כתב נושא: שקד: לחזק את מעמד נבחרי הציבור  (נקרא 2686 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
שקד: לחזק את מעמד נבחרי הציבור
« ב- : מאי 17, 2015, 14:04:27 »
בכירי משרד המשפטים, ובראשם מנכ"לית המשרד אמי פלמור, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן השתתפו היום (ראשון) בטקס קבלת הפנים לשרת המשפטים הנכנסת, איילת שקד.

בטקס קראה המנכ"לית אמי פלמור לסיים את סכסוך העבודה שהכריזו הפרקליטים סביב הקמת גוף הביקורת על הפרקליטות. "גוף הביקורת הוא עובדה קיימת.

שרת המשפטים הנכנסת שקד אמרה, "בחרדת קודש והתרגשות רבה אני נכנסת היום לתפקידי כשרת המשפטים, האמונה על מערכת המשפט, אשר ערכים אלו של דין, אמת ושלום הם נר לרגליה".

שקד הוסיפה ואמרה כי תפעל לשימור מעמדו של בית המשפט העליון, "מערכת המשפט היא אחד מסמליה הבולטים של הדמוקרטיה. בית המשפט העליון, העומד בראש מערכת זו, תמיד היה ועודנו גאווה לאומית, בשל ההגנה על זכויות האדם ועל ערכי היסוד של מדינת ישראל. בית המשפט העליון שלנו קנה מקום של כבוד בזירה המשפטית הישראלית והבינלאומית כאחת. אפעל לשימור מעמדו זה, כשעקרון שלטון החוק לנגד עיניי".

בהמשך נאומה רמזה שקד על השקפתה בנוגע לאיזון הרצוי בין הרשויות ואמרה: "מערכת המשפט היא מיסודות הקיום שלנו כחברה דמוקרטית. אני מאמינה בה בכל לבי. לא אני אקהה את שיניה. אך בד בבד אדאג לכך, כי שיניים אלה לא יכרסמו בסמכויותיה החוקיות של הרשות המחוקקת והרשות המבצעת".

"אין זה סוד, כי בתור שליחתו של הציבור אני מבקשת לחזק את מעמדם של נבחרי הציבור ברשות המחוקקת וברשות המבצעת, לפעול לחיזוק ריבונותה של כנסת ישראל ושל יכולתה של ממשלת ישראל לפעול, והכל תוך מחויבות לִשְמירה על תפקידה של הרשות השופטת ועל מעמדה", הוסיפה.

לדבריה, "הכרה בחשיבותו של עקרון הפרדת הרשויות אינה מנת חלקו של מגזר ספציפי, ואין לשייכה לצד אחד של המפה הפוליטית. ההקפדה על גבולות גזרה ברורים היא אינטרס משותף של כל אלו המאמינים בעֶקְרון הדמוקרטיה, ללא קשר בין ימין וּשמאל".

לקראת סיום ציינה השרה את סמליות חגיגת יום ירושלים דווקא ביום הזה ונשאה מסר של אחדות: "אי אפשר להתעלם מהסמליות שכניסתי למשרד המשפטים נעשית בכ"ח באייר, היום בו שוחררה ואוחדה העיר ירושלים. היום לפני 48 שנים עברו לוחמי הצנחנים ברחוב הזה, במזרח ירושלים, בדרכם לשחרור העיר העתיקה. אני מאמינה שיום זה צריך למקד אותנו ברעיון האחדות – ירושלים היא בירתנו הלאומית, שייכת לכל הזרמים וּלכל הקבוצות. יום זה הוא הזדמנות עבורנו להתאחד ולגשר על הפערים הקיימים בנינו.חד נתקן את הדרוש תיקון ונחזק את הטעון חיזוק..."

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/298570