כתב נושא: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)  (נקרא 13515 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק גור-אריה

  • "אריה ישאג מי לא ירא"
  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3034
  • לָמוּת אוֹ לִכְבּוֹש אֶת הָהָר
קומו ונעלה ציון אל בית ה' אלקינו
ביכורים ג, ב.
לאחי ורעי, העולים להר בית ה', ובאים לעזרת ה' בגיבורים, ה' עמכם!
לאור הגינוי שהתפרסם לאחרונה כנגד העולים להר הבית, 'נחזור על הראשונות', לחזק ידים רפות, ומול המתנגדים לעליה להר, נמשיך את קיום מצות העליה להר - ביתר שאת ויתר עז!
ידע כל העולה להר, כי בעלייתו הוא מקיים מצוות רבות מן התורה, מצוות שאחרים מבטלים את קיומן.
א. "מקדשי תיראו": כשאדם מישראל עולה בטהרה להר בית ה', הוא מקיים מצות עשה זו - שהרי נכנס אל ההר ביראה בקדושה ובטהרה.
ב. "עובדהו במקדשו": אדם המתפלל בהר ומשתחווה - מקיים מצוה זו.
ג. מצות "ירושה וישיבה": העליה אל ההר יש בה מצוות עשה של 'ירושה וישיבה', כי המקום הולך ונכבש על ידי המוני הערבים המתכנסים בהר מדי יום ביומו, במימון מדינות ערב, ובמטרה להגן על המקום כמבצר של הוואקף.
הערבים המתכנסים, רוגמים שוטרים יחד עם יהודים העולים בטהרה, זאת, בשם האיסלאם. לפיכך עליית יהודים בימים אלה, כמוה ככיבוש המקום בידי הצנחנים בעבר.
ד. "לשכנו תדרשו ובאת שמה": העולה להר במטרה לקרב את הרגע בו תתחדש העבודה במקדש, מקיים מצוה כנ"ל.
ה. מצות אהבת ה': אדם העולה להר מקיים מצוה נוספת בתורה – אהבת ה'. כי העליה להר הבית למרות התנגדות חוגים גלותיים, היא ניסיון מאת ה', שהעומד בו מקיים מצות עשה. כך נאמר בתורה: "כי יקום בקרבך נביא או חולם חלום... לא תשמע אל דברי... חולם החלום ההוא! כי מנסה ה' אלהיכם אתכם לדעת; הישכם אוהבים את ה' אלהיכם". האוסרים לעלות להר אין להם מקור אלא דברי "חלומות", כגון, שמקדש יירד משמים, או שתבוא רעידת אדמה שתהרוס את המסגדים, וכד'. אנו מאמינים בתורת משה, האומרת: "ועשו לי מקדש", ודבקים אנו בפסק הרמב"ם, הקובע, כי חובה לבנות מקדש מידית ובידיים! לא נאבה ולא נשמע לאומרים – 'מקדש משמים', ולא נאמין בהשקפה, שלמרבה הצער יסודה ב'ספרים החיצונים' שנכתבו בימי בית שני, והיא השקפה אפיקורסית נוצרית, האוסרת מקדש בידי אדם. יש למחות באלו המחזיקים בשיטה זו, ותולים את דברים אלו ב'שיטת רש"י' כביכול.
ו. "ועשו לי מקדש": העולה להר הבית, במטרה לקרב את שעת העבודה על גבי המזבח, מקיים בכך מצות "ועשו לי מקדש", כי אם אין הר - אין מקדש. כל יהודי נקרא לעמוד בניסיון, לא להטות אוזן לאלו המפקפקים במצות "ועשו לי מקדש", כמצוה מיידית המתחייבת בכל יום, ולא יטה אוזנו לאלו המבטלים את קיומן של מאתיים מצוות המתקיימות במקדש.
ז. "לא תגורו מפני איש!" העולה להר הבית מקיים מצות - "לא תגורו", שכן, מדי פעם יוצאים תלמידי חכמים בקריאה ובאזהרה: "השמרו לכם עלות בהר!" אזהרה זו אינה אלא מליצה, שכן פסוק זה נאמר ביחס להר סיני במתן תורה, ואין לפחד מפסק הלכה שאינו אלא מליצה.
ח. "הוכח תוכיח": מצוה נוספת שמקיים העולה להר הבית, היא מצות התוכחה, שהיא מצוה מן התורה, שמחוייב בה אפילו תלמיד לרבו. בעצם עליית האלפים להר, יש בכך דברי תוכחה לעם ישראל ולמנהיגיו, ולמרנן ורבנן באשר הם שם: די להתעלמות מן המקדש! הבה נקום ונחדש את העבודה בחצרות בית ה' כימי עולם וכשנים קדמוניות!
ט. "מדבר שקר תרחק": העולה להר הבית, מקיים מצוה זו, שכן, יש תלמידי חכמים המזהירים, שאסור להכנס לתחומי הר הבית, מפני איסור 'כרת'. למרבה הצער, יש בדבריהם הונאת הציבור, כאילו ההר כולו אסור באיסור כרת. יש בכך סילוף ההלכה, וגם סילוף האמת, חלילה. כי כאמור לעיל, מצוה מן התורה לעלות להר הבית בכל עת ובכל שעה. ואילו איסור כרת לא נאמר אלא על שטח מצומצם בהר, על 'מחנה שכינה' - במרכז ההר, סביב כיפת הסלע - שטח ידוע ומוכר לכל, שאינו אלא חמישה אחוז משטח הר הבית כולו.
י. "מדבר שקר תרחק". למרבה הצער, הקביעה בשם 'גדולי התורה' ו'גדולי הדורות', בדבר האיסור לעלות להר ולחדש את העבודה במקדש, אינה אמת. הרמב"ם עלה להר הבית, הרדב"ז כתב תשובה מסודרת, כיצד עולים להר הבית. הרבנות יצאה בהודעות קצרות, אך אין 'גדול בתורה' אשר יצא מטעם הרבנות הראשית והוכיח בחיבור מסודר, ובו מקורות המבררים את שאלת העליה להר הבית, ולא שמענו על חיבור הלכתי המסביר, מדוע מאתיים מצוות התורה המתקיימות במקדש, בטלות בדורנו.
יא. מי שכתב בירור מסודר ומקיף בעניין העליה להר הבית, הוא מו"ר הרב גורן זצ"ל, שהוציא ספר בשם 'הר הבית', המחייב את העלייה להר הבית, וטרם קם גדול בישראל אשר כתב ספר עם מידות מדויקות כמוהו, הסותר את דבריו. כמו כן, טרם קם גדול בישראל אשר כתב חיבור מסודר, המוכיח, מדוע מאתיים מצוות התורה שבמקדש בטלות זה ארבעים וחמש שנה. אם יש 'גדול' אחד כזה, אנא! יוציא את ספרו לאור, ויעמיד אותו למבחן גדולי התורה בדורנו! נכון לומר שתלמידי חכמים התעלמו משאלת העליה להר וחידוש העבודה. אך האומר: "כל גדולי ישראל" אסרו את העליה להר, ואסרו את חידוש העבודה - אינו אומר אמת.
יב. כך לימדונו חכמינו ז"ל (ויקרא רבה יט, ב): "אם מתכנסים כל אומות העולם לעקור דבר אחד מהתורה אינן יכולין! ממי אתה למד? – משלמה! שביקש לעקור אות אחת מן התורה... אמר הקב"ה... הרי שלמה בטל ומאה כיוצא בו, ו'יוד' מן התורה אינה בטילה לעולם".
יג. כבר היו גדולי ישראל בזמן בית שני, שנתעלמה מהן הלכה בעניין הקרבת קרבן פסח, והם, במידת הענווה שלהם הודו בטעותם, ופרשו מנשיאותם בסנהדרין. אף הלל הזקן בענוותו ידע לומר (פסחים סו, א): "הלכה זו שמעתי ושכחתי... הנח להן לישראל אם אין נביאים הן - בני נביאים הן".
אנא! הניחו להם לישראל! כי האלפים הרבים מישראל, העולים להר בקדושה ובטהרה, להחזיק בהר הבית מפני אויבי ישראל, ולחדש את העבודה במקדש - בני נביאים הם!

