כתב נושא: שקד: "גאים בביהמ"ש העליון, שופטיו מצוינים"  (נקרא 2832 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
מתחילה לעבוד:­שרת המשפטים המיועדת, ח"כ איילת שקד (הבית היהודי), נפגשה היום (יום ג') בלשכתה בכנסת עם שר המשפטים של רומניה, רוברט קזנצ'וק. במהלך הפגישה התעניינה ח"כ שקד באופן בחירת השופטים ברומניה וביחסים בין הפרלמנט לבית המשפט העליון במדינה.

השר קזנצ'וק סיפר כי ועדה מקצועית מיוחדת, שאינה כוללת פוליטיקאים, היא שממנה את שופטי בית המשפט העליון ברומניה, על פי קריטריונים של השכלה, ותק ונסיון. עם זאת, ציין כי פוליטיקאים ממנים את השופטים בבית המשפט לחוקה במדינה.

לשאלת ח"כ שקד האם רשאי בית המשפט העליון ברומניה לבטל חוקי פרלמנט, השיב השר קזנצ'וק ואמר: "לא, בית המשפט העליון רשאי רק להמליץ, אולם בחלק מהמקרים מחוייב הפרלמנט לקבל את המלצתו".

ח"כ שקד אמרה בפגישה: "אצלנו, בניגוד אליכם ולמדינות אחרות, אין בית משפט חוקתי, אלא בית משפט עליון בלבד. אנחנו גאים בבית המשפט העליון
שלנו, הוא מהמובילים בעולם ושופטיו מצויינים. כרגע ניטש ויכוח בין המצדדים באסכולה הקונסרבטיבית לזו האקטיביסטי, בכל הקשור להתערבות בית המשפט העליון בהחלטות הכנסת. לדבריה, "כשרת משפטים וראשת הוועדה למינויי שופטים, אעדיף את הגישה הקונסרבטיבית".

מינוייה הצפוי של שקד במשרד המשפטים, גרר אחריו ביקורות חריפות מצד חברי מפלגות האופוזיציה ואנשי שמאל בישראל. "הדרישה להעניק לאיילת שקד את תיק המשפטים היא כמו להעניק לפירומן את הרשות הארצית לכבאות והצלה", אמר ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני). מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, צייץ בטוויטר מילות גנאי דומות וטען כי "שקד במשפטים זה כמו צלם בהיכל".

בנוסף, בשל איומים שהתקבלו על חייה של חברת הכנסת מהבית היהודי וכן תמונות שלה לבושה מדי SS, החליטו יו"ר וקצין הכנסת להצמיד לה אבטחה וח"כ יולי אדלשטיין אמר: "נדהמתי לראות איומים והסתה נגד שקד, כולל תמונות שלה במדי SS. קצין הכנסת החליט להצמיד לה אבטחה כדי שהאיומים לא ישפיעו".


שקד בפגישה עם השר הרומני