כתב נושא: הנשיא ריבלין נגד ביבי: הרחבת הממשלה מערערת את אמון הציבור  (נקרא 2823 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
בראיון לאתר וואלה אמר נשיא המדינה כי "הדברים האלה אינם טובים מבחינת החוקה הבלתי כתובה של מדינת ישראל. להפר דבר בעל אופי חוקתי כהוראת שעה הוא דבר שהציבור לא צריך להאמין בו"


נשיא המדינה ראובן ריבלין מתח היום (שלישי) ביקורת על המהלך שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו להרחבת מספר השרים בממשלה. בראיון לאתר וואלה אמר ריבלין כי "הדברים האלה אינם טובים מבחינת החוקה הבלתי כתובה של מדינת ישראל. הם מערערים את אמון הציבור".

לדברי הנשיא, המבקר בגרמניה לציון 50 שנה ליחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות, "טוב יעשו אם יעמדו בחוקים שהם מחוקקים. להפר דבר בעל אופי חוקתי כהוראת שעה הוא דבר שהציבור לא צריך לתמוך ולא להאמין בו. טוב יעשו אם יקבעו אחת ולתמיד את הדברים שמחייבים אותנו מבחינת חוקתית ושאסור לסטות מהם כהרף עין".

ריבלין ציין גם כי נתניהו היה ראש הממשלה הראשון והיחיד ששמר על מספר של 18 שרים כאשר נבחר בחוק הבחירה הישירה. "מאז היו אהוד ברק, אריאל שרון ונתניהו פעם נוספת", הוא הוסיף.


הנשיא ריבלין נפגש עם קאנצלרית גרמניה מרקל בברלין, היום
אתמול נפגש ריבלין עם עמיתו הגרמני יואכים גאוק לקראת יום השנה ה-50 לכינון היחסים בין ישראל לגרמניה, המצוין היום. השניים הדגישו את חשיבותו ועוצמתו של הקשר בין המדינות: "אלה יחסים איתנים ומשמעותיים, הדוקים ומבוססים, שיש להעריך גם מבלי להתייחס אל העבר המורכב שאנו חולקים", אמר ריבלין וגאוק הוסיף: "לא רק פשעי העבר הנורא מקשרים בינינו, אלא גם הערכים בהם אנו מאמינים".

גאוק התייחס למחלוקת בין המדינות סביב הסכסוך הישראלי-פלסטיני, באמרו כי "חשוב לדון גם בנושאים עליהם אנחנו חלוקים, דיון שתורם להעמקת הידידות לא פחות משיחה על הנושאים שעליהם אנו מסכימים".