כתב נושא: תקדים: ארה"ב התקינה תוכנות ריגול בתוך כוננים קשיחים של מחשבים שנמכרו ברחבי העולם  (נקרא 2606 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
חברת אבטחת המידע קספרסקי חשפה שהסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA) הצליחה להתקין תולעי ריגול בחומרה של מחשבים מהחברות המובילות. המשעמות: כמעט בלתי אפשרי להיפטר מהתוכנות. כך הצליחו האמריקנים לרגל אחרי מחשבים ב-30 מדינות לפחות

מטה הNSA

הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) של ארצות הברית פיתחה שיטה להטמנת תוכנות ריגול בכוננים קשיחים כדי לבצע מעקב אחרי שורה של מדינות ברחבי העולם. חברת אבטחת המידע קספרסקי, האחראית לחשיפת תוכנת הריגול "סטאקסנט" במחשבי תוכנית הגרעין של איראן, חשפה אתמול (שני) כי תוכנת הריגול החדשה התגלתה במחשבים ב-30 מדינות, בהן רוסיה, פקיסטן, אפגניסטן, סין, מאלי, סוריה, תימן ואלג'יריה.

 

בחברת אבטחת המידע הרוסית לא הפנו את האצבע המאשימה לעברה של ארצות הברית, אך ציינה כי מצאה קשר בין תוכנות הריגול החדשות ל"סטאקסנט". לפי הפרטים שנחשפו בכינוס בינלאומי בנושא הסייבר שמתקיים במקסיקו, תוכנות הריגול נמצאו במחשבים פרטיים וכן באלה המשמשים בנקים, חברות אנרגיה, מרכזי מחקר גרעיניים, כלי תקשורת ופעילים אסלאמיסטיים.




לפי הדוח של חברת קספרקסי, ה-NSA שתל את תוכנות הריגול בחומרת מחשב שיוצרה על ידי שורה של יצרניות, בהן ווסטרן דיגיטל, סיגייט וטושיבה. לטענתם, השתלת תוכנות הריגול בכוננים הקשיחים של היצרניות המובילות איפשרה לסוכנות האמריקנית לקבל גישה למחשבים רבים ברחבי העולם. "החומרה מסוגלת להדביק את המחשבים שוב ושוב", הסביר קוסטין ריו, חוקר בכיר בחברת קספרסקי.

 

דוברת ה-NSA, ואני ויינס, אמרה כי הסוכנות מודעת לדוח של חברת קספרסקי, אך לא תגיב על תוכנו. עובד לשעבר בסוכנות אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הדוח שהציגה החברה הרוסית נכון וכי אנשים שעדיין עובדים בסוכנות הביון רואים בתוכנות אלה חשיבות רבה כמו ה"סטאקסנט".

 

פיטר סוויר, אחד מחמשת חברי ועדת הביקורת שהקים נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בנושא שימוש בטכנולוגיות ריגול ותקשורת, אמר כי הדוח החדש מראה את הצורך של הממשל לשקול את ההשפעות האפשריות לסחר וליחסים הדיפלומטיים בקבלת החלטות על שימוש בידע על פרצות תוכנה לשם איסוף מודיעין. "יכולות להיות לזה השפעות שליליות חמורות על האינטרסים האמריקניים", הוא טען.