כתב נושא: כתבה ממאי: השרים יאשרו: ארמון ומטוס לראש הממשלה ב-650 מיליון ש"ח  (נקרא 2772 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
לאישור הממשלה: הקמת מעון ומשרד חדשים לראש הממשלה • רכישת מטוס ייעודי לנסיעותיו • עלות הפרויקטים: 650 מיליון שקל • בית ראש הממשלה ייבנה בקרית הממשלה בירושלים

ד' אייר התשע"ד / 04.05.2014
הבוקר (ראשון), במהלך ישיבת הממשלה, יתבקשו השרים לאשר הקמת מעון ומשרד חדשים לראש הממשלה. עלות הפרויקטים: 650 מיליון שקל. בית ראש הממשלה ייבנה בקרית הממשלה בירושלים. המחיר אינו כולל ציוד, ריהוט, תקשורת ומעבר דירה.

בנוסף, יתבקשו השרים לאשר רכישת מטוס ייעודי לנסיעותיו של ראש הממשלה, זאת בעלות של 50-70 מיליון דולר. משרד הבטחון יבצע את הפרויקט, וחיל האויר יהיה אחראי על הפעלתו השוטפת.

על ההוצאות החליטה ועדה ציבורית מיוחדת, בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שקבעה כי "קיים צורך להקים מתחם שבו יהיו משרד ראש הממשלה ומעונו מצויים בסמיכות, באופן שיאפשר רציפות תפקודית שלטונית גם במצבי חירום ובאופן שייתן מענה שלם וראוי לצרכים התפקודיים והביטחוניים". על פי ההמלצה שטח המעון יהווה כ-11% משטחו הכולל של המתחם.

הממשלה החליטה בדצמבר 2013 על הקמת ועדה. בהמשך הוקמה ועדת גולדברג, שמונתה על ידי נתניהו, ולפני כשבועיים הגישה הוועדה את מסקנותיה. בוועדה היו חברים, מלבד השופט גולדברג כיו"ר, גם מפקד חיל האוויר לשעבר האלוף במיל' עידו נחושתן, וסגנית נשיא לשכת רואי החשבון ולשעבר דירקטוריון נמל אשדוד רו"ח איריס שטרק.  בין השאר שמעה הוועדה חוות דעת מ-23 איש, וביניהם ראש הממשלה, מנכ"לית בית הנשיא, ראש המוסד, ראש השב"כ, ראש המטה לבטחון לאומי והחשבת הכללית.





לגבי מטוס קבעה הוועדה בדו"ח שהנפיקה, כי המצב הקיים אינו יכול להימשך וכי עליו להיות מתוקן מיידית. המלצתה, רכישת מטוס ייעודי בו ייעשה שימוש הן להטסת נשיא המדינה והן להטסת ראש הממשלה, כמקובל במדינות רבות בעולם.

כיום ממוצע עלות טיסתם של ראש הממשלה ונשיא המדינה עומדת על 19 מיליון שקל בשנה, כשראש הממשלה טס במטוס המוחכר במיוחד עבורו ונשיא המדינה – בטיסות מסחריות רגילות, במחלקה ראשונה. לדברי מנכ"לית בית הנשיא, אפרת דובדבני, שהופיעה בפני הוועדה – טיסת הנשיא בטיסה רגילה גוררת מצבים מביכים, בין השאר כאשר נוסעים מעוכבים ונאלצים להמתין עד לירידת הנשיא מהמטוס, ובהמשך – להמתין עד לסיום טקס קבלת הפנים, כשהם אוחזים ביד שקיות ומזוודות. מה גם, שכל מי שרוכש כרטיס 'זוכה' לשבת במחלקה הראשונה ליד נשיא המדינה, לעיין במסמכיו וכדומה.

באשר לראש הממשלה, הסביר נתניהו בהופעתו בפני הוועדה: "שמים את הפיקוד העליון של מדינת ישראל בתוך קופסה, כשאין בה לא הגנה ולא קשר. לא יכול להיות שראש הממשלה נמצא שעות בלי קשר אפקטיבי ובטוח". המטוס שיירכש יכלול מערכת "מבן רקיע" להגנה מיטבית וכן ציוד רפואי קבוע, לעומת המצב כיום בו נלווה לטיסה רופא המצויד במזוודה בלבד.

עוד העיד בפני הוועדה מזכירו הצבאי לשעבר של נתניהו, אלוף במיל' יוחנן לוקר. הוא סיפר: "כשהגעתי לטיסה הראשונה, הצטרפתי לראש הממשלה והייתה לי תחושה שאני טס בזמן 30 שנה אחורה. נכנסתי לבועה כשבעצם ראש הממשלה מנותק. הוא פשוט איננו במשך 15 שעות וזה דבר שלפחות מבחינת הצורך הביטחוני נראה לי מאוד תמוה בשנת 2010. ראש הממשלה לא יכול לדבר עם מנהיגי העולם ולא יכול לדעת מה קורה. הוא מנותק מהעולם". בשל כך נמענות כיום נסיעות של ראש הממשלה למדינות שונות, וזאת למרות שלישראל יש עניין מדיני או כלכלי להידוק הקשרים איתן.

נציין כי שר האוצר יאיר לפיד מתנגד נחרצות לפרויקט.


מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
תענוג גדול שאני מממן את זה
« עריכה אחרונה: ינואר 24, 2020, 08:57:09 על ידי El Blanco »