כתב נושא: יועץ של נתניהו: אובמה פעל לאחד את המפלגות הערביות  (נקרא 2647 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
איש הסקרים האמרקאי של ראש הממשלה נתניהו טען שמחלקת המדינה הנפיקה ויזות לבכירים במפלגות הערביות כדי שיגיעו לארה"ב וילמדו איך לגייס קולות. הוא הוסיף שביום ראשון לפני הבחירות הסקרים הפנימיים הראו שהליכוד יקבל 28 מנדטים


מקלולין רואיין אתמול (יום א') ב"השולחן העגול של קטס", תוכנית רדיו מאזור ניו-יורק בהנחיית ג'ון קצימטידיס, וטען כי ממשל אובמה פעל להביא לתבוסת נתניהו - אך העניין לא זכה לדי סיקור בתקשורת האמריקאית. מקלולין הזכיר כי כספי מיסים אמריקאים הושקעו בקמפיין v-15 נגד נתניהו. הוא גם ציין כי חלק מהארגונים שהממשל ניצל לצורך העברת הכספים אף נהנים מפטור ממס בארה"ב בשל פעילותם החינוכית, ועל כן, בין היתר, הועברה תלונה לרשות המסים האמריקאית.
מקלולין טען בראיון כי ראשי מחלקת המדינה האמריקאית הנפיקו ויזות לבכירים במפלגות הערביות בחודשים ינואר ופברואר כדי שיבואו לארה"ב וילמדו איך להגיע לשיעור הצבעה גבוה. לדבריו, כבר לפני כמה חודשים "הסתובב" בישראל מזכר על כוונת אובמה לאחד את המפלגות הערביות., מהלך שכידוע צלח בסופו של דבר כשהרשימה המשותפת זכתה ל-13 מנדטים. המטרה, כך הסביר מקלולין, הייתה שהרשימה תחבור לגוש השמאל ותסייע ליצחק (בוז'י) הרצוג להקים ממשלה במקום זו של נתניהו.
את החודש האחרון, שאותו בילה בישראל, תיאר מקלולין כ"קמפיין אינטנסיבי". הוא סיפר כיצד נתניהו התייעץ עמו אם ללכת לדבר מול הקונגרס בנושא האיראני, ושיעץ לו לעשות כן - מהלך שהוביל ל"הפגזה" של הממשל נגד נתניהו. לדבריו, דעת הממשל על המשא ומתן עם איראן מנוגדת לזו של מרבית האמריקאים והישראלים.
הסוקר סיפר כי כשבוע לפני הבחירות, בעקבות הקמפיין השלילי של השמאל, נפל הליכוד ל-16 אחוזים בלבד מקולות הבוחרים בסקרים הפנימיים, השווים ל-19 מנדטים. כמו כן סיפר שבעוד שבמרבית הסקרים הפומביים שפורסמו עד יום שישי שלפני הבחירות נתניהו הפסיד, בליץ התקשורת שהוא ערך ובו הסביר וחידד את ההבדלים בינו לבין הרצוג העלה אותו ביום ראשון בלילה, בסקרים הפנימיים, ל-23 אחוזים מקולות הבוחרים – השווים ל-28 מנדטים.
מקלולין אמר בראיון כי לרדיו האמריקאי כי תחושת הציבור בישראל היא שאובמה נקט בקו מפלגתי, וכי מכיוון שמדובר בביטחונם היומיומי, האזרחים בארץ ישמחו כאשר הנשיא יסיים את כהונתו.