כתב נושא: הפטנט של לפיד: תוספת לביטחון, אבל חד־פעמית  (נקרא 2721 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
לאחר ההסכמות עם רה"מ, שר האוצר הציג את תקציב 2015 • 4.3 מיליארד ש' יתווספו לתקציב הביטחון באופן חד־פעמי • לפיד: "נדרשים משאבים כדי לתת מענה למנהרות ולפצמ"רים"
פורסם ב: 29.09.2014 01:02 עודכן ב: 29.09.2014 10:32



שר האוצר יאיר לפיד הציג אתמול את עיקרי תקציב 2015, שלפיו מערכת הביטחון תקבל תוספת של 6 מיליארד שקלים, מתוכם 1.7 מיליארד שקלים לבסיס התקציב (כלומר תוספת קבועה) ו־4.3 מיליארד שקלים כהוצאה חד־פעמית. בכך יגיע תקציב הביטחון בסך הכל ל־57 מיליארד שקלים. התוספת הזו תמומן, בין השאר, באמצעות העלאת הגירעון לרמה של 3.4%.

כזכור, נציגי מערכת הביטחון דרשו לקבל בשנה הבאה תוספת כוללת בסך 19.5 מיליארד שקלים, מתוכם 11 מיליארד שקלים לבסיס התקציב ו־8.5 מיליארד שקלים למימון לקחי צוק איתן. לפיד וראש אגף התקציבים באוצר אמיר לוי ציינו כי מערכת הביטחון עשויה לקבל עוד תוספת, במסגרת מסקנות ועדת לוקר וכנגד התייעלות. כך או כך, מערכת הביטחון תקבל כבר השנה 8-7 מיליארד שקלים למימון ההוצאות של צוק איתן. גם על סכום זה ניטש ויכוח: נציגי מערכת הביטחון דרשו 8.6 מיליארד שקלים למימון הלחימה בעזה, ואילו האוצר הציע 6.5 מיליארד שקלים בלבד, אך לפיד קיבל את הכרעת ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין זה.
לפיד הציג את הדברים במסיבת עיתונאים מיוחדת, זאת לאחר שהגיע להסכמות עם ראש הממשלה בערב החג. עיקר הבשורה מבחינתו של לפיד היא העובדה שהתקציב אינו כולל העלאת מסים. עם זאת, כשנשאל לפיד אם המסים יועלו ב־2016, השיב כי "אף אחד לא יכול לומר מה יהיה ב־2016, אין דרך לדעת שנתיים קדימה".
במסיבת העיתונאים בירושלים התייחס לפיד לתקציב הביטחון ואמר כי הוא צריך לתת פתרונות לבעיות הביטחון הייחודיות של מדינת ישראל כפי שבאו לידי ביטוי במבצע צוק איתן. לפיד ציין כי הוצאות הלחימה בעזה עומדות על 8-7 מיליארד שקלים, ונשלם אותן כבר ב־2014. עוד הבהיר כי תקציב הביטחון יגדל בשנה הבאה מ־51 ל־57 מיליארד שקלים. לפיד הסביר כי "אני יודע שהמסורת היא שהאוצר תמיד רוצה לקצץ בביטחון, אבל זה לא המקרה הפעם". לדבריו, "מערכת הביטחון יכולה וצריכה להתייעל. יש פה סיטואציה מיוחדת, לכן 4.3 מיליארד שקלים יובאו כהוצאה חד־פעמית מעבר לתקרת ההוצאה הממשלתית. אנחנו צריכים להביא משאבים ולתת מענה לבעיית המנהרות, לפצמ"רים, למערכות 'מעיל רוח' שיגנו על הלוחמים בטנקים ובנגמ"שים ולהשקעה בסייבר ובפתרונות מודיעיניים לטרור".
לפיד התייחס גם למכתב החיילים הרעבים ואמר כי "אנחנו צריכים לדאוג גם לכך - ויהיו משאבים - שלא יהיו לנו עוד מכתבים של חיילים רעבים. חיילי צה"ל לא ירעבו במשמרת שלנו".