אמרתי לך לסקול את כולם?
נלך יותר רחוק. אמרתי לך לסקול אפילו אותה?
לא! למה לסלף את מה שאמרתי?
ציינתי בפשטות רעיון מסויים. ארחיב אותו.
יש יהודים שמתחייבים מיתה על ידי בית דין. היות והם מתחייבים מיתה, כשיש בית דין מוסמך, הוא גוזר עליהם מיתה. כלומר, העובדה שהם יהודים, לא אומרת שצריך לסלוח להם על הפשעים.
נמשיך הלאה.
יש בוגדים. אלה לא צריכים בית דין. אותם, המנהיג של אותו דור, או "המלכות" - כלומר הרשויות, יכולים להוציא להורג או להעניש. ואסור לסלוח לבוגדים בגלל שהם יהודים! כי הם בגדו! ואם תרשה להם, אף אחד לא יפחד לבגוד. מה הבעיה ?
ושים לב! לא אמרתי לסקול אותה. אמרתי שיהודים לא צריכים לסכן את החיים שלהם כדי להציל אותה.
וזה שהיא פרשה מהאורק שלה, זה לגמרי לגמרי לא התחלה של חזרה בתשובה. כי היא הרי אמרה מפורשות שהיא לא חוזרת בתשובה אלא רוצה לברוח מהמכות והקשירות.
לעניין אחר. אם אני לא יהושע, אני צריך להסכים לבוגדים בעם? רק יהושע יכל לבער את הבוגדים מן העם? יפתח בדורו כשמואל בדורו. ומי שהוא המנהיג בדור, חובה עליו לבער את הבוגדים ולדאוג לעם. ומעשה אבות סימן לבנים.
כל דבר שנכתב בתנך, נכתב כדי שנלמד ממנו. ומזה שנכתב איך יהושע ביער את הבוגדים, אנחנו למדים איך להתייחס לבוגדים שיהודים מתים בגללם.
איך בדיוק היא גורמת למלחמה ? אנחנו כרגע במלחמה. אתה לא חושב? כשהיא מתחברת לאויב, היא מחלישה את כוח ההתנגדות של העם. כי בעצם אנחנו לא נלחמים באויב בכל הכוח, אנחנו רצים לידיים שלו כדי שיעשה מה שהוא רוצה. והיא ממליטה את השרצים שלו כדי שיחנך אותם להיות מחבלים מוסלמים.
אז מה נראה לך מאורו? הפרוצה הזו תרמה למאבק שלנו באויב? או הפריעה?