עובדות והלכות שראוי לדעת
זה ארבעים וחמש שנה, שהר הבית שוחרר בחסדי ה' בידי צבא ישראל. מבחינת ההלכה, מיד באותה שעה התחייב עם ישראל, לקיים את כל המצוות האמורות במקדש.
עובדה כאובה מאותם ימים, אך כתובה שחור על גבי לבן: היו תלמידי חכמים ועסקנים, שהלכו מיד עם הכיבוש - ובניגוד להלכה - אל ראש הממשלה, וביקשו למסור את הר הבית לידי הערבים, כי הגלות נמשכת והמקדש יירד משמים.
למרבה הצער, במהלך ארבעים וחמש שנה, זו ההשקפה השלטת ברבנות הראשית לישראל. הרבנות לא הקדישה במהלך תקופה זו, אף לא דקה אחת לדיון בשאלה, כיצד לחדש את עבודת הקרבנות.
הרבנות הראשית מוציאה הודעות האוסרות את העלייה להר הבית, בטענה, שמקום המקדש "נעלם מאיתנו", זאת, תוך התעלמות מן המקובל בעולם ההלכה והמחקר, שמקום ההיכל והעזרה ידוע ומוכר, וכיפת הסלע היא מקום המקדש וקודש הקדשים. הרבנות מעולם לא קיימה דיון מסודר בעניין, וכשנקבע, בזמנו, דיון במועצת הרבנות בנושא זה, בהשתתפות חוקרים, בוטל הדיון בגלל לחצים פנימיים.
הרבנות הראשית הקימה וועדה בראשות הרב שאר ישוב כהן, לבדיקת אפשרות של הקמת בית כנסת בהר הבית, בהנחה, שמצוה לעלות להר הבית ולהתפלל בו. אך הנושא לא הובא לדיון בגלל פוליטיקה פנימית וחיצונית.
ראוי לציין, שהספר 'הר הבית' מאת הרב גורן זצ"ל, יצא לאור רק לאחר סיום תפקידו של הרב גורן ברבנות הראשית. הרב נמנע מלהוציא אותו בתקופת כהונתו, כדי לא לעורר מחלוקת בתוך הרבנות, בה שולטת ההשקפה המנוגדת למציאות כי "אנחנו עדיין בגלות".
הרבנות הראשית מקפידה שלא לחרוג מן ההלכות שהתקיימו בגלות. לדוגמה בלבד: הנסיונות להביא בפני הרבנות שאלה להכרעה, האם יש חיוב לקיים את מצות התכלת בציצית בדורנו - לא צלחו.
גם כשגירשו עשרות אלפי יהודים מרחבי סיני ומגוש קטיף, לא ראתה הרבנות לנכון להתערב. למרות שגירוש יהודים וחורבן ישובים בארץ ישראל הוא מעשה הכרוך בעבירות חמורות מן התורה - מצוות עשה ולא תעשה - והרבנות עמדה מנגד.
באשר לנו, אנו יהודים פשוטים, המשתדלים לקיים את תורת משה כלשונה. אין לנו את הכתפיים הרחבות של תלמידי חכמים הסבורים שכוחם רב להסכים עם ביטול מאות מצוות מן התורה.
הננו מאמינים באמונה שלימה, כי לא הביא אותנו אלוקי ישראל אל הארץ הזאת ואל מקום המקדש, כדי למסור אותו לערבים, להבטיח את שלטונם בחצרות בית ה', ולקרקר בהיכלו.
לפיכך חזק ונתחזק, לעמוד מול כל הנסיונות באמונה ובקיום מצוות. אנו נמשיך לעלות להר הבית – כמצות התורה, ולקיים בו את מצוות התורה הנזכרות לעיל.
נמשיך להחזיק בדברי חז"ל (ירושלמי ברכות): "אם ראית את הבריות שנתייאשו ידיהן מן התורה מאד - עמוד והתחזק בה! ואתה מקבל שכר כולם!"
ולעם ישראל ולמורי ההוראה לדורות נקום ונקרא:
קומו ונעלה ציון אל בית ה' אלקינו!


