כתב נושא: דעות:הצבא הסורי קורס  (נקרא 2564 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
דעות:הצבא הסורי קורס
« ב- : מאי 12, 2015, 16:20:47 »
הצבא הסורי היווה במשך עשרות שנים את האיום המרכזי על בטחון ישראל. וזאת בשל גודלו העצום כ- 400,000 חיילים, כ- 5000 טנקים, אלפי תותחים ומשגרי רקטות, נשק כימי, מאות מטוסי קרב ● הרב אבישי אפרגון.

  נכתב ע"י הרב אבישי איפרגון, ראש ישיבת חב"ד כפר סבא (שירת בצה"ל בתפקיד מסווג) החומר מבוסס על מקורות גלויים בלבד.

הצבא הסורי היווה במשך עשרות שנים את האיום המרכזי על בטחון ישראל. וזאת בשל גודלו העצום (כ- 400,000 חיילים, כ- 5000 טנקים, אלפי תותחים ומשגרי רקטות, נשק כימי, מאות מטוסי קרב וכו'), קרבתו היחסית למרכזי האוכלוסיה בישראל, ומדיניותו התוקפנית. אולם, לאחר שלוש וחצי שנות מלחמת אזרחים, רובו של צבא זה הושמד, אלפי טנקים וקני ארטילריה נפגעו, כ- 120,000 חיילים ערקו או נפקדו, ונראה כי איום גדול זה עומד להיעלם לצמיתות, בעזהשי"ת.

כדי להבין את גודל הנס יש לציין, את מעורבות כוחות "ציר הרשע" שנחלצו לעזרתו של המשטר הסורי - איראן במשלוחי כסף ונשק רב, חיזבאללה שלח אלפי מחבלים, מעיראק הועברו אלפי מתנדבים שיעים, ובהמשך הצטרפו אלפי לוחמים חות'ים מתימן. כמו גם יש לציין את התמיכה הרוסית המסיבית במשטר הסורי (בנשק ובאשראי נדיב), אלא שיד ההשגחה הביאה לכך שהצלחת המשטר הסורי נבלמה.

המרד בעיראק - חלק נכבד מצבא עיראק התפרק, ונוצר איום גם על איראן. אלפי המתנדבים השיעים נקראו לחזור בבהילות לעיראק. יד ההשגחה העליונה הביאה להתפרצות האירועים בתימן, שהחזירה את הלוחמים החות'ים לארצם. איראן, מאויימת במספר חזיתות, דרשה מחיזבאללה לשלוח את אנשיו לתימן ועיראק, וכאלף מאנשי הארגון הועברו לשטחן. משטר אסד נשאר ללא חלק נכבד מכוחו האיכותי. רוסיה הסתבכה במשבר קרים ובאוקראינה וסנקציות כלכליות קשות הוטלו עליה. גם באיראן הסנקציות הכלכליות פגעו קשה, ולכך התווספה גם הנפילה הדרמטית של מחירי הנפט שהביאה להחמרת מצבן של רוסיה ואיראן ובמילא של סוריה.

ואכן בחודש האחרון ישנה מגמה של תחילת קריסה צבאית בסוריה. בצפון נפלה בידי המורדים עיר המחוז אידליב, איתה כמעט כל העיירות ובסיסי הצבא במחוז. רוב העיר חלב בידיהם, והם מאיימים גם על נמל לטקיה. המתקפה הגדולה של הצבא הסורי, בהשתתפות החיזבאללה, ובפיקוד איראני, כשלה לחלוטין. דרום המדינה נמצא למעשה כיום בידי המורדים. בדמשק נמצאים המורדים ק"מ בודדים משדה התעופה הבינ"ל. נראה כי מבחינת המשטר הסורי זהו "תחילת הסוף".

מהלך נסי חובק עולם

שרשרת האירועים המופלאה והנסית הזו, שבה כל התומכים בסוריה, נופלים בזה אחר זה (כלכלית ו/או צבאית) היא הגורם המרכזי למצבו החמור של הצבא הסורי בימים אלו, שעתיד להביא לנפילת משטר הרשע, שלא היסס לטבוח במאות אלפי אזרחים על מנת לשמר את שלטונו העריץ. על פי תורת הקבלה והמדרשים ישנה חשיבות עצומה לנפילת דמשק כחלק מתהליך הגאולה ("דמשק" אותיות "מקדש"), ועלינו להודות לה' יתברך על הנס העצום שבזה, אשר הינו חלק מפעולות הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח, שכדברי הרמב"ם "מלך המשיח... ילחום מלחמות ה' וינצח", וסימן ברור להתגלותו בגאולה בקרוב ממש!

זה מתוך אתר "גאולה"