כתב נושא: עיראק: 500 הרוגים בקרבות בא-רמאדי ביומיים האחרונים  (נקרא 2588 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
ארגון "המדינה האיסלאמית" השתלט על מטה צבאי בעיר א-רמאדי שבמערב עיראק בקרבות שגבו את חייהם של כ-500 בני אדם ביומיים האחרונים. כך דיווחו גורמים עיראקיים לסוכנות הידיעות הצרפתית.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
עיראק: דאעש בדרך לכבוש מחדש את מחוז ענבר

על פי דיווחים מקומיים, כ-500 בני אדם נהרגו בקרבות בעיר רמאדי. ארגון הטרור השתלט על מרכז השליטה והפיקוד של הצבא באזור

אנשי ארגון "המדינה האסלאמית בעיראק ובסוריה הגדולה" ("דאעש") השתלטו הערב (יום א') על מרכז הפיקוד והפעולה המחוזי של רמאדי, ובכך הביאו את לוחמי הג'יהאד כמעט ללכידת העיראקית, אמרו בכירים במדינה.

"מרכז הפעילות של ענבר פונה מאנשיו", סיפר לסוכנות הידיעות "אי-אף-פי" מוהנד הימור, דובר ויועץ למושל המחוז. כמה בכירים בתחום הביטחון במדינה אישרו את דבר הנסיגה. כאשר נשאל על אבדות בקרב כוחות הממשל, השיב הימור: "רבות, אבל אין לנו מספר מדויק".

לוחמי דאעש, שכבר שלטו במרבית העיר, הבירה המחוזית של ענבר, השתמשו בגל פיצוצים של מכוניות תופת בכל יום שישי וחמישי בשביל להשתלט על הרובעים השונים. המשטרה, הצבא, כוחות ללוחמה בטרור וכוחות מקומיים הוגבלו לבסיס הפיקוד בגדה הצפונית של החידקל ולמתחם הגדול שעומד מולו.

"רמאדי לא נפלה, ישנם עדיין אנשים שנלחמים בכמה שכונות", התעקש הימור. ג'אבר אל-עסאפי, קולונל בשורות המשטרה, הדגיש מצדו כי כוחות הממשל נסוגו מרמאדי. "כוחות הביטחון – הצבא והמשטרה – נסוגו מהעיר. הם עושים את דרכם לכביש הראשי", שממערב לעיר, הוא אמר בשיחת טלפון עם "אי-אף-פי". בכיר במועצה האזרחית המקומית תיאר בפני "רויטרס" את המצב בעיר כ"התמוטטות מוחלטת".
 
סגן-אלוף מהצבא המקומי אשר שהה בקרב החיילים שנסוגו ממרכז הפיקוד אישר כי דאעש אוחז כעת בכל בסיסי הצבא שבתוך העיר. "המשטרה, הצבא וכל הכוחות שהיו מוצבים בפיקוד המבצעים של ענבר נסוגו, כפי שהם עשו במקרה של תחנת משטרה בקרבת מקום ומהמתחם השיפוטי", הוא אמר. "דאעש השתלט על כל בסיסי הביטחון. הם הציתו את תחנת הדלק המרכזית במרכז הפיקוד ברגע שהשתלטו עליו", הוא הוסיף.

על פי דיווח של "רויטרס", החמושים הניפו את הדגל השחור של הארגון מעל המטה, אולם כמה כוחות עיראקיים מחזיקים מעמד בשכונה מלעב, ובכך מונעים את הכיבוש המוחלט של העיר.

מאוחר יותר התייחס בכיר נוסף במחוז למספר ההרוגים בקרבות, והעריך כי מדובר ב-500 בני אדם שנהרגו בסך הכול. לטענת "רויטרס", יהיה זה המרכז העירוני הגדול שנפל בידי דאעש מאז שהחלה מתקפת הנגד בשנה שעברה.

בסוכנות הידיעות "אי-פי" דווח על פי הטלוויזיה העיקרית כי ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי הורה הערב למיליציות השיעיות להתכונן להיכנס למחוז כדי להשיב מלחמה נגד דאעש. עם זאת, רבים במחוז חוששים שכניסה כזו של השיעים עשויה להלהיט את הזעם בקרב רבים מהתושבים המקומיים, שרובם סונים.