תָּגָר- עַל כָּל מַעֲצוֹר וּמֵצָר אִם תַּעַל אוֹ תֵרֶד
בְּלַהַב הַמֶּרֶד שָׂא אֵש לְהַצִּית - אֵין דָּבָר !
כִּי שֶקֶט הוּא רֶפֶש הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶש
לְמַעַן הַהוֹד הַנִּסְתָּר.

מנותק הבוס הגדול

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2133
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #1 ב- : מרץ 08, 2012, 18:01:05 »
לפי מה שידעו לי אנחנו מחוייבים לעלות להר הבית,אבל יש חובה להיות טהורים לאחר טבילה.
אני לא אלוהים אני חלק ממנו

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #2 ב- : מרץ 08, 2012, 18:40:56 »
כל המכתב הזה בלבול מוח. קראתי חצי והפסקתי בשאט נפש.
מכירים את המושג טובל ושרץ בידו? כולנו טמאי מתים. מה מועילה הטבילה ?

א. מקדשי תיראו. אין שם בית מקדש.
ב. אין שם בית מקדש.
ג. ירושה ויישבה. בירושה זה להעיף את הערבושים. לא לעלות כמו מסכן ולשקשק שמא הערבושים יגידו שאמרת פסוק ויחו אותך למעצר. כמו שאמר המגיד מדובנא: הכלבים לא נותנים לומר פסוק...
ד. עליה להר כטמא מת במצב שהוזכר לעיל, סתם בבל"ת.
ה. מה הקשר?
ו. זה לא עושה מקדש. וזה לא יעשה מקדש.
ז. עולים לשם בראש מורם ומתפללים לשיבת ציון? או שעולים בפחד ומוגבלים על ידי הערבושים? תגורו גם תגורו ולא מפני איש, כי אם מפני עם הדומה לחמור.
ח. הוכח תוכיח? חוטא ומחטיא!
ט. מדבר שקר תרחק? אתה קורא לתלמידי חכמים שפסקו הלכה שקרנים? חצוף ובור. גדולי עולם בכל דור ודור פסקו לאיסור זה. כולם שקרנים?
י.  אין גדול אחד שיצא מהרבנות הראשית. יש שם רבנים מטעם שמבלבלים את המוח ומוזילים דברי תורה לגנאי. כמו שלמה גורן שחיתן ממזרים. ועמר חובב המסגדים.
יא. אם גורן הוא מורו ורבו של כותב מכתב זה, זה מסביר הכל. היהדות הנאמנה הוקיעה מתוכה את גורן שמצא לו מפלט בחיקו החמים של מוסד הרבנות הממשלתי ששם הכל מותר כל עוד יש לך גיבוי מן המדינה.
יב. אם כבר הזכרת שלמה שרצה לעקור אות אחת מן התורה, חייך שאני מזכיר לך את שלמה גורן שעקר דברי תורה וסילפם.
יג. כבר היו גדולי ישראלשהפכו והפכו בדבר, וגם אם יש מי שעולה ומסתמך על גדולים מסויימים שהתירו, יש רבים מהם שאסרו. יחיד ורבים, הלכה כרבים.

עובדה שראוי לדעת.
צריך נביא ובית דין על מנת לדעת מקום מזבח. ביהדות אנחנו לא מסתמכים על מחקר היסטורי ועל מתמטיקה. אם אין לך נביא ובית דין, אתה מוחזק כאחד שאינו יודע את מקום המקדש ולכן אסור להכנס. כמו שיודעים על מיני חיות כשרות שלא אוכלים בגלל שאין מסורת.

עוד עובדה.
כשגירשו את היהודים מסיני ומגוש קטיף, הרבנות עמדה מנגד. כי הרבנות היא מוסד ממשלתי ולא רבני. חד וחלק. וכל היוצא מן הטמא, טמא!!!
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #3 ב- : מרץ 08, 2012, 20:21:10 »
אני לא חושב שיש יהודי אחד על פני האדמה שבאמת מאמין שהוא טהור דיו כדי לעלות להר הבית.

כל העליות הללו הן לעג לרש.
קבוצה מצומצמת של רבנים מסויימים עולים להר בחשאי, מצטלמים מספר תמונות כדי להוכיח שהם אכן עלו, ובזה נגמר הסיפור.
הוואקף המוסלמי ממשיך לשלוט שם ביד רמה, ואף עוצר יהודים (בחסות המשטרה) שמעזים להגיד ולו רק מילת ברכה אחת בעברית בעודו נמצא על ההר.

יש לעלות להר הבית באופן מיידי, אך לא לשם תפילה, אלא לשם טיהורו מהשיקוץ המוסלמי שכל דקה נוספת שהוא מתקיים שם הוא בגדר חילול ה' גדול מאין כמוהו.

רק לשם טיהור.
כשיבוא משיח צדקנו בעזרת ה' במהרה בימינו נוכל לבנות את בית שלישי. לא לפני.
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק גור-אריה

  • "אריה ישאג מי לא ירא"
  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3034
  • לָמוּת אוֹ לִכְבּוֹש אֶת הָהָר
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #4 ב- : מרץ 09, 2012, 14:55:25 »
אביר זו לא מכבודך לזלזל בתלמידי חכמים! ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות!
אם היית מנסה לקרוא את הכתוב ולהגיב לעניין במקום להשמיץ הייתה מדבר אחרת! ולעניין:
ציטוט
א. מקדשי תיראו. אין שם בית מקדש
יש שתי מצוות "ועשו לי מקדש" ויש את מצוות הקרבנות ועבודת המקדש, בבית שני החלו את הקרבנות
עוד לפני שבית המקדש היה בנוי וזה לשון הרמב"ם: "....לפיכך מקריבין הקרבנות כולן אף על פי שאין שם בית בנוי,
ואוכלים קדשי קודשים בעזרה אע"פ שהיא חרבה ואינה מוקפת במחיצה, ואוכלים קדשים קלים ומעשר שני בכל ירושלים
אף על פי שאין שם חומה, שקדושה ראשונה קדשה לשעתה ולעתיד לבוא."(ספר העבודה, הלכות בית הבחירה ו-טו)

