כתב נושא: "חמאס חזר לחפור מנהרות, ייתכן שלפחות אחת חצתה גדר"  (נקרא 2385 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
ח"כ עמר בר-לב, חבר ועדת חוץ וביטחון, אמר כי ארגון הטרור שב לחפור מנהרות בגבול עזה. "יש חובה מוסרית לפעול נגד כל מנהרה שחוצה את הגדר, נתניהו ויעלון הססנים"
פורסם:  17.05.15 , 22:29



חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ עמר בר-לב מהמחנה הציוני, חושף כי כמעט שנה אחרי מבצע צוק איתן, חמאס חזר לחפור מנהרות בגבול עזה. לדבריו, ייתכן שלפחות אחת מהן חצתה את הגדר. "לו הייתי שר הביטחון, הייתי מורה לצה"ל כבר הלילה לצאת לפעולה של השמדת המנהרות המתחדשות", אמר בר-לב בכנס לשכת עורכי הדין וכינה את התנהלותם של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון וראש הממשלה בנימין נתניהו "הססנית".


 

לדברי בר-לב, "חמאס שב לחפור מנהרות וייתכן שאחת או יותר אף חצו את הגדר ובכך פגעו בריבונותה של מדינת ישראל. אסור לחזור על מחדל המנהרות ערב צוק איתן. ההססנות במדיניות הביטחון של ראש הממשלה פוגעת בכושר ההרתעה של צה"ל, ומפקירה את גורל תושבי עוטף עזה לגחמות היוזמה של חמאס. זו מדיניות חלשה, הססנית ומתרפסת, שמאפיינת את נתניהו ומעודדת את חמאס וחיזבאללה למתוח את החבל מולנו. ישראל תחת נתניהו איבדה את היוזמה נגד הטרור".

 

בכנס לשכת עורכי הדין באילת אמר חבר הכנסת בר לב, החבר בוועדת חוץ וביטחון, כי לא ייתכן מצב שבו מופרת הריבונות של מדינת ישראל ואזרחיה מאוימים על ידי מנהרות התקפיות, וראש הממשלה לא מורה על פעולה. "יש הצדקה מוסרית ואף חובה מוסרית לפעול באופן יזום נגד כל מנהרה שחוצה את קו הגדר", הבהיר.

 

לטענת בר-לב, מרגע שהמהלך הצבאי במבצע צוק איתן לא נוצל מיד לאחריו למהלך מדיני בתמיכה בינלאומית, שיביא לפירוז רצועת עזה, "פספסנו הזדמנות שעדיין קיימת ברמה נמוכה יותר. העובדה שממשלת ישראל מאפשרת היום הכנסת כסף קטארי לרצועה ואת שיקומה, על אף שלא הושג ולא דובר באופן משמעותי על סוגיית פירוז הרצועה, היא הפיכת המערכה לכזו שקרתה לשווא ולהפסד אסטרטגי שלנו. הסבב הבא בסיטואציה הנוכחית הוא רק עניין של זמן ובגדר החלטה של הנהגת חמאס".