כתב נושא: עסקת ענק: ארה''ב ממלאת את מחסני צה''ל בפצצות חודרות בונקר ובחימוש מדויק  (נקרא 2754 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
ארצות הברית עומדת לאשר לישראל משלוח גדול של פצצות וטילים בהיקף חריג ביותר ששוויו 1.879 מיליארד דולר. המשלוח כולל פצצות חודרות בונקרים ומנהרות. העסקה החריגה ביותר הזו מגיעה על רקע ההסכם עם איראן וייתכן שמדובר באחד הניסיונות למתן את חששותיה של ישראל מההסכם עם איראן.

העסקה הענקית הזו אמורה גם למנוע התנגדות קולנית בישראל ובקרב ידידי ישראל לנוכח עסקות הנשק שלהן התחייב הנשיא אובמה לנציגי מדינות המפרץ בקמפ דיוויד.

המשלוח הנוכחי כולל בין היתר 3,000 טילי הלפייר למסוקים. במהלך מבצע "צוק איתן" השעתה ארצות הברית את העברת טילי ההלפייר למסוקים בגלל מורת רוח מהאופן שבו תקפה ישראל בעזה.

עסקת הנשק הזו מגדילה באופן משמעותי את היקף החימוש המדויק של חיל האוויר. מדובר בין היתר בפצצות מונחות GPS ולייזר.

העסקה הזו הועברה השבוע לאישור הקונגרס והיא כוללת בין השאר 50 פצצות חודרות בונקר מדגם BLU-113 ו-700 פצצות חודרות בונקר מדגם BLU-109. "ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל וחיוני לאינטרסים הלאומיים לסייע לישראל לפתח ולתחזק יכולת הגנה עצמית חזקה ומוכנה", אמרו במחלקת המדינה האמריקנית. עוד אומרים בוושינגטון כי הנשק מהסוג הזה כבר נמצא בידי ישראל ולכן לא תהיה לצה"ל בעיה לקלוט את החימוש הנוסף. הם גם מציינים כי עסקת הנשק לא תפר את האיזון הצבאי במזרח התיכון.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4659745,00.html