כתב נושא: 6 ימים לבחירות - אישום נגד ברוך מרזל בגין תקיפה מלפני שנתיים  (נקרא 2721 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
 פחות משבוע לפני מועד הבחירות לכנסת, לוואלה חדשות נודע היום (רביעי) כי השבוע הוגש כתב אישום חמור נגד פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל, הממוקם במקום הרביעי ברשימת מפלגת יחד בראשות חבר הכנסת אלי ישי. לפני יומיים, הגישה יחידת התביעות של משטרת מחוז ש"י את כתב האישום נגד מרזל לבית משפט השלום בירושלים, ובו נטען כי בשנת 2013 הוא תקף באלימות פלסטיני.

לפי כתב האישום, ב-8 בפברואר באותה שנה, בשעות הערב, ישב עיסא עמרו בביתו שבחברון ושתה תה יחד עם תושבים נוספים. בשלב מסוים עבר מרזל סמוך לחצר ביתו יחד עם כמה אנשים נוספים, בדרכם לתפילה במערת המכפלה. מסיבה שאינה ידועה, נטען, נכנס מרזל לביתו של עיסא, על אף שהאחרון אמר לפעיל הימין ולחבריו לעזוב את המקום.

 בתגובה, כך לפי כתב האישום, החל מרזל להכות את עיסא במכות אגרוף בפניו. עיסא דחף אותו מחוץ לחצר הבית והחל לצעוק "חייל, חייל". למקום הגיע חייל צה"ל בשם אייל טיבי. בעוד טיבי עומד חוצץ בין מרזל לבין עיסא ואחרים, בעט שוב מרזל ברגלו של עיסא. כשהתרחק החייל במעט ממרזל, בעט פעיל הימים בחוזקה שוב ברגלו של עיסא.

"כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרמו לעיסא סימנים אדומים ברגליו" נכתב. "במעשיו המתוארים לעיל, נכנס הנאשם לנכס כדי לעבור עבירה פלילית, תקף את עיסא שלא כדין וגרם לו חבלות של ממש".

מרזל מסר בתגובה לכתב האישום: "העיתוי שבה בוחרת המשטרה לכתב האישום הזה הוא עיתוי מדהים, שמוכיח את הטענות שלנו שמדובר במשטרה פוליטית שמחפשת, לרדוף ולהתנכל לאנשי ימין. יש גורמים שיעשו הכול כדי לפגוע בכניסתי לכנסת, אבל על אפם וחמתם ב-18 לחודש אני אהיה חבר כנסת ואפעל למען עם ישראל וארץ ישראל. מדהים שבעניין חנין זועבי טרם הוגשו כתבי אישום על כל המעשים החמורים שלה, ומצד שני, בקשר אליי היד קלה על ההדק".

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
עדכון:
עו"ד יהודה ויינשטיין דרש מהמשטרה לנמק מדוע הוגש כתב אישום נגד חבר מפלגת "יחד" ימים ספורים לפני הבחירות. מרזל: "מי שהחליט על העיתוי הפך לכלי שרת בידי של אנשי השמאל הקיצוני"
 היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, שלח היום (ה') מכתב למשטרה, בו דרש להסביר את עיתוי ההודעה על הגשת כתב אישום נגד ברוך מרזל, המתמודד במסגרת רשימת מפלגת "יחד" בראשות אלי ישי.

"בשל הסמיכות בין הגשת כתב האישום נגד מר מרזל למועד הבחירות, ביקש היועץ המשפטי לממשלה מראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל לקבל הבהרה מה היו השיקולים להגשת כתב האישום בעת הזו דווקא, ומי הגורם שנתן דעתו לדבר", נכתב בהודעה מטעם היועמ"ש, שהתבססה על הנחייה מספר 1.1913, שעניינה "מדיניות התביעה והאכיפה לפני הבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות".


אתמול הגישה יחידת התביעות של מחוז ש"י כתב אישום מרזל, בגין תקיפת פלסטיני תושב חברון לפני כשנתיים. בכתב האישום נטען כי מרזל נכנס לחצר בית פלסטיני, בעת שעשה את דרכו לתפילה במערת המכפלה ביחד עם אנשים נוספים. לאחר שהבחין בו, ביקש בעל הבית, פלסטיני בשם עיסא עמרו, כי מרזל יעזוב את המקום.

לפי המתואר בכתב האישום, מרזל סירב לצאת והכה את הפלסטיני בפניו. מרזל נהדף אל מחוץ לחצר ואל המקום הגיעו חיילים שביקשו להפריד בין הצדדים. בין מרזל לבין הפלסטיני חצץ אחד החיילים אך במצב הזה הוסיף ברוך מרזל לתקוף את עיסא ובעט בו.

מרזל טען, בתגובה לפניית היועמ"ש, כי הגשת כתב האישום נבעה ממניעים פוליטיים: "כחבר כנסת לעתיד, אני אציב לי למטרה מרכזית את הטיפול בכל העשבים השוטים במשטרה ובפרקליטות שמכניסים פוליטיזציה בכל מסדרונות השלטון וחושבים שעליהם לנהל את מדינת ישראל. לצערי במקרה זה מי שהחליט על עיתוי הגשת כתב אישום הפך לכלי שרת בידיהם של אנשי השמאל הקיצוני מ'יש דין' שמפעילים לחץ גדול על המשטרה והפרקליטות". לדבריו, עמרו הוא "מתלונן סדרתי בעל עבר פלילי עשיר, שהשתתף בעשרות הפרות סדר ופגיעה בחיילי צה"ל בחברון".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את מרזל אמר: "טוב עשה היועץ המשפטי לממשלה שהורה על בדיקה ובירור העניין כאשר מי שמעיין בנוהל רואה שנעשה עם מרזל עוול ואי צדק. יחד עם זאת את הנזק שנגרם כבר יהיה קשה להשיב ואולי טוב יעשה היועץ המשפטי לממשלה אם יבדוק את התנהלות הפרקליטות והמשטרה כלפי מרזל לאורך כל השנים. לטעמנו מרזל נרדף שלא בצדק, על רקע דעותיו הפוליטיות והיחס אליו הוא יחס מפלה ובררני".