כתב נושא: חיילים רוסים נתפסו באוקראינה והודו: חלק מכוח ריגול  (נקרא 2842 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
צבא אוקראינה הודיע אתמול (יום א') כי לכד באזור מזרח המדינה, בשטח שבו נערכים קרבות בין המורדים הפרו-רוסים ובין צבאה של קייב, שני חיילים מצבא רוסיה. בסרטון וידאו שפורסם היום ונפוץ ברשת נראה אחד מהם מודה כי הוא חלק ממשימת ריגול של הכוחות המיוחדים הרוסיים.

השניים, שנפצעו ונתפסו באזור שסטיה שבמחוז לוגנסק, הועברו הבוקר לבירה האוקראינית. עצם לכידתם, שלא לדבר על ההודאה של החיילים, סותרים את הדיווחים הרוסיים התכופים בדבר מעורבות צבאם בסכסוך בשכנה האוקראינית ובתמיכה בכוחות המורדים.

מוסקבה כמובן המשיכה להכחיש את העובדה שהשניים הם אנשי הצבא, ודוברו של הנשיא ולדימיר פוטין, דמיטרי פסקוב, אמר כי "אמרנו חזור ושוב כי אין חיילים רוסים בדונבס (אזור מזרח אוקראינה)". בעבר טען הקרמלין כי חיילים רוסים לכאורה שנתפסים באזורי הקרבות הם מתנדבים וכי הם התפטרו מהצבא והגיעו למקום מרצונם החופשי, ובמקרה כזה אין לרוסיה מה לעשות עמם.

מרכז המידע של לוגנסק, המזוהה עם המורדים, ציין כי לא מדובר בשני חיילים אלא שני קציני משטרה מקומיים שנלקחו בשבי על ידי הצבא האוקראיני.
שני החיילים הרוסים שנתפסו

החוגר של החייל הרוסי שדיבר בסרטון


הדיווח הזה מתפרסם על רקע תחקיר גדול של סוכנות הידיעות "רויטרס" ולפיו חיילים רוסים עורקים ומעדיפים לא להיכנס לאזורי הקרבות במזרח אוקראינה מחשש שייהרגו, וכן על רקע פרסום חלקים מהדו"ח שאסף וערך בוריס נמצוב, האופוזיציונר הרוסי שנרצח במוסקבה לפני כמה חודשים, ובו עדויות לכאורה על קברים לא מסומנים של חיילים רוסים שנהרגו באזורי הקרבות במדינה השכנה.
החייל הפצוע בסרטון זיהה את עצמו כסמל מ"ספצנאז" של העיר הרוסית טוליאטי, וציין כי הוא חלק מכוח של 14 חיילים שפעלו ליד עיר הגבול הגדולה לוגנסק. הוא שכב על מיטה בבית חולים וסיפר על תפקידיו ומשימתו. החייל אף ציין כי מחודש מרץ האחרון הוא וחבריו הגיעו לאוקראינה ונלחמו בכוחות הצבא.

הוא אמר ששמו אלכסנדר אלכסנדרוב, והוסיף כי משימת הכוח שלו הייתה "לבצע תצפיות". "התגלינו, נפצעתי ברגל בזמן שניסיתי לברוח. היינו 14 איש בקבוצה, ובאזור ההוא היינו 4-5", הוא אמר בווידאו.

דובר המטכ"ל האוקראיני, ולדיסלב סלזנב, אמר לסוכנות הידיעות "אי-פי" כי השניים נחקרים על ידי שירותי הביטחון המקומיים, וכי כאשר יגיעו לקייב הם יעמדו בפני התקשורת האוקראינית ויענו על שאלות.

גרגורי מקסימץ, חובש בחדר מיון מכוח הפרו-אוקראיני גדוד "אידר", סיפר ל"אי-פי" כי היה נוכח בזמן שהשניים נלכדו ונלקחו לבית חולים בשסטיה, עיירה באזור לוגנסק שבה ממוקם מפעל חשמל אסטרטגי. לדבריו, אחד החיילים נפצע בכתפו והשני ברגלו. הוא סיפר כי השניים נתפסו בזמן שהיו במשימת סיור ליד תחנת הכוח.

הם הציגו את עצמם כקצינים רוסים, הוא סיפר, והיו מודאגים שרופאי הגדוד ינסו לקצור את איבריהם ולמכור אותם. "הם ביקשו שלא ירדימו אותם, מכיוון שפחדו שניקח את איבריהם", הוא סיפר ל"אי-פי", והוסיף כי השניים פחדו מאפשרות זו לאחר שכך הזהירו אותם מפקדיהם.