כתב נושא: "המשטרה הכשילה תרגיל הפיגוע ההמוני"  (נקרא 1329 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
במשרד הבריאות טוענים, כי עיכוב בלתי ענייני שעליו החליטה צמרת המשטרה הביא לכשלון התרגיל, וגרם נזק "שאינו בר תיקון".

בכירים במשרד הבריאות טוענים שכשלים בתפקוד המשטרה הביאו לכישלון בביצוע התרגיל החיוני לבתי החולים, בקליטה וטיפול ובפינוי פצועים מפיגועי תופת המוניים. התרגיל נערך ביום רביעי שעבר, באזור נתניה, והשתתפו בו ארבעה בתי חולים. כך עולה ממכתב תלונה שכתב לפני שבוע דני לאור, ראש אגף שעת חירום במשרד הבריאות, לניצב ברטי אוחיון, ראש אגף המבצעים במשטרה.


המשטרה, משרד הבריאות ומגן דוד אדום (מד"א) תכננו את תרגיל החירום במשך חודשים. במסגרתו, ארבעה בתי החולים היו אמורים לתרגל קליטה, מיון וטיפול במספר גדול של פצועים שמגיעים בו זמנית משני פיגועים באזור נתניה. בתי החולים הם הלל יפה בחדרה, לניאדו בנתניה, מאיר בכפר סבא ושיבא בתל השומר. התרגיל כלל הפעלת מסוקים להעברת פצועים קשה מבתי חולים קטנים לבתי החולים גדולים יותר, דוגמת שיבא.


בכירים במשרד הבריאות טוענים שבגלל עיכוב בלתי ענייני, שעליו החליטה צמרת המשטרה, בתחילת התרגיל, לא נשלח לבתי החולים מספר הפצועים שמתוכנן, וגם לא בתדירות שתוכננה. בכך נפגעה לטענתם המטרה העיקרית של התרגיל: אימון ותרגול הצוותים הרפואיים והסיעודיים בבתי החולים בקליטה המונית של פצועים.


המשטרה - מופתעת
במכתב כתב לאור לניצב אוחיון, כי "שעת התחלת התרגיל שונתה ללא כל תיאום, או מסיבות שאינן קשורות לתרגיל עצמו, ולשינוי הזה היו השלכות כבדות משקל למערכת הבריאות". לאור כתב שהוא מבקש מאוחיון, "כמי שקיבל את ההחלטה על דחיית שעת התחלת התרגיל, לתת את הדעת למשמעויות של ההחלטה". לדברי לאור, בגלל הדחייה בפתיחת התרגיל נבצר מבתי החולים לתרגל טיפול ופינוי הנפגעים, כי הם פונו לבתי החולים בפערי זמן גדולים ביותר, ו"נזק זה כמעט ואינו בר תיקון מאחר ותרגילים בהיקף כה גדול לא יבוצעו פעם נוספת בעתיד הקרוב".


לאור ציין עוד במכתבו: "בתי החולים נערכו לתרגול קליטה ומיון של נפגעים בהיקף גדול במידה משמעותית מהתרגילים הרגילים אותם עברו כבר מספר פעמים". לדבריו, בתי החולים נערכו לסיום התרגיל בשלוש אחר הצהריים. שינוי מתכונת התרגיל, שנבע משינוי שעת הפתיחה, פגע קשות באמינות ובנכונות העתידית של בתי החולים לשתף פעולה באופן מלא.


מהמשטרה נמסר כי הם "הופתעו מתוכנו וסגנונו של המכתב ממשרד הבריאות", וכי "במהלך התרגיל חלו בו מספר שינויים בעקבות הערכת מצב שנערכה בתום השלב הראשון של התרגיל ושינויים אלה חלים גם באירועי אמת. הטענות על המתנה שארכה זמן רב אינן נכונות. בנוסף, הטענה כי הגיעו לבתי החולים פחות נפגעי-דמה ממה שהיה צפוי ונקבע מראש תיבדק במשטרה".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i