ציטוט
ג. ירושה ויישבה. בירושה זה להעיף את הערבושים. לא לעלות כמו מסכן ולשקשק שמא הערבושים יגידו שאמרת פסוק ויחו אותך למעצר. כמו שאמר המגיד מדובנא: הכלבים לא נותנים לומר פסוק...
אם היינו חושבים כמוך לא היה היום חצי קרוואן בכל יו"ש וצה"ל היה נסוג משם עוד ב67', ככה זה מתחיל
עולים ומתפללים בלי רשות, נעצרים. עולים בפסח עם "קרבן" ונעצרים עולים ועולים ועולים עד שהצד השני מתעייף.
והיום דרך אגב כבר הייתה תפילת מנחה במניין בהר הבית(!!) ללדך כוחה של התמדה ויש בזה משום ירושה וישיבה,
מכיוון שאתה מחליש את שליטתם במקום.
ציטוט
ד. עליה להר כטמא מת במצב שהוזכר לעיל, סתם בבל"ת.
ציטוט
מכירים את המושג טובל ושרץ בידו? כולנו טמאי מתים. מה מועילה הטבילה ?
אז ככה: טומאה הותרה בציבור! ככל שמדובר בעבודת בית המקדש, בניינו, גאולתו וכדו' אם כל העם או אפילו
רק ציבור גדול טמא מת טומאה זו הותרה ועובדים ככה, כמו החשמונאים שנכנסו להיכל טמאי מתים. ואף לבית קודשי הקדשים.
יש הלכה למשל שאם נפל טיח בבית קודש הקדשים ואין שם כהנים וישראלים טהורים, מפני כבוד המקדש יכנס
אפילו ישראל טמא ובלבד שלא ישאר לכלוך בבית ק"ק! אז למה טובלים? מפני טומאת קרי וטומאות אחרות שהן לא
שייכות לציבור אלא טומאה של כל אחד לפי עניינו.
ועוד, שלא כל ההר אסור בכניסת טמא מת! רק חלק קטן ממנו ושוב הרמב"ם בעניין זה: "...הר הבית מקודש ממנה,
שאין זבים וזבות ונידות ויולדות נכנסין לשם. ומותר להכניס המת עצמו להר הבית, ואין צריך לומר טמא מת שהוא נכנס לשם"(שם: ז-טו)
ציטוט
ה. מה הקשר?
ו. זה לא עושה מקדש. וזה לא יעשה מקדש
אם לא תעשה בטח שלא ייעשה! וזה הקשר לפחות תיהיה כנה עם עצמך וכשאתה אומר "ואין אנחנו יכולים לעלות ולהיראות"
תגלה טיפה כנות ותאמר "ואין אנחנו רוצים לעלות..."
ציטוט
ז. עולים לשם בראש מורם ומתפללים לשיבת ציון? או שעולים בפחד ומוגבלים על ידי הערבושים? תגורו גם תגורו ולא מפני איש, כי אם מפני עם הדומה לחמור.
אתה מדבר ודאי מנסיונך הרב בעליות להר הבית נכון? הפוסל במומו הוא פוסל! הם אלו שמסכנים את עצמם
בתקיפות ומעצרים לא אתה! אז אל תזלזל בגבורתם של היחידים בעם שעושים משהו בעוד אחרים מסתכמים במחאות
רפות ותו לא.
ציטוט
ח. הוכח תוכיח? חוטא ומחטיא!
שוב השמצה חסרת בסיס! אם הייתה טורח לקרוא מה שכתב ולא עוזב באמצע בכעס הייתה נזהר
לפחות בכבוד תלמידי חכמים גם אם הרב שלך חושב אחרת.
ציטוט
. מדבר שקר תרחק? אתה קורא לתלמידי חכמים שפסקו הלכה שקרנים? חצוף ובור. גדולי עולם בכל דור ודור פסקו לאיסור זה. כולם שקרנים?
שוב אתה מדבר מתוך בורות! כמו שכתוב במכתב וכמו שנאמר גם בעבר זהו שקר שגדולי העולם
בכל הדורות פסקו לאסור! הרמב"ם עלה להרב הבית והתגאה בזה, והרדב"ז כתב איך לעלות להר הבית.
כל הרבנים שכתבו לאיסור לא הביאו שום מקור הלכתי לטענתם ונלחמו כדי למנוע כל דיון הלכתי בנושא!
ולכן נכתב במכתב:"מדבר שקר תרחק" כדי להרחיק את השקר הזה וגילוי פנים בתורה שלא כהלכה מכיוון
שאיסור הכרת נאמר רק על שטח קטן בתוך הר הבית גם בזמן שירשראל טהורים ק"ו עכשיו שטומאה הותרה בציבור כנ"ל.
ציטוט
אין גדול אחד שיצא מהרבנות הראשית. יש שם רבנים מטעם שמבלבלים את המוח ומוזילים דברי תורה לגנאי. כמו שלמה גורן שחיתן ממזרים. ועמר חובב המסגדים.
יצא המרצע מן השק! לא אהבת התורה והאמת מניעה אותך כי אם שנאה לציבור שחושב אחרת ממך,
אני לא יודע אם אתה חרדי אבל זה נראה ככה! וכנראה אתה שייך לחוגים השוללים את רבנותם של אלו שלא מתאימים
להם! גדולי עולם כגון הרצי"ה קוק זצ"ל והרב שלמה גורן זצוק"ל שהיו תלמידי חכמים מופלגים אינם ראויים
מבחינתך לתואר גדולים מכיוון שחלקו על רבותיך בהלכה?? אתה חצוף המבזה תלמידי חכמים, ולכן כל המכתב שלך
לא היה ראוי לתגובה כלל אלמלא הצורך להשיב לדברי הבלע שבו.
ציטוט
יא. אם גורן הוא מורו ורבו של כותב מכתב זה, זה מסביר הכל. היהדות הנאמנה הוקיעה מתוכה את גורן שמצא לו מפלט בחיקו החמים של מוסד הרבנות הממשלתי ששם הכל מותר כל עוד יש לך גיבוי מן המדינה.
שוב הרב גורן זצ"ל בשבילך! "היהדות הנאמנה"?? כלומר מי שלא שייך לזרם הספציפי שלך
אינו שייך ליהדות הנאמנה?הרב גורן היה רב גאון לפני שירותו הצבאי וגם לאחר שחרורו, הסיבה שהוא בא מטעם המדינה
זה כי הוא האמין עם ישראל כעם שחים עם מדינה וצבא כעם בריא השב לארצו.
ציטוט
יב. אם כבר הזכרת שלמה שרצה לעקור אות אחת מן התורה, חייך שאני מזכיר לך את שלמה גורן שעקר דברי תורה וסילפם.
שוב על השמצות גרידא איןמה להשיב כי אם למחות, בינתיים אתה וחבר מרעך חותכים מאות מצוות
מן התורה התלויים במקדש.
ציטוט
יג. כבר היו גדולי ישראלשהפכו והפכו בדבר, וגם אם יש מי שעולה ומסתמך על גדולים מסויימים שהתירו, יש רבים מהם שאסרו. יחיד ורבים, הלכה כרבים.

