כתב נושא: כמה מרוויח כחלון במכון המחקר בנתניה, ומיהו הרכש החדש שלו מערוץ 2  (נקרא 2933 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
ב-2013 הקים שר התקשורת לשעבר את המרכז בנתניה, הממומן מתרומות של אנשי עסקים שאת 
זהותם הוא מסרב לחשוף
15.12.2014 07:08



בשנה שחלפה מאז החל לכהן כיו"ר המרכז לרפורמות ומנהיגות במכללה האקדמית נתניה, השתכר שר הרווחה והתקשורת לשעבר, משה כחלון, כ-38 אלף שקל ברוטו בחודש. אין מדובר בסכום מקרי, אלא בשכר דומה לזה של חברי הכנסת - כך דרש כחלון עם כניסתו לתפקיד.

כחלון השלים תואר במשפטים במכללה האקדמית נתניה. ב-2011, בהיותו שר התקשורת, קיבל תואר של כבוד מהמכללה, ובסוף 2013 הקים את המרכז שבמכללה, לאחר שחזר מלימודיו בתוכנית המנהלים באוניברסיטת הרווארד.

באתר המכללה נכתב כי מטרת המכון היא "לעסוק בגיבוש תוכניות מעשיות לפתרון בעיות קשות ומעיקות המשפיעות על יוקר המחיה ואיכות החיים בישראל, ובהן בעיות הדיור, הבנקאות, המיסוי והסרת חסמים ביורוקרטים ואחרים". עם זאת, כל הפרסומים בדף המכון באתר המכללה הם על כחלון עצמו - התבטאויותיו בתקשורת בעניינים כלכליים חברתיים, כמו גם בעניין המפלגה החדשה שהקים.

המכון ממומן מתרומות של אנשי עסקים, שאת מרביתן גייס כחלון עצמו. זהותם אינה ידועה, וכחלון מסרב לחשוף אותם. כחלון מקבל מהמכללה האקדמית משרד וסיוע אקדמי ומינהלי. מקורביו של כחלון טוענים כי מלבד החדר מהמכללה והסיוע במחקרים, הוא אינו מקבל דבר מהמכללה, ולכן אין שום קשר בינו לבין התורמים למכללה האקדמית נתניה.

בראש המכללה האקדמית נתניה, שבה לומדים כ-3,700 סטודנטים, עומד המתמטיקאי פרופ' צבי ארד, לשעבר נשיא אוניברסיטת בר־אילן, המשתכר כמיליון שקל בשנה בתפקידו כנשיא המכללה. בניגוד לתורמים למכון שבראשו עומד כחלון ושזהותם אינה ידועה, זהותם של התורמים למכללה האקדמית נתניה מוצגת לראווה וכוללת חברות, טייקונים, וקרנות של טייקונים מהגדולים בישראל.

אחד התורמים הבולטים למכללה, ששמו מצוין בפינות רבות בה, הוא יצחק תשובה, באמצעות קרן דלק. תשובה החל את דרכו כקבלן בנתניה, וידוע בקשריו ההדוקים עם ראש העיר נתניה, מרים פיירברג. המכללה נתמכת במיליוני שקלים בשנה בידי עיריית נתניה.

אודי אנג'ל
צילום: אייל טואג

בין התורמים למכללה אפשר למצוא גם את יאיר המבורגר, באמצעות חברת הביטוח הציבורית הראל, את איש הנדל"ן רוני צארום, באמצעות קרן בשם אגודת ידידי יוניסטרים, את הקרן של בני שטיינמץ, את קרן גוטווריד, המנוהלת בידי יצחק סוארי וקבוצת אלייד, ואת הבנקים פועלים ודיסקונט. עם זאת, גם המכללה מקבלת תרומות בסך מאות אלפי שקלים מתורמים לא ברורים, שאת שמם היא משחירה בדו"חותיה או שהם מופיעים תחת הסעיף "תורמים אחרים".

