כתב נושא: טרור בפקיסטן 9 מחבלים נכנסו לבית ספר שבו ורצחו לפחות 84  (נקרא 2819 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
 סוכנויות הידיעות | 16/12/2014 10:55
שמונים וארבע ילדים לפחות נרצחו במתקפה של ארגון הטרור על בית ספר בניהול הצבא, ולפחות 2 מורים. חיילים מכתרים את האזור, ודיווחים שונים גורסים כי האירוע עדיין מתנהל וכי ישנם מאות בני ערובה בתוך המבנה. הסיבה למתקפה: נקמה על מותו של מפקד צבאי בכיר

100 בני אדם לפחות נהרגו במתקפה של ארגון "טאליבן" הבוקר (יום ג') על בית ספר בניהול הצבא המקומי בפקיסטן, ובהם 84 ילדים. חייל של הצבא נהרג אף הוא בקרבות. עשרות פצועים במקום, ומספרם המדויק אינו ידוע. סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת כי שהחמושים עוד מתבצרים בבית הספר, וכי בידיהם מאות בני ערובה.

בתחילה נמסר על עשרים הרוגים, אולם מאוחר יותר מסרו מקורות צבאיים רשמיים לרשת החדשות הערבית "אלערבייה" כי 84 בני אדם נהרגו במתקפה. לאחר מכן מסרו מקורות נוספים כי המספר מוסיף לעלות, וכעת עומד לפחות על 95. כמו כן נפוצו ידיעות על כך שמחבל מתאבד פוצץ את עצמו בתוך הבניין. דיווחים אחרים גרסו כי שלושה מחבלים מתאבדים נוספים נוטרלו בתוך הבניין.

ארגון "טריק אלטאליבן" בפקיסטן נטל אחריות על המתקפה. דובר מטעם "טאליבן" הודיע כי החמושים קיבלו הוראה לירות בתלמידים מבוגרים יותר, והוסיף כי המתקפה התבצעה כנקמה על מותו של מפקד צבאי בכיר של הארגון באזור. הוא ציין גם כי במתקפה השתתפו שישה לוחמים, חמושים ברובים. עדי ראייה ציינו כי התוקפים דיברו ערבית, וגילם נע בין 18 ל-24.

לפחות חמישה חמושים לבושים במדי צבא נכנסו לבית ספר פומבי של הצבא בעיר פשהוואר שבמדינה, כך אמר מקור בבית הספר לסוכנות הידיעות "אי-אף-פי". לדברי המטה הכללי של צבא פקיסטן, מבצע החילוץ בדרכו ומרבית אנשי הסגל והתלמידים של בית הספר פונו מהזירה. עדי ראייה סיפרו כי פיצוץ עז החריד את בית הספר, ולדברי שר התקשורת במחוז, לפחות חלק מהתלמידים נהרגו בפיצוץ.

בית חולים מקומי מסר כי הגיעו אליו 26 גופות, מתוכן 23 של תלמידים. דו"ח שסוכנות הידיעות "אי-אף-פי" השיגה מבית חולים צבאי פירט כי הגיעו אליו 69 גופות, כולל 59 של תלמידי בית הספר. ארבעה מבתי החולים, כך נאמר, דיווחו על מחסור במיטות לטיפול בפצועים הרבים ובגופות שזורמים אליהם.

בכיר בצבא סיפר כי החיילים הקיפו את בית הספר, ובצילומי הטלוויזיה הם נראים כשהם תופסים עמדות במקום. שראם חאן טרקאי, שר הבריאות של מחוז חייבר-פחטוקווה, המחוז הצפון-מערבי שבו אירעה המתקפה, אמר כי שניים מההרוגים הנוספים הם מורים במוסד החינוכי. הוא הוסיף כי לא ברור מיהו ההרוג העשרים.

בית הספר, ברחוב ורשק בעיר, הוא חלק מרשת בתי הספר הציבוריים של הצבא, אשר במסגרתה 146 מוסדות חינוכיים בכל רחבי המדינה שבהם לומדים ילדי אנשי הצבא. גילאי התלמידים נעים בין 10 ל-18.

חיילים פקיסטנים מול בית הספר, הבוקר

ילדים מפונים מהבית ספר