כתב נושא: מורסי הורשע בגזר דין מוות במצרים  (נקרא 2608 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
מורסי הורשע בגזר דין מוות במצרים
« ב- : מאי 17, 2015, 14:07:44 »


לאחר שהורשע במעורבות בפריצה המאורגנת לבתי הכלא, בית המשפט בקהיר גזר היום עונש מוות על נשיא מצרים לשעבר. ארדואן גינה ואת ההחלטה ואמר: "מצרים חוזרת למצרים העתיקה"


בית המשפט בקהיר גזר היום (שבת) עונש מוות על נשיא מצרים לשעבר, מוחמד מורסי, לאחר שהורשע במעורבות בפריצה המאורגנת לבתי הכלא ערב ההפיכה בשנת 2011. השופטים הורו היום להעביר את התיק למופתי, המתבקש לתת חוות דעת הלכתית בנוגע לגזר הדין.

יחד עם מורסי נדונו למוות שורה של ראשי האחים המוסלמים, בהם גם מנהיג התנועה מוחמד בדיע. למרות זאת, ביצוע גזר הדין לא ייעשה בקרוב, מאחר שהפסיקה נתונה לערעור. כוחות הביטחון המצריים כבר בכוננות שיא מחשש למהומות של תומכי מורסי והאחים המוסלמים.

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הגיב אחר הצהרים לגזר הדין שניתן למורסי ואמר: "מצרים חוזרת למצרים העתיקה. עונש מוות נגזר על הנשיא שנבחר בהצבעת העם". ארדואן הוסיף כי מדינות המערב "מעלימות עין" מההפיכה בשנת 2013 שהדיחה מתפקידו את מורסי, וזאת מכיוון שהיא מעדיפה את מחליפו, עבד אל-פתאח א-סיסי.

השבוע אלמונים ניסו להתנקש בחיי השופט שגזר מאסר עולם על מנהיג האחים המוסלמים. מטען תופת התפוצץ בפתח ביתו של השופט מועתז חפאגי בפרבר של קהיר. הרס רב נגרם לביתו ולמכוניתו אולם השופט לא נפגע.

לטענתו, מי שעומד מאחורי הפיגוע הם אגנאד מסר, התארגנות חמושה המזוהה עם האחים המוסלמים. לפני כחודשיים שלח השופט את מנהיג האחים, מוחמד בדיע, לכלא לאחר שהרשיע אותו בתכנון רציחתם של מתנגדים.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
בעניין: מורסי הורשע בגזר דין מוות במצרים
« להגיב #1 ב- : מאי 17, 2015, 14:09:23 »
משרד הפנים במצרים הודיע על מצב חירום וכוננות ביטחונית מרבית בכל רחבי המדינה, מחשש למהומות של תומכי האחים המוסלמים והתקפות טרור. זאת, בעקבות גזר דין המוות לנשיא לשעבר מוחמד מורסי וההתנקשות בשופטים אתמול בסיני.

כלי תקשורת במצרים ציטטו את דברי השופט שעבאן א-שאמי שדן את מורסי למוות. "איני חושש מתגובה כלשהי של הנאשמים או של תומכיהם", אמר. "אני ירא רק את אללה". העיתון 'אל-יום א-סאבע' דיווח שמורסי אמר אחרי גזר הדין שלא יערער על ההחלטה נגדו "כיוון שאני הנשיא החוקי של המדינה".