כתב נושא: גורם אמריקאי: איראן עשויה לתקוף אותנו בעיראק  (נקרא 2787 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
לפי הדיווח באתר "פוליטיקו", האמריקאים חוששים כי אם שיחות הגרעין ייכשלו, צפויה טהרן לפגוע בחיילי צבא ארה"ב המוצבים בעיראק. "האיראנים ישתמשו במיליציות כדי לתקוף אותנו"

גורמים בארה"ב מזהירים כי הכוחות האיראנים הפועלים בעיראק במסגרת המאבק בדאעש, עשויים לתקוף את החיילים האמריקאים המוצבים במדינה, כך דווח היום (ד') באתר "פוליטיקו".
לפי הדיווח, ישנם שני תרחישים אפשריים להתפתחות המצב בעיראק: לפי תחזית אחת, קריסת שיחות הגרעין עם טהרן לקראת ה"דדליין" שנקבע לסוף החודש תחזק את המחנה הקיצוני במדינה השיעית, ותוביל לתקיפת הצבא האמריקאי. הערכת אחרת גורסת כי התגברות המאמצים שמקדישים האמריקאים להדחתו של נשיא סוריה, בשאר אסד, בעל בריתה של איראן, עשויה אף היא לגרור תגובה איראנית קטלנית.
 

''לא רוצים חיילים אמריקאים בעיראק." צבא ארה''ב מסייע באימוני צבא עיראק

3,000 חיילי צבא ארה''ב במדינה. קצין אמריקאי וקצין עיראקי בבגדד

גורמים בבית הלבן הביעו בעבר חשש כי ככל שתגבר מעורבותה של ארה"ב במלחמת האזרחים בסוריה, יעלה הסיכון של פגיעה בביטחון האמריקאים המוצבים בעיראק, כך דוו ב"פוליטיקו". איראן, המסייעת למיליציות השיעיות הפועלות במדינה במסגרת מאבקן בדאעש, עשויה להורות להן להפנות את נשקן כלפי צבא ארה"ב.

"למשא ומתן הנוכחי צפוי להיות אפקט מרסן, אבל יש תמריצים ואינטרסים לאומיים אחרים שנמצאים בסיכון בעבור האיראנים", אמר גורם צבאי בכיר בצבא ארה"ב, בהתייחסו להשפעת של איראן על מדינות האזור. "זהו משהו שאנחנו מעריכים כל הזמן. ההיסטוריה (של איראן) כפרובוקטורית אזורית וכיצואנית טרור מחייבת זאת".

בעיראק מוצבים כיום 3,000 לוחמים אמריקאים, המשמשים כמאמנים של לוחמים עיראקים וכיועצים צבאיים, כשרבים מהם ממוקמים בסמוך למיליציות השיעיות הזוכות למימון ותמיכה מטהרן. למרות שאיראן היא ה"אוייבת של האוייבים של אמריקה", בצבא ארה"ב לא תופסים אותה כמדינה ידידה. בפנטגון עוד זוכרים את התפקיד שמילאו איראן והמיליציות השיעיות בתמיכתה, בזמן מלחמת עיראק, ואת הפיגועים שבוצעו נגד צבא ארה"ב.

מי שמסמל בעיני האמריקאים את החשש מפני איראן, הוא הגנרל קאסם סולימאני, מפקד "כוח קודס" במשמרות המהפיכה, והאיש שמרכז את הפעילות האיראנית בעיראק. סולימאני היה האחראי בזמן מלחמת עיראק לפעילות נגד האמריקאים, ותכנן חלק מהמבצעים בעצמו. "צבא ארה"ב מודאג מאוד שהאיראנים יצאו נגד חיילים אמריקאים בעיראק", אמר קנת' פולק, אנליסט לשעבר ב-CIA. "זה דבר שנמצא במחשבותיהם זמן רב".

ממשל אובמה אמר כי הבסתו של ארגון דאעש עומדת בראש סדר העדיפויות שלו – למרות הלחץ ממדינות ערב המתונות כמו ערב הסעודית ושכנותיה במפרץ, לפעול באופן ישיר מול משטר אסד. "גורמים רשמיים רבים אמרו לי שהם מודאגים מפעולת נקם בעיראק", אמר רוברט פורד, ששירת כשליחו של אובמה למורדים בסוריה עד הקיץ האחרון. "באופן בסיסי, הם מפחדים שאם הם יספקו סיוע רציני לאופוזיציה החמושה נגד אסד, האיראנים ישתמשו במיליציות כדי לתקוף אותנו בעיראק".

לדבריו של פורד, האיראנים "לא רוצים חיילים אמריקאים בעיראק. הם מסכימים לכך כי הם צריכים אותנו. אבל ברגע שהמדינה האיסלאמית (דאעש) יובס באופן מספק, הם ירצו שנעזוב, והם יעודד אותנו לעשות זאת באמצעים מגוונים, כולל פצצות מרגמה וירי טילים".