כתב נושא: "המדיניות אחרי הנסיגה חיזקה חיזבאללה"  (נקרא 1379 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
כך העיר חבר בוועדת וינוגרד, האלוף במיל' מנחם עינן. מתוכננת עצרת המונים בכיכר רבין שתקרא ליישום החלטות הוועדה.

ועדת וינוגרד לחקירת מלחמת לבנון השנייה התירה אתמול לפרסום שלוש מהעדויות ששמעו חבריה. באחת מהן העיר חבר הוועדה האלוף במיל' מנחם עינן, כי "כללי המשחק" שקבעה ישראל בצפון בשנים שקדמו למלחמה, חיזקו את ארגון חיזבאללה וסייעו לעומד בראש הארגון, המזכ"ל חסן נסראללה. לדברי עינן, מדיניות ההבלגה של ישראל בצפון היתה "כמעט קונספציה", וסייעה לאובדן ההרתעה הישראלית מול חיזבאללה.


פרסומן של שלוש העדויות הוא שלב ראשון בפרסום כל הפרוטוקולים, אחרי שייבדקו ויסוננו על ידי הצנזורה ומחלקת ביטחון מידע בצה"ל. הוועדה פירסמה אותן אחרי לחץ גובר מצד בג"ץ, שאתמול הזהיר כי העיכוב בפרסום גובל בביזיון בית המשפט. בג"ץ הורה לפרסם את העדויות המרכזיות - של ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, עוד לפני חג הפסח ולפני הוצאת דו"ח הביניים של וינוגרד במחצית השנייה של אפריל.


דיין פנה לאילון ולברק
אף שדו"ח הביניים טרם פורסם - עצרת ההמונים שתקרא ליישום מסקנות הוועדה, ואולי אף להתפטרות הממשלה, כבר בדרך. האלוף (מיל') עוזי דיין, יו"ר תנועת "תפנית", שכר את כיכר רבין בתל אביב לכמה מועדים אפשריים במחצית השנייה של אפריל, כדי לכנס את העצרת במהירות האפשרית לאחר פרסום מסקנות הדו"ח.


דיין אמר ל"הארץ", כי העצרת בכיכר רבין תאורגן על ידי "קואליציה אזרחית", שתכלול גופים וארגונים כמו המשפחות השכולות, חיילי מילואים, תושבי הצפון, קציני מילואים בכירים ואנשי רוח. אולם במקביל, הוא פנה לכמה מראשי סיעות האופוזיציה, שבהם יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, ויו"ר מרצ-יחד, ח"כ יוסי ביילין. כמו כן פנה דיין לעמי אילון ולאהוד ברק - שניים מהמתמודדים על ראשות מפלגת העבודה - והציע להם להשתתף בעצרת.


מלשכת נתניהו אישרו אמש כי דיין הציע ליו"ר הליכוד להשתתף בעצרת, וכי בשלב זה לא נקבע דבר. לדברי מקורבי נתניהו, "אין זה מן הנמנע כי הדבר אכן יקרה".

מדיניות ההכלה פגעה בהרתעה
בעדותו של מלכא שאל אותו עינן באריכות על מדיניות ה"הכלה" הישראלית בצפון, מהנסיגה במאי 2000 ועד לחטיפת שני החיילים ופרוץ המלחמה ביולי 2006. עינן טען כי החטיפה הראשונה, של שלושת החיילים בהר דב באוקטובר 2000 היתה "חציית כל הגבולות. וההתייחסות של צה"ל היתה בנושא הזה... בפעילות מוגבלת מקומית".


עינן הוסיף, כי "מאז ועד החטיפה ב-12 ביולי היו עוד פעם אירועים כאלה, ושוב פעם, התגובה תמיד היתה מוגבלת, הפך כמעט לקונספציה, אני אקרא לזה תפיסת עולם, או מדיניות שנקראה הכלה בטרמינולוגיה הצבאית".


לדבריו, מדיניות ההכלה (שמשמעותה תגובה צבאית מוגבלת להתקפות חיזבאללה במטרה להימנע מהסלמה כללית) סייעה לאובדן ההרתעה. "אנחנו, במהלך אחרי מהלך, נמצאים באיזשהו קו של נסיגה", העיר.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i