אף אחד מן האוסרים לא "הפך" בדבר! עבודה כל האוסרים מעולם לא הביאו מקור הלכתי לאסור עליה
לאיזור שמחוץ לשטח האסור בכניסת טמא מת כמו שכתב הרמב"ם "מכניסים את המת להר הבית ואין צריך לומר טמא מת שהוא נכנס לשם"
ואילו הרבנים שכותבים לעלות מביאים הסמכתות לעניינם, כשרב אוסר בניגוד להלכה פסוקה הכותבת שלא רק שמותר
אלא חייב, עליו להביא הסמכתא לדבריו. ואם הוא מונע בכח דיון הלכתי בנושא, כנראה שיש לו ממה לחשוש.
מה גם שכבמות הרבנים שכתבו לעלות להר הבית היא לא קטנה כמו שאתה מנסה לצייר את זה
אלא שכמובן מי שלא שייך לסקטור שלך הוא כנראה לא מספיק יהודי בשבילך.
ציטוט
עובדה שראוי לדעת.
צריך נביא ובית דין על מנת לדעת מקום מזבח. ביהדות אנחנו לא מסתמכים על מחקר היסטורי ועל מתמטיקה. אם אין לך נביא ובית דין, אתה מוחזק כאחד שאינו יודע את מקום המקדש ולכן אסור להכנס. כמו שיודעים על מיני חיות כשרות שלא אוכלים בגלל שאין מסורת
האם יש לך סימוכין לדבריך או שאתה מסתמך על חלומות חרדים באספמיה על בית מקדש שירד מהשמים ללא עזרה
שלא כתוב באף מקום ואין לו מקור ביהדות אלא בנצרות?
מידות המקדש כתובות במקורות ולפי מדידות של מה שידוע לנו היום ניתן למצוא הכל! שנית יש קרבנות הקרבים בכל העזרה, מה שאומר שלא צריך לדעת את מיקום המזבח.
ציטוט
עוד עובדה.
כשגירשו את היהודים מסיני ומגוש קטיף, הרבנות עמדה מנגד. כי הרבנות היא מוסד ממשלתי ולא רבני. חד וחלק. וכל היוצא מן הטמא, טמא!!!
גם היהדות החרדית עמדה מנגד, אה והיא גם עמדה מנגד בימי אוסלו
כשחימשו מחבלים והביאו אותם ארצה, דרך אגב דווקא הרבנות הראשית(מלבד הרב גורן ואחרים) היא נגד עליה להר הבית...

תָּגָר- עַל כָּל מַעֲצוֹר וּמֵצָר אִם תַּעַל אוֹ תֵרֶד
בְּלַהַב הַמֶּרֶד שָׂא אֵש לְהַצִּית - אֵין דָּבָר !
כִּי שֶקֶט הוּא רֶפֶש הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶש
לְמַעַן הַהוֹד הַנִּסְתָּר.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #5 ב- : מרץ 09, 2012, 18:10:17 »
כמה שאתה מזכיר את הרמב"ם לא רלוונטי. בגלל שהרמב"ם עצמו כותב שאין קובעים מקום מזבח אלא על פי נביא ובית דין. ומשעה שאין נביא ובית דין לא קבעת מקום מזבח. ואם לא קבעת מקום מזבח, לא קבעת איפה השטח שאתה מקבל עליו כרת.

ולכן בבית שני החלו את ההקרבה לפני שבית המקדש היה בנו. כי היה להם נביא והיה להם בית דין ואפר פרה אדומה.

המצב כיום בהר הבית מגוחך. בשעתו התווכחתי על כך עם יוסף בנימין והבאתי מקורות ותשובות שכתבו שהיו מעטים ביותר שהתירו וכל השאר מחו בידם ואסרו.
ואילו הייתם נכנסים כדי להפיל את השיקוץ המתנוסס על הר הבית, הטיעון של טומאה הותרה לבניין ובדק הבית היה תקף. היות וזה רק נסיונות דווקאיים להראות שגם אנחנו שם, נסיונות שבפועל לא מצדיקים את עצמם, אין בכך שום קשר לבדק הבית או להקרבת קרבנות. אולי אתה גם רוצה להקריב שם קרבן בלי נביא ובית דין, בטומאה שהותרה בציבור ושלל תירוצים ?

כשאתה אומר שאין ברצוני לעשות. אתה מתכוון שאין ברצוני לשים שם מטען נפץ ולסלק משם את המסגד? כן... אין ביכולתי אפילו רציתי. יש רב שיאמר לך לעשות כזה דבר? לא. אז בפועל, זה לא עושה מקדש. זה רק עושה פוזות.

