כתב נושא: הזרועות האיראניות מתרחבות – תימן בדרך להיות עיראק?  (נקרא 2691 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
במזרח התיכון עוקבים בדאגה אחר ההתקדמות של המורדים החותים לקראת מה שעשוי להיות כיבוש שיעי של המדינה. החותים כבר כבשו את הבירה צנעא וכעת נמצאים בדרכם לעדן, שם נמצאת הממשלה הגולה. כיבוש עדן יהיה למעשה סוף הסיפור. הסעודים ואיתם כל הציר הסוני באזור מודאגים מההשתלטות האיראנית על מדינה נוספת.

תימן על סף כיבוש שיעי? המורדים החותים בתימן ממשיכים להתקדם לכיוון העיר עדן ובציר הסוני במזרח התיכון ואזור המפרץ הדאגה הולכת וגוברת. החשש העיקרי - תימן בדרך להפוך למדינה נוספת שנמצאת תחת שליטתה של איראן.

 

החותים, אותו שבט שירד מצפון תימן, כבר כבשו את הבירה צנעא והבריחו ממנה את הממשלה והנשיא עבד מנסור אבו האדי. כעת הם נמצאים בדרכם לכיוון עדן שבדרום וכיבוש שלה יסמן הלכה למעשה את סוף הסיפור - תימן תיפול לידי השיעים ואיראן.

 

מי שמביט בדאגה על ההתפתחות הזו הם הסעודים, להם יש גבול עם תימן. החשש המרכזי הוא שתימן תהפוך למדינה הרביעית בה איראן מבצעת השתלטות מבפנים. אחרי לבנון, סוריה ועיראק, הסעודים והציר הסוני כולו חוששים שאיראן הקרקעית היא מסוכנת בשלב זה הרבה יותר מאיראן הגרעינית.
 

הסעודים לא ממש מעוניינים בהתערבות צבאית ומקווים שזה ייפתר בדרך אחרת, אבל הם כבר מבינים שזה הולך לכיוון הזה. העימות בין סעודיה לחותים לא מתחיל היום. בשנים עברו סעודיה כבר ביצעה מספר מבצעים צבאיים מול החותים בהם נהרגו אלפי בני אדם, אבל היום זה לא כל כך פשוט.

 

החשש המרכזי של הסעודים הוא מאיראן. גם המלך עבדאללה בירדן חושש מכך שאיראן כבר נמצאת בעיראק ממש על סף הכניסה לארצו. בעיראק בינתיים נמשכת המערכה על העיר תיקרית. המיליציות השיעיות שמופעלות על ידי איראן הם שנלחמות מול דאע"ש. הגנרל קאסם סולימאני, בדרך כלל איש צללים, נראה באזור תיקרית. הוא הגיע לפקד על הקרב מקרוב. הכורדים טוענים כי ישנם כ-30 אלף חיילים איראנים בעיראק.