כתב נושא: פוטין לפורושנקו: אכבוש את מזרח אירופה ביומיים  (נקרא 3043 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
נשיא אוקראינה פורושנקו, סיפר לכלי תקשורת בארצו, כי במהלך אחת משיחותיו עם פוטין אמר לו הנשיא הרוסי, כי אם ירצה, צבא רוסיה יכבוש את ריגה, וילנה, ורשה ובוקרשט
נשיא אוקראינה חושף פרטים משיחה עם פוטין: סוכנות הידיעות האוקראינית "אוניאן" מדווחת היום (יום ה') כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז במהלך שיחותיו עם נשיא אוקראינה פייטרו פורושנקו כי רוסיה מסוגלת, אם רק תרצה בכך, לכבוש את מזרח אירופה בתוך יומיים.
ולדימיר פוטין נפגש עם פטרו פורושנקו. מזרח אירופה בתוך יומיים

על פי הדיווח, פורושנקו סיפר על תוכן שיחתו עם פוטין עם בכיר האיחוד האירופי חוזה מנואל ברוסו. לדברי פורושנקו פוטין אמר לו במהלך אחת משיחותיהם בתחילת החודש הנוכחי, כי אם הקרמלין יחליט על כך, צבא רוסיה יכבוש לא רק את קייב אלא גם את ריגה בירת (לטביה), וילנה (ליטא), ורשה (פולין) ובוקרשט (רומניה), ויעשה זאת בתוך פרק זמן של פחות מיומיים.

עוד אמר פורושנקו, כי ההקשר שבו אמר הנשיא הרוסי את הדברים במהלך שיחתם, היה כדי להדגיש את חוסר שביעות רצונו ממעורבות המערב במתרחש במזרח אירופה. לטענתו, פוטין אף הכריז בפניו כי בכוונתו להשתמש בהסכמים הכלכליים החתומים בין רוסיה לבין חלק ממדינות האיחוד האירופי, על מנת להרתיע אותן מלפעול לקבלת החלטות אנטי-רוסיות.

כזכור, ברוסו סיפר לפני מספר שבועות כי במהלך שיחתו עם הנשיא פוטין ,האחרון אמר לו האחרון כי אם יחליט וירצה הוא יוכל לכבוש את בירת אוקראינה קייב בתוך שבועיים.

אובמה ייפגש עם פורושנקו

בתוך כך, דווח היום בסוכנויות הידיעות כי על רקע המצב המתדרדר במזרח אוקראינה, ייפגש היום הנשיא האוקראיני פורושנקו עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. בקייב מקווים שהפגישה תסייע לסיום הסכסוך עם המורדים הפרו-רוסים, זאת לאחר שהרוסים הגיבו בחיוב להצעת הפשרה להעניק אוטונמיה לבדלנים הפרו רוסים.

חיילים אוקראינים בלחימה במזרח המדינה. הבדלנים הכריזו עצמאות

שלשום הצהיר מנהיג מבין המורדים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה כי הצעתה של קייב לתת לבדלנים אוטונומיה מוגבלת לא תתקבל, והכריז כי אזור דונבס המזרחי (דונייצק ולוגנסק) כבר אינו חלק מאוקראינה. דבריו של פורגין נאמרו בתגובה לסדרת חוקים שעלתה לדיון בפרלמנט בקייב, שעסקו בבדלנים במזרח המדינה. כמו כן, בפרלמנט אף דנו באשרור הסכם הסחר עם האיחוד האירופי, נקודת דרך שמציבה את פניה של הרפובליקה הסובייטית לשעבר לקראת המערב ואשר מרחיקה אותה מהשפעה רוסית.

הנשיא האוקראיני פטרו פורושנקו אמר למחוקקים שאשרור הסכם הסחר הוא "הצעד הראשון" לקראת חברות באיחוד האירופי. "אמרו לי, מי יעז לסגור את הדלת של אירופה בפני אוקראינה? מי יתנגד לחברותנו העתידית באיחוד האירופי, שלקראתה אנו נוקטים היום בצעד הראשון אבל ההחלטי במיוחד".

355 מחוקקים בסך הכול הצביעו בעד אשרור ההסכם, אשר נדחה בנובמבר על ידי הנשיא הפרו-רוסי הקודם, ויקטור ינוקוביץ', במה שהצית גל מהומות שלבסוף הובילו להדחתו וגרמו לסיפוח קרים בידי רוסיה ועליית מרד במזרח המדינה.

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
הם לא ילחמו בכלל אם הצבא הרוסי יכנס לשם...