טוב... תמיד השאלה היא איזה רבנים.
יש רבנים שיאמרו לך להגיד הלל ביום העצמות ויש כאלו שיגידו לך שזה אסור בתכלית.
יש את הרבנים של עולם הישיבות הליטאי שיגידו להתרחק מכל זה כי אנחנו עדיין בגלות וזה לא מועיל. אכן, לדעתי, לרסס קצת גרפיטי, באמת לא מועיל למנוע פיגועים והתנכלויות של אורקים שגובלות בסכנת נפשות. לא מונעים טרור באמצעות גרפיטי, והאורקים ממילא חיים בטינופת, ככה שקצת גרפיטי לא מזיז להם.
אני מניח שיש רבנים בהתנחלויות שיאמרו שצריך להגן על היהודים ולהלחם באורקים...
השאלה איך עושים את זה.
הנושא די סבוך ככה שקשה למצוא שני אנשים שהדעה שלהם זהה בדיוק בנושא.
עד כמה שהידיעה ההלכתית הקטנה שלי מגעת, היות ויש פה שלטון יהודי כביכול בארץ, על פי פסק של הרמב"ם אסור לנו להרשות לכל מיני אורקים לגור בינינו. אורק שאנס יהודיה צריך להשפט למוות. אורק שהשתתף בהתקפה על יהודים, כנ"ל. צריך לגרש את כולם.
וזה עוד לפני שמגיעים לנושא של פיקוח נפש. ברגע שנגיע למסקנה המפוכחת שאורקים=פיקוח נפש, הרי שברור שצריך למצוא את הדרך להעיף אותם מפה בנזק מזערי ככל האפשר ובזמן קצר ככל האפשר.
פורסם פה לפני זמן קצר שרשור שעסק בעניין די דומה. פעולת "תג מחיר" של שמעון ולוי.
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,35767.0.htmlבקצרה, שמעון ולוי דנו את כל יושבי שכם למיתה בגלל שידעו שיש בניהם אנס ושודד ולא שפטו אותו. קל וחומר לכל האורקים שיודעים שיש ביניהם אנסים, רוצחים ושודדים ולא רק שלא שופטים אותם, אלא מעודדים אותם.
יעקב טען כנגד בניו שהיות והם לא שולטים בארץ, אלא מתי מספר, הם לא יכולים לנהוג את ההלכה הזו מטעמי פיקוח נפש. כלומר, נכון שלפי ההלכה צריך להרוג את אנשי שכם, אבל יעקב פחד שכל העמים השולטים בארץ באותה תקופה (באותה תקופה...), יעלו עליו למלחמה וישמידו אותו ואת משפחתו. לכן יעקב התנגד לפעולה.