אז אולי לא עליתי להר הבית בעצמי, כי אי יודע שאני מסתכן באיסור כרת. ואני יודע שרבו האוסרים מן המתירים, וכפי שכתבתי, יחיד ורבים הלכה כרבים.  אז הם מסתכנים בתקיפות ומעצרים. זה אומר שזה כשר מבחינת ההלכה? זה אומר שהם עושים את זה בראש מורם? אחרי זה רואים אותם בוכים באידיש שאפילו לא אמרו מילה וכבר כיסחו אותם. אז... איפה פה הירושה והשיבה שלך ? לא.. זה לא זה.

ו..כן. כמו שאמרתי, חוטא ומחטיא. היות ואין לך נביא ובית דין, אינך יכול לבנות את בית המקדש ולחדש את עבודתו. ההתרוצצות על ההר בלי נביא שיקבע מקום מזבח ויגיד לך לאיפה מותר ולאיפה אסור, פסולה. ההתרוצצות על ההר בלי שיש לך אפילו סיכוי לבנות בית מקדש, פסולה. נסיון לגרום לאחרים לחטוא עמך, כפי שאמרתי. חוטא ומחטיא!

ההשוואה בין הרב קוק לגורן בזויה.
הרב קוק חלק על החזון איש והרב מבריסק וחשב שהמדינה הולכת להיות אתחלתא דגאולה. לבסוף התברר שהחזון אי"ש והרב מבריסק צדקו.
גורן הלך ראש בראש עם ההלכה כדי להוכיח שהוא צודק וחיתן ממזרים.
אמא שלי שגדלה בבית שלא היה הכי "שחור", סיפרה לי שבילדותה היו שרים "ציון הלא תתביישי, הלא תתביישי שגורן רב ראשי"...

אף אחד לא חותך מצוות שתלויות במקדש. למה אתה לא מביא ביכורים? אומרת ההלכה שאם אין מזבח אין ביכורים. מאחר ואין מזבח, אתה לא מביא ביכורים. ביטלת את המצווה? לא. אתה פשוט מחכה שיהיה לנו נביא שיגלה לנו מקום מזבח ויבנה בית מקדש. עד אז, אתה לא מקיים אף מצווה שקשורה במקדש. אף מצווה.
וזה בלי להזכיר את דעת רש"י ועוד רבים אחרים שבית המקדש עתיד לרדת משוכלל משמיים ולא בידי אדם. לדעתך רש"י היה נוצרי?



אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק יוחאי

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 657
  • "לא נשכח ולא נסלח" "נזכור ונחזור"
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #6 ב- : אוגוסט 12, 2012, 00:15:53 »
בס"ד

אתה חצוף ומחוצף שמוציא שם רע לתלמידי חכמים עצומים!
אתה כל הזמן אומר בחוצפתך שהרב גורן כביכול חיתן ממזרים חלילה, זה דבר חמור להגיד! אתה לא יכול להגיד דבר כזה אל ת"ח עצום בלי להביא הוכחות, גם אני יוכל להגיד על כל רב מה שבא לי, אבל אתה צריך להוכיח ולא סתם לומר שהוא חיתן ממזרים! הזהר בגחלתן!
אבל אנחנו כבר מכירים אנשים כמוך, מי שלא חושב כמו רבך או כמו החוג שלך, אז הוא לא שייך ל"יהדות הנאמנה".... ממש אופייני, אבל תגובות ענייניות - אין!
עכשיו אני רוצה שתוכיח שהרב גורן זצ"ל חיתן ממזרים, אם לא תוכיח את פשוט חצוף ומחוצף שבודה דברים מליבו או ששומע דברים חמורים על תלמידי חכמים מבלי לבררם עד הסוף, מאמין להם ועוד מפרסם אותם...

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #7 ב- : אוגוסט 12, 2012, 02:53:18 »
אני לא צריך להוכיח שהוא חיתן ממזרים. כל אלה שיצאו נגדו בתוקף, הוכיחו.
עוד דבר ששמעתי בשבוע האחרון, גורמים עוכרי ישראל מטעם השמאל במדינה הבטיחו לו שאם יחתן את הממזרים יתקדם בתפקידו ויבחר לכהונה רמה יותר...
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #8 ב- : אוגוסט 12, 2012, 11:23:02 »
אני לא צריך להוכיח שהוא חיתן ממזרים. כל אלה שיצאו נגדו בתוקף, הוכיחו.
עוד דבר ששמעתי בשבוע האחרון, גורמים עוכרי ישראל מטעם השמאל במדינה הבטיחו לו שאם יחתן את הממזרים יתקדם בתפקידו ויבחר לכהונה רמה יותר...
נשמע לי כמו הוצאת דיבה והשמצה. הרב גורן היה אדם ישר מאוד. זה שהייתה לו מחלוקת עם כמה רבנים חרדים לו הופך אותו למשת"פ. למיטב זכרוני ה"ממזרים" שהוא חיתן היו בן ובת שנולדו לאם יהודיה ואב שהיה גוי פולני שטען כי הוא התגייר למרות שלא היה לו מושג קלוש ביהדות, ולא היו כל מסמכי בית דין שיוכיחו כי גוייר כהלכה. ברור שאותם רבנים חרדים מחמירים מעולם לא היו מחתנים אדם עם טענת גיור קלושה כל כך עם יהודיה או מכירים בו כיהודי כהלכה. אבל את הילדים הם עשו ממזרים.

