כתב נושא: מצמרת הפרקליטות לספסל החשודים: מי היא רות דוד?  (נקרא 2810 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
עורך הדין יאיר גולן המייצג את דוד במה שמסתמנת כאחת מפרשות השוחד המסועפות שנראו כאן בשנים האחרונות אמר אתמול: "החשודה שלי כופרת בחשדות, היא שורבבה לפרשה שהיא לא קשורה אליה".

דוד נמצאת כעת בתא המעצר, אך לשם היא מגיעה לאחר קריירה ארוכה ומפוארת. כבר בשנות ה-90 ישבה דוד בוועדת שמגר שחקרה את רצח רבין. הפרקליטה פרצה לתודעה הציבורית במשפט המתוקשר כתובעת בו הועמד לדין שר המשפטים דאז יעקב נאמן, שבסוף זוכה מכל אשמה.

הזיכוי המהדהד הזה לא הרפה את ידיה של דוד, שלא חששה לקחת החלטות שנויות במחלוקת ולסגור את תיק פרשת העמותות של ברק. באלפיים ושתיים מונתה דוד לפרקליטת מחוז תל אביב ועמדה לאחר מכן בראש צוות התובעים במשפטו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון;

דוד היא זו שקיבלה את ההחלטה להעמיד לדין את עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה אריאל שרון, וניהלה גם תיק נוסף בו שר משפטים מצא עצמו על ספסל הנאשמים- תיק חיים רמון.

מבקר המדינה דאז לינדנשטראוס מתח ביקורת קשה על תפקודה באותו תיק, ביקורת עליה השיבה שנים אחרי בראיון לערוץ שתיים: "אני מאמינה שהביקורת שהטיח בי מבקר המדינה וקבע שהתרשלתי רשלנות ממשית, היא ביקורת שאינה נכונה". לדבריה, לא הפעילה שום נוהל מיוחד ופעלה לפי כל הכללים אשר נהגו בהם אז ונוהגים בהם עד היום בפרקליטות.

אחרי שסיימה את תפקידה לפני חמש שנים היא חצתה את הקווים והפכה לשותפה במשרדו של רונאל פישר. כשעלו החשדות נגדו היא אף שימשה כעורכת דינו, אך כעת היא מצטרפת אליו לספסל החשודים.

השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין, שדנה בתיקים רבים שדוד ניהלה, הביעה אתמול בראיון לגלצ תדהמה על ההחשדות נגד הפרקליטה הוותיקה: "לא היה כדבר הזה - ממש מפחיד מבחינת חולאים של חברה, אני לא רוצה להאמין"

לתחושות האלה שותפים רבים בעולם המשפט, שמתקשים לעכל כיצד מי שתחת ידיה עברו תיקי שחיתות רבים כל כך מוצאת עצמה כעת במרכזו של אחד מהם.