כתב נושא: אובמה רומז על אפשרות של פעולה קרקעית נגד דאעש  (נקרא 2117 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
אובמה רמז על אפשרות של פעולה קרקעית נגד דאעש
מנהיגי ארה"ב מגיבים לעריפת ראשו של העיתונאי האמריקאי סוטלוף: שבוע לפני ועידת מנהיגי נאט"ו בוויילס אמר הנשיא האמריקאי כי יפעל ל"השמדת הארגון". סגן הנשיא ג'ו ביידן הבטיח שארה"ב "תעקוב אחרי הרוצחים עד שערי הגיהנום"
 סוכנויות הידיעות | 3/9/2014 20:38


לקראת כניסה קרקעית? במסיבת עיתונאים שנערכה בטאלין, בירת אסטוניה, התייחס הנשיא ברק אובמה לסרטון המציג את הוצאתו להורג של העיתונאי סוטלוף, וכינה אותה "מעשה ברברי". אובמה הוסיף כי התקיפות האוויריות בצפון עיראק לא מספיקות וכי הגיע הזמן לעליית שלב במלחמה בארגון. בדבריו התייחס אובמה מפורשות לכך לאפשרות של פעולה קרקעית, וקרא להסיר את האיום של דאעש מעל מדינות האזור.
הנשיא האמריקאי התייחס לסוגייות הבינלאומיות הבוערות ברוסיה ובאזור הלחימה בעיראק ובסוריה, לקראת ועידת נאט"ו שתיפתח בשבוע הבא בוויילס, אנגליה. באופן רשמי, הוועידה אמורה לעסוק בשאלה כיצד ימשיך לפעול כוח המשימה של נאט"ו באפגניסטן, אולם למעשה תדון הוועידה במשבר הנוכחי מול רוסיה ובדרכי התמודדות אפשריות עם האיום מצד ה"מדינה האיסלאמית".

 הסרטון שיוביל לפעולה קרקעית? הוצאתו להורג של סטיבן סוטלוף צילום מסך
בדבריו, העלה אובמה לראשונה את האפשרות של פעולה קרקעית על אדמת עיראק: "עכשיו, אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לוודא שיש לנו אסטרטגיה אזורית, ושאנחנו יכולים להתחיל במאמץ מלחמתי מתמשך, לא רק באוויר, אלא גם על הקרקע". אובמה הוסיף שהמטרה של מדינות המערב צריכה להיות ברורה: "להשמיד ולפורר את דאעש, עד שהוא לא יהיה איום על עיראק, מדינות האזור וארה"ב".

"נעקוב אחרי הרוצחים עד שערי הגיהנום"

גם סגן הנשיא, ג'ו ביידן, התייחס היום (ד') להריגתו של סוטלוף: "כשאנשים פוגעים באמריקאים, אנחנו לא נסוגים, ואנחנו לא שוכחים. אנחנו נעקוב אחרי הרוצחים עד שערי הגיהנום ונביא אותם למשפט, והם גם יסיימו בגיהנום". ביידן שלל את האפשרות שהסרטונים האכזריים ימנעו פעולת נגד אמריקאית נגד דאעש: "הם חושבים שהם יפחידו אותנו, אבל הם לא מכירים את הציבור האמריקאי טוב". לדבריו, ארה"ב רדפה גם אחרי אוסמה בן לאדן עד לחיסולו בפקיסטן.

דברי הנהגת ארה"ב נשמעים על רקע הלחץ שמופעל על הממשל האמריקאי לפעול באגרסיביות נגד דאעש. הביקורת מגיעה מכל קצוות הקשת הפוליטית באמריקה: יו"ר ועדת ענייני החוץ של הבית הלבן אד רויס, נציג רפובליקאי מקליפורניה, אמר אתמול שארה"ב "צריכה לפעול בדחיפות" כדי לחמש את
הכורדים בעיראק ולתקוף את "דאעש" באמצעות מטוסים ללא טייס. "למרבה הצער, 'דעאש' מביא עמו לכל אורך האזור ברבריות – עריפת ראשם וצליבת אלו שלא חולקים עמו את האידיאולוגיה האפלה שלו. נראה שהאיום שנשקף מקבוצה זו גובר בכל יום".

לקולות הקוראים להגברת מעורבותה של ארה"ב בלחימה בעיראק ובסוריה מצטרפים נציגים ממפלגתו של אובמה. סנטור ביל נלסון הדמוקרטי מפלורידה, אמר כי "אין להותיר כאן ספק – עלינו לצאת נגד 'דאעש' מיד, מכיוון שארה"ב היא היחידה שיכולה להרכיב קואליציה שתעצור את הקבוצה הזו, שמכוונת לברבריות אכזרית". נלסון הוסיף כי בכוונתו להגיש הצעת חקיקה בנושא בשבוע הבא, שתעניק לנשיא אובמה סמכות להורות על תקיפות נגד "דאעש" בסוריה.