כתב נושא: קראדי: מערכת אכיפת החוק חלשה  (נקרא 1430 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
קראדי: מערכת אכיפת החוק חלשה
« ב- : מרץ 24, 2007, 20:03:07 »
בנאום בפורום הכלכלי בבאר שבע, אמר מפכ"ל המשטרה היוצא, רב-ניצב משה קראדי, ש"לצערי כל החוליות של אכיפת החוק חלשות - המשטרה, הפרקליטות, בתי המשפט ורשויות אכיפה נוספות ובתי הסוהר". הוא סיפר שייפגש עם הרמטכ"ל ביום שני וידון עמו בהיערכות לעליית פעילי ימין לחומש.



מפכ"ל המשטרה היוצא, רב-ניצב משה קראדי, אמר היום (ו') בגילוי לב כי תחושת הביטחון של הציבור מעורערת וכי כל גורמי ההרתעה חלשים. בנאום בפני הפורום הכלכלי של באר שבע והנגב אמר: "לצערי כל החוליות של אכיפת החוק חלשות - המשטרה, הפרקליטות, בתי המשפט ורשויות אכיפה נוספות ובתי הסוהר. זה לא שרק המשטרה חלשה".

 

קראדי סיפר כי ביום שני ייפגש עם הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, וידון בגיבוש תוכנית למקרה שפעילי ימין יגיעו לחומש - התנחלות שפונתה בצפון השומרון במסגרת ההתנתקות.  "עכשיו מתנהל ויכוח אם זה מתפקידם של הצבא או המשטרה"


הוא הקדיש דקות ארוכות לספר על מצבה הרעוע של מערכת אכיפת החוק, וציין כדוגמה את שחרור רוצחי שקד שלחוב "לא כתוצאה מזה שהמשטרה לא הייתה בסדר או שהפרקליטות אלא משום שהשופט העליון אומר שהייתה סחבת בבית המשפט וזו הסיבה להחזיק רוצחים בבית. זה מתסכל".

 

לדבריו, המשטרה לא קובעת את החוק, אלא פועלת לפיו. "גם במסגרת החוקים הקיימים, בלי לשנות אותם, עדיין אני חושב שצריך לחזק את כל החוליות במערכת אכיפת החוק ואני חושב שהמערכות האחרות צריכות להיות יותר נחושות ויותר ויותר מרתיעות, גם המשטרה דרך אגב".

 

בנוגע לחקירת שר האוצר אומר המפכ"ל כי חקירתו החלה השבוע. "הדרך הנכונה היא שהחקירה תמשיך להתנהל בחדרי החקירות של המשטרה ולא בתקשורת. קראתי בימים האחרונים יותר דיסאינפורמציה מאשר אינפורמציה", אמר. לדבריו החקירה "לא מתנהלת עם סטופר", והוא יעשה הכל כדי להגיע לחקר האמת. 



למרות שנזהר מלהתייחס ישירות לדו"ח ועדת זיילר, אמר קראדי: "יש לי הרבה מה לומר על הדו"ח וזה בוער כאש בעצמותיי. קיבלתי החלטה אסטרטגית למרות הסתייגויות שהיו לי ממה שנכתב, ממה שנעשה ומה שנאמר. אני לא מבזבז את האנרגיה כדי להשיב מלחמה או לבקר. המציאות שכולם חובטים בכולם הפכה להיות נחלת הכלל במדינת ישראל, אך אני לא חלק מהמציאות הזאת. יכול להיות שהיא מספקת את יצר הנקמה, אבל החלטתי לנקוט בדרך אחרת ולהסתכל קדימה על החלק הוורוד של החיים ולכן אנקוט בקו ממלכתי. תסלחו לי אני לא אנהג כאחרים ואבקר אף אחד". קראדי טוען שאין לו תוכניות לעתיד הקרוב "חודש וחצי במציאות הישראלית זה הרבה מאוד זמן".
 

בדו"ח ועדת זיילר נמתחה ביקורת נוקבת על קראדי, שכיהן כמפקד מחוז הדרום בתקופה שבה התרחשו הארועים שבגינם הוקמה הוועדה. בין השאר קבעה הוועדה שקראדי "הציג מידע חלקי ולא נכון... האמירה שלנו היא ברורה: הוא אמר לא אמת", דברי השופט בדימוס ורדי זיילר, לאחר פרסום הדו"ח. בעקבות הדו"ח הודיע קראדי על פרישה מתפקידו.


 
בפני חברי הפורום הכלכלי התייחס קראדי גם לאיום הפגיעה בהר הבית, ואמר שמדובר באיום רציני: "הר הבית הוא לא רק מקום תפילה, הוא סמל לעולם המוסלמי והוא סמל כזה שמהווה איום לא רק מהצד המוסלמי אלא גם מהצד היהודי. פגיעה בהר הבית, משמעותה היא לא רק אירוע בסדר גודל של מדינת ישראל. זה אירוע שיכול להתפתח לסדר גודל בינלאומי ויכול להוות איום מאוד רציני, לא רק על מדינת ישראל אלא על האזור כולו. אם יש משהו שמדיר שינה מעיניו של מפכ"ל ומפקד מחוז הוא כל אירוע ופיפס הכי קטן שמתרחש בהר הבית".

 

לדבריו, "הכוונה של גופים קיצוניים גם מהימין וגם מהצד הערבי לבצע אירוע בהר הבית כדי ליצור אסקלציה ברמה הלאומית והבינלאומית תמיד קיימת. זה איום שהייתי מגדיר אותו כאיום מספר אחד שאנחנו, משטרת ישראל משקיעים בו את מירב המשאבים בו".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i