כמו מוסדות אקדמיים אחרים, טביעות האצבע של התורמים ניכרות היטב גם בתארים לשם כבוד שהיא מחלקת. עם מקבלי תואר הכבוד במכללה נמנים פיירברג, צארום, שטיינמץ, ליזיקה שגיא, אמו של איל ההימורים באינטרנט טדי שגיא, וגם עמי שגיא, אביו. עוד זכו לקבל תואר כבוד גבי לסט, בכיר בקבוצת דלק וסגן המפכ"ל לשעבר, נוחי דנקנר, יואל אלרואי, לשעבר ראש העיר נתניה וקרוב משפחתו של יצחק תשובה, יאיר המבורגר ואחיו, גדעון המבורגר, גליה מאור, מנכ"ל בנק לאומי לשעבר, יפתח רון־טל יו"ר חברת החשמל, שתרמה גם היא למכללה, ויצחק תשובה. דובר כולנו מסר בתגובה: אין שום קשר בין תורמי המכללה למכון בראשות כחלון, וצר לנו על הניסיון לייצר מציאות שאינה נכונה.

אתמול חשף TheMarker כי שי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה, החליט להתפטר ועשוי להצטרף למפלגתו של כחלון. עם זאת, כרגע לא משוריין לו מקום ברשימה. כחלון מנהל מגעים גם עם שגריר ישראל לשעבר בארה"ב, מייקל אורן, ועם היו"ר והבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת, בניסיון לצרפם לרשימה. אתמול פורסם כי גם מייסד קופיקס, אבי כץ, ויוזם מחאת הקוטג', איציק אלרוב, צפויים להצטרף לרשימתו של כחלון, אך מקורביו של כחלון הכחישו את השמות האלה, כמו שהכחישו בימים האחרונים גם מגעים לצירופו של משה קראדי, מבכירי קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה ומפכ"ל המשטרה לשעבר, ואת עורך הדין הפלילי ציון אמיר.

רשימת המתמודדים של כחלון עדיין לא ידועה, אבל הוא כבר הספיק להקיף את עצמו בכוורת של יועצי תקשורת. אחד המצטרפים לסוללת היועצים הוא רונן משה, שיהיה היועץ האסטרטגי של כחלון בבחירות. משה הוא יועצו הקרוב של אודי אנג'ל, בעל השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת, ומכהן כדירקטור מטעמה של רשת בדירקטוריון חדשות 2. משה מייעץ גם לחברת נתיבי גז ולקצא"א.
ליברמן בספטמבר האחרון

צילום: אמיל סלמן

אתמול, בעקבות פניית TheMarker, הודיע משה כי ייקח חופשה זמנית מתפקידו בדירקטוריון חדשות ערוץ 2 "מסיבות אישיות ומקצועיות". החופשה נראית כמו מהלך הצהרתי בלבד, לאור העובדה שהוא צפוי לחזור לחדשות 2 מיד עם תום הבחירות. אנג'ל, אגב, הוא גם שותף של עידן עופר בחברה לישראל ובצים.

מצטרף נוסף לרשימת היועצים של כחלון הוא רפי ברזילי. ברזילי ייעץ בעבר לבנימין נתניהו ולאהוד ברק. ב-2009 עבד ברזילי עם מפלגתו של אביגדור ליברמן, והמציא את הסיסמה "אין נאמנות - אין אזרחות". ליברמן וכחלון חתמו באחרונה על הסכם עודפים לבחירות הקרובות.

יועץ הסקרים שילווה את כחלון יהיה ישראל בכר, שעבד בעבר גם עם הליכוד ונתניהו. מנהל הקמפיין יהיה אודי פרידן, מבעלי משרד הפרסום ראובני פרידן ipg. את כחלון מלווה גם דוברו הוותיק, נדב שיינברגר, ואתמול מונה לתפקיד דובר המפלגה עומרי הרוש, ששימש מנהל המחלקה העסקית במשרד יחסי הציבור בן חורין.