טוב מאוד שהיה אז רב בשיעור קומה של הרב גורן שהעז לפסוק נגד חרדיסטים חשוכים.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #9 ב- : אוגוסט 12, 2012, 23:19:45 »
לא החרדים ה"חשוכים" עשו את הילדים ממזרים. הילדים ממזרים מעצם הווייתם. וכל מי שמקל ראש בעניין זה, לא יכול לפסוק. ממזרות זו הבעיה הכי גדולה. זה מעוות שאינו יוכל לתקון. חיתנת ממזר עם בת ישראל, כל צאצאיהם יהיו ממזרים.
עשית ממנו "כשר", כל הצאצאים לכל הנישואין של הצאצאים, יהיו ממזרים... אתה מתאר לעצמך את מינוף הממזרות שזה יוצר לאחר שלושה דורות בלבד?
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק יוחאי

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 657
  • "לא נשכח ולא נסלח" "נזכור ונחזור"
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #10 ב- : ספטמבר 04, 2012, 09:39:02 »
אתה לא צריך להוכיח??? בוודאי שאתה צריך להוכיח! להגיד על יהודי ועוד על ת"ח שהוא חיתן ממזרים בלי שום הוכחה  זה שיא הוצאת הדיבה, ואתה תצטרך לתת את הדין על כך! איך אתה מעז לומר שאתה לא צריך להוכיח????
אבל כמובן שאתה לא יכול להוכיח, כי אין הוכחה! אתה חי משמועות בדיוק כמו שכתבת בהמשך ששמעת ששמאלנים פנו אליו בבקשות כאלו ואחרות.
שוב אתה מעז לדבר על תלמיד חכם בגלל אי אלו שמועות על שמאלנים, איך אתה מעז לכל הרוחת??? אני מצטער שנאלצתי לקרוא את גיבובי השטויות שלך ואת חוסר הכבוד שלך לתלמידי חכמים, כנראה שההשקפה שלך עיוורה אותך!

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #11 ב- : ספטמבר 04, 2012, 11:40:29 »
הנימוק שלי פשוט. העובדה היא שהם ממזרים. העובדה היא שאני נסמך על גדולי עולם שבדקו את הכל.
על מי אתה נסמך? על השמאלנים שהכתירו אותו להיות להם לרבם הגדול התוקע בשופרות והמחתן כל מי שלבו חפץ?
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק יוחאי

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 657
  • "לא נשכח ולא נסלח" "נזכור ונחזור"
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #12 ב- : אוקטובר 11, 2012, 07:16:46 »
בס"ד

הגד נא לי על אילו גדולי עולם אתה מסתמך?

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #13 ב- : אוקטובר 12, 2012, 01:46:07 »
כל השמות הגדולים של היהדות החרדית. למעשה, כל היהדות החרדית באותה תקופה יצאה נגד גורן.

נתחיל ברב משה פיינשטיין שהיה נחשב לפוסק הדור באותה תקופה.
הסטייפלער.
הרב שלמה זלמן אוייערבאך שהיה נחשב לפוסק הדור לאחר מותו של הרב משה פיינשטיין.
הרב שך שהיה מנהיג הפלג הליטאי במשך שנים רבות.
הרב אליישיב שהיה נחשב פוסק הדור לאחר מותו של הרב שלמה זלמן אוייעבאך.
הרב חיים שמואלביץ, שהיה ראש ישיבת מיר.

אפילו הרבובדיה...

ואם אתה מפקפק בדברי...
http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?topic_id=2969045&forum_id=771

http://www.jdn.co.il/news/107097

http://www.moreshet.co.il/web/shut/shut2.asp?id=103584

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%A1%D7%A7_%D7%93%D7%99%D7%9F_%D7%94%D7%90%D7%97_%D7%95%D7%94%D7%90%D7%97%D7%95%D7%AA

http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?cat_id=4&topic_id=2969035&forum_id=771
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #14 ב- : אוקטובר 12, 2012, 12:24:42 »
כל השמות הגדולים של היהדות החרדית. למעשה, כל היהדות החרדית באותה תקופה יצאה נגד גורן.

נתחיל ברב משה פיינשטיין שהיה נחשב לפוסק הדור באותה תקופה.
הסטייפלער.
הרב שלמה זלמן אוייערבאך שהיה נחשב לפוסק הדור לאחר מותו של הרב משה פיינשטיין.
הרב שך שהיה מנהיג הפלג הליטאי במשך שנים רבות.
הרב אליישיב שהיה נחשב פוסק הדור לאחר מותו של הרב שלמה זלמן אוייעבאך.
הרב חיים שמואלביץ, שהיה ראש ישיבת מיר.

אפילו הרבובדיה...

ואם אתה מפקפק בדברי...
http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?topic_id=2969045&forum_id=771

http://www.jdn.co.il/news/107097

http://www.moreshet.co.il/web/shut/shut2.asp?id=103584

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%A1%D7%A7_%D7%93%D7%99%D7%9F_%D7%94%D7%90%D7%97_%D7%95%D7%94%D7%90%D7%97%D7%95%D7%AA

http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?cat_id=4&topic_id=2969035&forum_id=771
אני חושב שהחרדים התנגדו מנימוקים פוליטיים יותר מאשר ענייניים.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #15 ב- : אוקטובר 12, 2012, 14:24:59 »
חלק מרשימת הרבנים שהבאתי לא התערבו ולא התעסקו בפוליטיקה. הרב משה פיינשטיין בכלל היה גר בארה"ב.
הרבובדיה לא היה שייך בכלל לפוליטיקה החרדית.

ולעניין הטענה. איזה שיקולים פוליטיים יש פה?
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #16 ב- : אוקטובר 12, 2012, 15:11:32 »
חלק מרשימת הרבנים שהבאתי לא התערבו ולא התעסקו בפוליטיקה. הרב משה פיינשטיין בכלל היה גר בארה"ב.
הרבובדיה לא היה שייך בכלל לפוליטיקה החרדית.

ולעניין הטענה. איזה שיקולים פוליטיים יש פה?
החרדים רצו אז להראות ולהוכיח שהם לא סרים למרות הרבנות הראשית.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #17 ב- : אוקטובר 12, 2012, 15:44:27 »
מעניין.
הרבובדיה בעצמו היה רב ראשי והחזיק מהרבה רבנים ראשיים שבאו אחריו והוא לא מזלזל במוסד הרבנות כמו רוב היהדות החרדית.

