כתב נושא: דאעש כבש חלקים מהעיר העתיקה תדמור שבסוריה  (נקרא 2879 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
הארגון השתלט על צפון העיר, שבה נמצא אתר מורשת עולמי, והחשש הוא שיחריב אותו כפי שעשה במקומות דומים בעיראק.
פרט לחשיבותה ההיסטורית, תדמור נמצאת בצומת דרכים אסטרטגי המוביל לבירה דמשק.

סוכנויות הידיעות
יום רביעי, 20 במאי 2015, 16:33

העיר תדמור צילום מתוך ויקיפדיה

לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) כבשו כשליש מהעיר העתיקה תדמור שבמרכז סוריה אחרי קרבות עזים עם הצבא – כך דיווח היום (רביעי) הארגון הסורי לזכויות אדם.
במהלך סוף השבוע האחרון התקדמו לעבר העיר לוחמי הארגון הקיצוני, שהשתלט על שטחים נרחבים מהמדינה, אך נהדפו בידי כוחות המשטר. בעיר נמצא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ובעולם חוששים מכך שאנשי דאעש יהרסו אותו, כפי שהחריבו אתרי מורשית עולמיים בעיראק השכנה.
לוחמי דעאש ברמאדי, עיראק ( צילום מסך )


"הג'יהאדיסטים שולטים פעם נוספת בצפון תדמור, אחרי שכבשו את מבנה כוחות הביטחון", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית רמי עבד א-רחמן, שעומד בראש הארגון שמקום מושבו בלונדון.
"הם גם כבשו מחסום באותו אזור", הוסיף. ביום שבת כבשו לוחמי דאעש את רוב שכונותיה הצפוניות של העיר, אולם נסוגו בעקבות מתקפת נגד של כוחות המשטר כעבור פחות מיממה.
מאז החלה המתקפה של דאעש על העיר לפני שבוע, נהרגו יותר מ-350 איש.

מוחמד, פעיל זכויות מהעיר, סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי תדמור סובלת ממחסור במים ובאספקת חשמל. "מספר גדול של אנשים מצפון העיר ברחו לשכונות אחרות. חלק ישנים ברחובות", סיפר.
לפני יומיים כבש הארגון שני שדות גז מצפון לעיר, ששימשו את המשטר לאספקת אנרגיה לשטחים שתחת שליטתו.
פרט לחשיבותה ההיסטורית של העיר, שבה יש עתיקות מהתקופה הטרום-איסלאמית, היא נמצאת בצומת דרכים אסטרטגי המוביל לבירה דמשק ולעיר חומס ממערב ולעיראק ממזרח.

השתלטו על עוד עמדות של מורדים באזור. לוחם חיזבאללה בהרי הקלמון ( צילום: אי-פי)


במקביל, צבא סוריה וחיזבאללה השתלטו היום על עמדות נוספות שהיו בידי ארגוני המורדים בהרי הקלמון שבאזור הגבול בין סוריה ללבנון.
לפי דיווח בעיתון דיילי סטאר הלבנוני, 13 לוחמים משורות המורדים הפועלים באזור נהרגו בקרבות היום. לדברי מקור ביטחוני שצוטט בעיתון, צבא סוריה ולוחמי חיזבאללה כבשו כמה גבעות אסטרטגיות באזור.
המתקפה של כוחות אסד ושל הארגון הלבנוני החלה לפני שבועיים, במטרה לטהר את אזור הגבול מארגוני המורדים השונים, בהם ג'בהת א-נוסרה ודאעש.