כתב נושא: תם עידן נאסראללה ? איראן מבקשת להיפטר מההנהגה הנוכחית של החיזבאללה.  (נקרא 2455 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
- תם עידן נאסראללה ? איראן מבקשת להיפטר מההנהגה הנוכחית של החיזבאללה.
הסיפור הזה מסתובב כבר באמצעי התקשורת הלבנונים והאירנים אודות שינויים מהותיים אותם עומדת הנהגת החיזבאללה לעבור בשלושת החודשים הקרובים לאור כישלונותיה המחפירים בשדה המערכה(בסוריה).השלטונות בטהרן כבר החלו לבדוק בפועל שמות מועמדים של מחליפים אפשריים.על פי אותו דו"ח החיזבאללה סבל מאבדות כבדות בקרבות בסוריה המגיעות לכ-3000 הרוגים ו-4000 פצועים . מירב ההרוגים הם מקרב כוחות העילית שלה .



על פי הדיווחים אשר מתפרסמים בתקופה האחרונה בתקשורת האיראנית, הערכה היא כי חיזבאללה ספג בסוריה כישלונות מהדהדים ונחל אבדות כבדות המגיעות ל-3000 הרוגים ומעל ל 4000 פצועים. על פי אותם דיווחים, חלק לא קטן מאותם חיילים שנהרגו הם "חיילי ומפקדי העילית" של חיזבאללה הנחשבים כחיילים המאומנים והאיכותיים ביותר של הארגון. בנוסף, בעקבות האבדות הרבות שספג הארגון בסוריה נאלצת איראן לשלם עשרות אלפי דולרים למשפחות ההרוגים והפצועים של הארגון אשר נאלצות לממן את מחיר הטיפולים היקר. הערכה בלבנון היא כי משפחה של כל חייל אשר נהרג בלחימה בסוריה מקבלת בין 40-50 אלף דולרים.

*האשם סאפי א-דין.



גורמים איראנים אישרו למספר כלי תקשורת בעבר כי אכן יש "סכסוך פנימי" בין בכירי חיזבאללה לבכירי משמרות המהפכה האיראניות, ועל פי הטענות איראן איבדה כל אמון במנהיגים הנוכחים. המועמדים העיקריים כרגע הם נעים קאסם (סגן מזכ"ל חזבאללה מאז שנת 1991) ואחמד סאפי א-דין (יו"ר המועצה המבצעת של הארגון). ב 2008 דיווח עיתון איראני כי המועצה המבצעת של חיזבאללה בחרה את האשם סאפי א-דין, יו"ר המועצה המבצעת של הארגון, למחליפו של חסן נסראללה במקרה וימות.



http://www.3rabpress.com/ar/?p=21465