות והאווירה הלאומנית שמתפתחת לנוכח גלי ההגירה המוסלמית למדינות אירופה השונות, חלה במהלך השנה ירידה ניכרת במספר היהודים שהגיעו להשתתף בפעילויות הקהילה. יחד עם זאת, עושות הקהילות מאמצים רבים ע"מ להשפיע על יותר יהודים להגיע לתפילות ראש השנה. האבטחה מתוגברת הרבה יותר ומסתמנת עלייה יחסית במספר היהודים שהביעו כוונה להגיע בראש השנה עם משפחותיהם לבית כנסת כלשהו יחסית לראש השנה שעברה.

"רבנים וראשי קהילות רבים מכל רחבי היבשת מדווחים לצערנו על יותר ויותר יהודים שנמנעים מכל הזדהות פומבית עם יהדותם" אמר הרב מרגולין וקרא לממשלת ישראל להגביר את החינוך היהודי בתפוצות. "רוב הצעירים שהוריהם נמנעים מהזדהות כיהודים לא ישמרו על זיקה כלשהי לעם היהודי ולמולדתו. זוהי מגמה חמורה לא רק מבחינת יהדות אירופה אלא בעיה אסטרטגית גם של מדינת ישראל".

הרב מרגולין הבהיר כי הארגונים היהודיים השונים ברחבי אירופה פועלים הן מול מוסדות האיחוד האירופי והן מול הממשלות השונות על מנת להגביר את הביטחון סביב בתי הכנסת והמוסדות היהודים ועל הפחת החיים היהודיים בכל עיר שחיים בה יהודים, "אלא שאנו מתמודדים כיום מול תנועת מלקחיים: מחד - גלים חוזרים ונשנים של ההתנכלויות על רק אנטי ישראלי שביטוייו הם אנטישמיים ממש, ומאידך, במיוחד לנוכח מה שכבר נראה כאיסלמיזצייה של ערים רבות ברחבי היבשת – כל עכור של לאומנות ושנאת זרים" מציין הרב מרגולין וקורא גם לממשלת ישראל להירתם למשימה ולבחון פעילות רב מערכתית לשינוי המצב".