כתב נושא: לבנון מתקשה לבלום את הג'יהאד בגבול הסורי; עשרות הרוגים לחיזבאללה  (נקרא 2840 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
כבר חודש וחצי שצבא לבנון וחיזבאללה נאבקים להשיב לידם את השליטה בעיירה ההררית ערסאל, אך בינתיים החזית בגבול רק הולכת ומתרחבת
 07.10.2014 14:47

בעוד כוחות הקואליציה תוקפים מטרות של המדינה האיסלאמית בעיראק ובצפון סוריה, חלה בימים האחרונים התרחבות מסוכנת בקרבות המתנהלים מזה כחודשיים גבול סוריה-לבנון. עשרות ג'יהאדיסטים, חיילים לבנוניים ואנשי חיזבאללה נהרגו בימים האחרונים בקרבות באזור הגבול, המאיימים לגלוש את תוך לבנון עצמה.

אתמול (שני) הודיע חיזבאללה כי 10 לוחמים נוספים שלו נהרגו בגזרת ריתאל בקרבות בינו לבין חמושים מארגון המדינה האיסלאמית ומארגון ג'בהת א-נוסרה. בהודעה נאמר עוד כי בקרבות הצליחו לוחמי חיזבאללה להרוג עשרות מפעילי שני הארגונים הג'יהאדיסטים. לצד ההודאה במחיר הכבד, מסר חיזבאללה כי ללא "הקזת הדם" הקרבות בארגוני הג'יהאד כבר היו מתנהלים בפאתי ג'ונייה וביירות.

בלבנון מודאגים מאוד מההסלמה בגבול הסורי ומהעובדה שהאיסלאמיסטים מנהלים כעת מלחמה בשלוש חזיתות נגד כוחות הצבא הלבנוני וכוחות חיזבאללה. בחודשיים האחרונים התמקדה הלחימה רק באזור העיירה ערסאל, הממוקמת באזור הררי וסבוך מאוד על הגבול הסורי.


חיילים לבנונים בסיור בבקעת הלבנון. הלחימה בערסאל נמשכת כמעט חודשיים. צילום: אי־פי


אי הצלחתו של הצבא להכניע את קבוצות החמושים גררה תגובות נזעמות בלבנון. תמונת המצב הסתבכה עוד יותר כשהחמושים חטפו יותר מ-20 חיילים ושוטרים לבנוניים, אותם הם מחזיקים בני ערובה עד היום. מתוך קבוצת החיילים החטופים שניים הוצאו להורג ושבעה שוחררו בשל היותם סונים.

בני משפחות החיילים שנותרו בשבי מוחים כבר כמה ימים וחוסמים צירים מרכזיים במחאה על התנהלות הממשלה בביירות ואי שחרור יקיריהם. ממשלת לבנון מצדה נעזרת בקטאר במשא ומתן לשחרור החיילים, עד כה כאמור, ללא הצלחה.

בניסיון להביא להכרעת הג'יהאדיסטים בערסאל, פועל צבא לבנון בימים האחרונים לחסום צירים מרכזיים המשמשים צירי אספקה לחמושים ופושט על מחנות פליטים סוריים באזור הגבול. שני הצעדים הללו נתפסים על ידי ג'בהת א-נוסרה כניסיון של צבא לבנון לחזק את הצבא הסורי ובעקבות כך תקפו הג'יהאדיסטים בסיסים של חיזבאללה בתוך שטח לבנון.

אנשי חזבאללה נושאים את ארונות שניים מלוחמיהם שנפלו בקרבות. צילום: רויטרס


בעוד צבא לבנון מתקשה להתמודד עם החמושים בשל מחסור בציוד מתקדם "שובר שיוויון". סיבה נוספת לאי הצלחת הצבא וחיזבאללה להכריע את הג'יהאדיסטים היא הטופוגרפיה הקשה באזור ערסאל והיעדר סיוע אווירי. גורמים בביירות לא הסתירו את רצונם שמטוסי הקואליציה יתקפו גם באזור הגבול הסורי. במקביל, חוששים בביירות בלבנון כי המיליציות הקיצוניות ישתמשו בחיילים והשוטרים החטופים כקלף מיקוח בכל פעם שצבא לבנון וחיזבאללה ינסו להשיב לידיהם את השליטה לאורך הגבול.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
https://www.youtube.com/watch?v=ReH0HEm8Q_4 לא טוב לראות זה גופות של עשרות אנשי דאעש בניסיון לפני חודשיים לכבוש את העיר ערסאל בלבנון,מי שמעל 18 שיראה יותר גרוע לחיות בבועה מאשר להיות מודע למציאות בה אנו נמצאים  :o