ובכלל, אין "מרות" לרבנות הראשית שהחרדים מנסים להתמרד נגדה.
היה מקרה עלוב ומקומם שבו הרבנות הכשירה את השרץ בק"ן טעמים בצורה שיכולה להביא אסון על עם ישראל ולהרבות ממזרים בעם וכולם קמו נגד זה. כולם.

שים לב שכמו שאמרתי, יש שם הרבה אנשים שלא השתתפו במאבקים ופוליטיקה וכולם קמו כאיש אחד למחות על הפשע הזה.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #18 ב- : אוקטובר 12, 2012, 18:11:01 »
פעם לרבנות הראשית הייתה יותר יוקרה והרבנים שעמדו בראשה היו מגדולי הרבנים. זה נגמר בשנות התשעים כשאת הרבנים אברהם שפירא ומרדכי אליהו החליפו מינויים מטעם יהדות התורה וש"ס, רבנים שהצהירו עוד טרם המינוי שלהם שהם פיונים מטעם מי ששלח אותם.

בעניינן פרשת האח והאחות, הבעיה היא שהחרדים האשכנזים שברו את הכללים והכריזו שהרב גורן ובית הדין שהוא עמד בראשו פסולים ואסור להקשיב להם. הם רוצים שכולם ינהגו ארך ורק לפי בתי דין חרדים מחמירים כאילו דרכם היא היחידה.

הרב עובדיה התנגד לפסק דין של גורן אבל לא ערער על הלגיטימציה שלו, למיטב ידיעתי. הרב עובדיה גם נשאר בתפקיד הרב הראשי לצד גורן, ואילו הרב אלישיב התפטר מבית הדין הרבני.

דרך אגב זה מעניין גם שהרב אלישיב והחרדים היו במקרה של הגוי הספק מגוייר הזה מקלים מאוד מבחינת הקריטריונים של הכרה בגיור למרות מנהגם להחמיר באופן כללי עם גיורים. די ברור שבנסיבות אחרות אם היה מגיע להם מישהו כמו הפולני במקרה הזה ומבקש שיכירו ביהדותו כדי שיינשא לבת ישראל הם היו כנראה אומרים שאסור לבת ישראל להתחתן אתו, שהוא גוי גמור ואין להם כל בעיה להשתמש בו כגוי של שבת. הרי הם אומרים דברים כאלה כיום על מי שעובר גיור צה"לי.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #19 ב- : אוקטובר 13, 2012, 22:22:25 »
הגיורים של היום זה לא הגיורים של אז.
ואם כבר, דווקא גורן עשה את מה שעשה מטעמים פוליטיים, להוכיח שהוא לא בובה של החרדים או משהו כזה. כי כבר היה פסק של בית דין שקבע שהם ממזרים וגורן עשה שמיניות כדי להוכיח לכולם שהוא הבוס ושהוא מבטל את הפסק הקודם והוא זה שקובע.

החרדים האשכנזים שברו את הכללים?
בתי דין אמורים להיות בתי דין על פי התורה. לא לפי גחמות של משרתי המדינה. וזו בעצם הבעיה עם רבנים מטעם. אם הם בתי דין, הם אמורים ללכת לפי התורה. וככה צריך לנהוג כל אחד שמתיימר לפעול בשם התורה.
מי שלא פועל ככה, שלא יצפה שיתייחסו אליו כבן תורה או כבית דין או כרב.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק MAORO

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1872
  • "לדוד,ברוך ה׳ צורי,המלמד ידי לקרב,אצבעותי למלחמה"
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #20 ב- : אוקטובר 14, 2012, 00:15:35 »
מה זה "הרבובדיה" ?
קצת כבוד בן אדם.
חכמה בגויים תאמין:"אויב גלוי הוא קללה, אבל מעמיד פני ידיד גרוע ממנו." - בנג'מין פרנקלין .
"תכופות אנו נותנים בעצמנו לאויב את הכלים לכלותנו." - איזופוס.
"פייסן הוא אדם המאכיל תנין, בתקווה שהוא יאכל אותו אחרון." - וינסטון צ'רצ'יל
"קודם כל תהיינה העובדות בידיך, ואז תוכל לסלף אותן כאוות נפשך."- מרק טווין.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #21 ב- : אוקטובר 14, 2012, 00:22:39 »
חשבתי שכבר ניהלנו את הויכוח הזה במליון שרשורים אחרים...
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק MAORO

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1872
  • "לדוד,ברוך ה׳ צורי,המלמד ידי לקרב,אצבעותי למלחמה"
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #22 ב- : אוקטובר 14, 2012, 00:28:54 »
זה לא משנה .
הרב עובדיה ולא הרבובודיה או איך שאתה לא מעוות את שמו.
אני מבין שקצת קשה לך (בכל זאת ספרדי) אבל תשתדל.
חכמה בגויים תאמין:"אויב גלוי הוא קללה, אבל מעמיד פני ידיד גרוע ממנו." - בנג'מין פרנקלין .
"תכופות אנו נותנים בעצמנו לאויב את הכלים לכלותנו." - איזופוס.
"פייסן הוא אדם המאכיל תנין, בתקווה שהוא יאכל אותו אחרון." - וינסטון צ'רצ'יל
"קודם כל תהיינה העובדות בידיך, ואז תוכל לסלף אותן כאוות נפשך."- מרק טווין.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #23 ב- : אוקטובר 14, 2012, 00:33:58 »
את האמת (שכתבתי בהרבה שרשורים אחרים) הכי קשה לי כשהוא מתלהם ומקלל ועושה חילול ה' שכל הליצנים עושים מזה צחוק ואומרים שככה מתנהג רב וגדול הדור של הספרדים.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
בעניין: הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
« להגיב #24 ב- : אוקטובר 14, 2012, 00:51:11 »
עבדאללה יוסוף פסק נגד ההלכה גם בנושא מסירת הארץ לערבים (למרות שהוא גדל איתם ויודע איזה נאצים הם),גם בנושא הקוזאקים בצה"ל וגם בנושא הפלאשמורה. קשה למצוא מחלל שם שמיים אידיאליסטי כמוהו.