כתב נושא: חברת החשמל: מסכלים מאות אלפי תקיפות סייבר ביום  (נקרא 2658 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
183-293 אלף תקיפות סייבר מתבצעות מדי יום על חברת החשמל. בחודשים אוגוסט-ספטמבר, במהלך מבצע 'צוק איתן' וכחודש אחריו, חלה עלייה משמעותית במספר ניסיונות תקיפת סיבר, ומספרן זינק לכ-865 אלף בממוצע ביום, ממוצע של כ- 36 אלף ניסיונות בשעה, כך עולה מנתונים שמפרסמת חברת החשמל.

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, האלוף (במיל') יפתח רון-טל אמר כי "במהלך שנת 2014 חברת החשמל זיהתה כ-47 אלף תוכנות זדוניות במערכות החברה לעומת מאות בודדות בלבד בשנת 2013. אם נשווה התקפת סייבר-משמעותית לטילים, אז במהלך שנת 2013 חברת החשמל הייתה תחת מתקפה של 2 טילים ליום, ובמהלך שנת 2014 הייתה תחת מתקפה של 15 טילים ליום. האיום מספר אחד לחברת החשמל יהיה איום הסייבר".

מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, הוסיף כי "חברת החשמל משקיעה משאבים עצומים בהגנה על מערכות המחשוב, התשתית והתפעול במספר זירות פעילות סייבר, תוך ניתוח מתמיד של האירועים והאיומים והטמעת מערכות הגנה וטכנולוגיות מתקדמות. זאת, על מנת להגן באופן מקסימלי על התשתיות הקריטיות במדינה ומערכותיה, ובכך למנוע פגיעה באספקת החשמל ולאפשר המשך שירות זמין ללקוח הסופי".

החברה חושת את הנתונים לקראת השתתפות יו"ר דירקטוריון חברת החשמל האלוף (במיל') יפתח רון-טל וסמנכ"ל תקשוב יוסי שנק בוועידת הסייבר הבינלאומית שתפתח השבוע בישראל. לחברת החשמל מרכז סייבר המשמש כמרכז שליטה ובקרה, ומבוסס על מודל מוגדר של הגנה מפני איומי סייבר. מרכז הסייבר המבצעי מאויש עם מומחי סייבר ואנליסטים, המגיבים באופן מידי לכל אירוע.