כתב נושא: ”גם אם נורד - נמשיך לעלות לחומש”  (נקרא 1364 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
”גם אם נורד - נמשיך לעלות לחומש”
« ב- : מרץ 26, 2007, 16:22:49 »
ידידיה לרנר שהגיע להריסות היישוב המפונה, אמר כי הצועדים לא מעוניינים בעימות, אך לא יתנדבו לרדת. בעז העצני, ממארגני הצעדה: 30 משפחות יישארו לגור בחומש


ידידיה לרנר, ממפוני חומש בהתנתקות שצעד עם הקבוצה שהגיעה הראשונה אל ראש ההר אמר: "אנחנו לא מעונינים בעימות, בראש ובראשונה מכיוון שידנו תהיה על התחתונה. מצד שני, אנחנו מראים נחישות, ואנחנו כמובן לא נתנדב לרדת. אנחנו מבינים שזהו מאבק ארוך טווח. עלינו לכאן בחנוכה, אנחנו עולים היום, וגם אם נורד - אנחנו נמשיך לעלות". כך דווח בגלי צה"ל.


כ-100 בני אדם הגיעו הבוקר להריסות היישוב חומש שפונה במהלך ההתנתקות. צעירים טיפסו לראש מגדל המים במקום, והניפו דגל ישראל ודגל כתום.


שר הביטחון עמיר פרץ אמר, כי הנחה את צה"ל שלא לאפשר הפרות חוק במקום. "אם המתנחלים יפרו את הכללים וההסכמות הם יפונו ללא פשרות", דברי פרץ.


צה"ל והמשטרה הודיעו, שישקיעו מאמץ מוגבל בלבד בניסיון למנוע מעבר של משתתפי הצעדה אל הריסות ההתנחלות, אך הובהר למארגנים שאם ינסו להישאר בהריסות ולהקים בהן מאחז חדש, יפונו בכוח.


בעז העצני, ממארגני העלייה ליישוב, אמר לגלי צה"ל, כי יש גרעין של 30 משפחות שמתכוונות לגור שם, "כל היתר מסייעים ונקווה שיהיו יותר מחמשת אלפים בני אדם, ואנחנו לא פסימיים בקשר למספרים".


העצני ציין, כי אין טעם בניסיון לעצור את הצועדים. "כוחות אינסופיים לא יצליחו למנוע מאיתנו לחזור". העצני התייחס לחשש מאלימות בעקבות פינוי עמונה, וציין, כי "אנחנו ערוכים מבחינה זאת שהבאנו את הראשים שלנו שניתן יהיה לנפץ אותם".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i