כתב נושא: המפקד שהשפיל חיילים בקניון הולך לכלא  (נקרא 2754 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
המפקד שהשפיל חיילים בקניון הולך לכלא
« ב- : פברואר 17, 2015, 20:14:18 »
בעקבות התמונות שנחשפו בחדשות של טירונים שהושפלו בקניון, בצה"ל נקטו בצעדים משמעתיים. המ"כ המעורב הודח מתפקידו ונשלח לכלא, ומפקד המחלקה רותק לבסיס. אחד החיילים סיפר: "הוא לא נתן לנו לזוז"



צה"ל התייחסו ברצינות לתמונות שנחשפו בחדשות שבהן נראו חיילים עומדים עם פנים לקיר במשך יותר משעה בלב קניון "הנגב" בבאר שבע, כעונש - מול עוברים ושבים. בעקבות התמונות, המפקד המדובר הודח מפיקוד ונשפט ל-20 ימי מחבוש.

מפקד בית הספר להנדסה צבאית פתח בתחקיר לאחר הפרסום והחליט אתמול (רביעי) לשפוט את המעורבים. בנוסף לענישה של מפקד הכיתה הסמל, גם מפקד המחלקה נענש, כשרותק ל-21 יום. בצה"ל הדגישו כי כבר עם היוודע המקרה, המפקד הושעה עד לבירור הסופי.

הסיבה לעונש, על פי המפקדים, הייתה ביצוע עונש של שעות ביציאה שלא ניתן היה לממש בבסיס המרוחק, מחשש שהחיילים לא יספיקו להגיע הביתה עד כניסת השבת. "הסמל עמד שני סנטימטרים מהראש שלנו, לא נתן לנו לזוז, על כל תזוזה קיבלנו עוד דקות לעמוד דום עם הפנים לקיר", סיפר אחד הטירונים שהושפל ביום שישי האחרון.

החייל, יחד עם עם טירונים נוספים שמיועדים ליחידת יהל"ם, היחידה המיוחדת של חיל ההנדסה, תועדו על ידי עוברי אורח בקניון. "לא היה לי מה לעשות, הייתי חייב לציית כי רציתי לצאת הביתה", סיפר אחד החיילים, ששיתף את משפחתו. "על כל תזוזה קטנה צעקו עלינו, כל גירוד בראש או באוזן או התעטשות, אני לא אשכח בחיים איך השפילו אותי במקרה הזה".

לדברי אחות לחייל שנאלץ גם הוא לעמוד מול הקיר, "הוא סיפר שאזרחים העירו למפקדים כמה פעמים, אבל זה לא הזיז להם. אלה לא דברים שאמורים לקרות, לא אמורים להשפיל חיילים בצבא. צריך לעשות לזה סוף".

עדי הראייה שתיעדו את המקרה סיפרו כי המפקד ניסה לחסום אותם מלצלם את החיילים, ואף כיסה עם ידו את עדשת המצלמה בטלפון. בנוסף, הוא גם הורה לחיילים להסתובב כדי שההשפלה לא תתועד.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בצה"ל רואים בחומרה את המקרה המדובר אשר אינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל והמצופה ממפקדיו. כמו כן, פועלים המפקדים באופן יסודי על מנת למנוע את הישנות מקרים דומים בעתיד".