כתב נושא: ב'ליכוד' מעוניינים להחליש את בג"ץ,כחלון מתנגד  (נקרא 2784 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
ב'ליכוד' מבקשים היום לקדם שורה של שינויים במערכת המשפט שאמורים לחזק את מעמד הפוליטיקאים ביחס לבית המשפט העליון. בין השינויים המסתמנים: שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ושינוי בחוק "עוקף בג"ץ". ב'כולנו' כבר הבהירו שלא יתמכו בהצעות אלו והמשבר במו"מ הקואליציוני רק הולך ומתרחב
אנשי מפלגת השלטון חשפו היום (שני) בפני השותפות הקואליציוניות המסתמנות כי לאחר הרכבת הקואליציה, הם ינסו לחוקק מחדש את החוק שעוקף את בית המשפט הגבוה לצדק ומאפשר לחוקק מחדש, חוקים שנפסלו על ידו. ב'ליכוד' אומרים כי לפי ההצעה החדשה, יידרש רוב של 61 חברי כנסת בלבד, על מנת לחוקק מחדש חוק שנפסל.

 

ההצעה השנייה שעל סדר יומה של 'הליכוד' הוא שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים המכילה היום ארבעה פוליטיקאים, מתוך תשעה חברים. במפלגה מעוניינים להפוך את נבחרי הציבור לרוב בוועדה, מה שיקל על מינויים "נוחים" יותר.

 

במפלגת 'כולנו' של משה כחלון כבר הודיעו ל'ליכוד' כי הם יתנגדו ליוזמות אלו ולא יצביעו עבורן בכנסת. בין ראשי המפלגות, מתנהלות פגישות תכופות בעת האחרונה, סביר שזהו אחד הנושאים שהצדדים מדברים עליו.

בנושא המשא ומתן הקואליציוני נדמה כי ראש הממשלה נמצא במשבר כמעט לכל רוחב החזית. גם אי הסכמות שנדמה היה שנפתרו, שבו לצוף היום במגעים שהתקיימו.

 

מלבד לאי הבהירות סביב השאלה איזה תיק יקבל חבר הכנסת אריה דרעי, אנשי ש"ס הבהירו היום לנציגי הליכוד שמשרד הפנים בלי מנהל התכנון לא מקובל עליהם. נתניהו תכנן לפצות את ש"ס בתיק הדתות, עד שנתקל להתנגדות חמורה של נפתלי בנט , שאיים 'לפוצץ' את המגעים בתרחיש כזה.